Wednesday, March 20, 2013

Azmin Serang Wan Azizah… Perang Dalaman Yang Memalukan PKR


Bekas Setiausaha PKR Selangor, Mohd Nazmi Rosli berkata kenyataan berupa serangan yang dibuat oleh Setiausaha Politik Ahli Parlimen Ampang, Mohd Fareez Kamal Intidzam terhadap Presiden Parti PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail boleh dilihat sebagai satu konspirasi terancang yang mahu memberi laluan kepada Azmin Ali di dalam parti tersebut.

Sambil menyifat serangan itu satu perang dalaman yang memalukan PKR, beliau seterusnya berpendapat sekiranya Fareez mahu menyatakan kebenaran bahawa Wan Azizah memang tidak layak memimpin parti PKR, dia tidak perlu mengangkat Azmin sebagai orang yang paling layak memegang tampok pimpinan parti.

“Saya tidak katakan memang wujud agenda terancang ini namun apa yang dinyatakan oleh Fareez di dalam surat yang dikirimkan kepada Presiden Pas boleh diragui dan ianya seakan telah dirancang tambah-tambah lagi menjelang pilihan raya ini. Mengapa dia perlu menyatakan bahawa Azmin adalah individu paling layak memimpin parti.

“Di sini mula timbul keraguan. Tambahan pula ramai yang telah mengetahui bahawa Wan Azizah dan Azmin memang tidak sebulu. Secara nyatanya, Azmin memang tidak merasakan Wan Azizah adalah satu saingan kepada dirinya kerana bagi Azmin, Wan Azizah tidak ada ‘value’.

“Namun bagi Wan Azizah, Azmin adalah saingannya untuk berada dekat di samping Anwar. Ini kerana, Anwar lebih mempercayai dan mendengar kata-kata Azmin berbanding Wan Azizah,” ujarnya kepada UMNO-Online.

Tambah Nazmi, sepanjang beliau bersama parti PKR, beliau memang menyedari bahawa wujudnya dua puak di dalam parti PKR iaitu puak yang menyokong Wan Azizah dan puak yang menyokong Azmin.

Bagi Wan Azizah menurut Nazmi, Anwar lebih memberikan perhatian kepada Azmin berbanding Wan Azizah sebagai isterinya. Hubungan yang terlalu istimewa inilah yang menyebabkan Wan Azizah tidak menyukai Azmin.

Khabarnya, Wan Azizah bakal bertanding kerusi DUN di Selangor pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 adalah kerana mahu memecahkan monopoli Azmin yang disebut-sebut bakal menjadi Menteri Besar Selangor sekiranya PKR masih kekal di Selangor selepas PRU nanti.

“Apa yang pasti, isu ini sebenarnya sudah lama. Mereka memang tidak sebulu dari dulu dan sekiranya perkara ini tidak mampu diselesaikan bagaimana mereka mahu memimpin negara. Parti sendiripun kucar kacir,” ujarnya lagi.

1 comment:

Anonymous said...

Nk dapat kn komen,di ambil dri BEKAS2 ahli PKR.Kenapa tk bertanya dgn yg masih ahli.Dan cuba pula tny pd mereka yg telah meninggal kn UMNO,apa pula komen mereka?Admin ni pun tk tau nk berfikir ke?