Thursday, February 21, 2013

Semakin Mengarut... Nik Aziz Samakan Rakyat Dengan Binatang

Bukan niat aku hendak berkasar dengan Tok guru... Tapi lihatlah, pada keadaan Tok Guru yang semakin hari semakin nyanyuk sering di pergunakan sebagai alat politik puak pembangkang.

Terkejut dengan bahasa perumpamaan yang digunakan oleh Tuan Guru...

Utusan - Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

“Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.



Masihkah ingat lagi ketika Tuan guru turun padang sewaktu berkempen di Galas Kelantan... Tuan guru ada menghulur sedikit wang kepada pengundi-pengundi di kawasan tersebut namun adakah ini bermakna mereka ini merupakan haiwan peliharaan Tuan Guru?

Sedarlah Tuan Guru Nik Aziz, ibarat katak bawah tempurung kerana membuat sindiran yang tidak masuk akal!

Dalam masa yang sama, apakah konsep 'ayam dan lembu' Nik Aziz ini juga salah satu sebab Tuan Guru memberi minum air kotor kepada rakyat Kelantan.

Di Kelantan ada yang berwarna seperti kopi dan milo malah ada yang bercampur dengan najis didalam air minuman rakyat.


Orang PAS yang terima BR1M ini juga turut dihina oleh Nik Aziz sebagai haiwan. Sanggup Nik Aziz hina orang PAS sendiri dengan panggilan sebegitu.

Cukup-cukup lah Tuan Guru.... Sesungguhnya tempoh lebih 23 tahun sebagai Menteri Besar adalah satu tempoh perkhidmatan yang agak lama... pulanglah beristirehat dirumah...

4 comments:

Anonymous said...

Nah ambik kau orang PAS yang disamakan dengan binatang ternakan ayam dan lembu!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Sumber dari utusex juga yang disanjungi, hampehh

Anonymous said...

Watch your words anonymous 5:38..

Anonymous said...

semoga Allah membuka pintu hati kamu utk melihat kebenaran Nya satu hari