Friday, March 1, 2013

Pertempuran Lahad Datu, Si Bangsat Kit Siang Dan Tian Chua Menghina Angota Polis Yang Terkorban!


Terlebih dahulu marilah kita sama-sama sedekah al-fatihah kepada Dua angota komando polis yang terkorban setelah terkena serangan mortar di Kampung Tanduo, yang menjadi kubu kumpulan penceroboh bersenjata dari selatan Filipina hari ini.

Mereka terkena serangan itu ketika sedang berkawal di satu daripada pos di sekitar Kampung Tanduo.

Terbaru sibangsat Lim Kit Siang telah memperlekehkan usaha pasukan keselamatan. Bahkan beliau mendakwa, kematian dua orang anggota polis yang telah terkena mortar lanun-lanun Sulu berkenaan, sebagai Amat memalukan.

Kit Siang mencemuh kematian dua orang anggota polis tersebut yang menurutnya tidak seharusnya berlaku kerana PDRM menikmati pelbagai kemudahan serta logistik.


Naib Presiden PKR, Tian Chua pula lebih bangsat apabila menyatakan bahawa pertempuran di Lahad Datu itu merupakan satu lagi SANDIWARA UMNO dan BARISAN NASIONAL untuk menutup cerita KAD PENGENALAN BIRU dan PENDATANG ASING.

Serangan tembak menembak di Lahad Datu dipercayai konspirasi terancang kerajaan Umno untuk mengalih perhatian dan menakut-nakutkan rakyat, kata Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua.

Ahli Parlimen Batu itu berkata, insiden berkenaan menimbulkan banyak persoalan dan keraguan di sebalik wayang mainan kerajaan Umno.

“Kita rasa pelik kenapa media Malaysia tidak melaporkan kejadian itu? Semua sumber laporan oleh media asing.

“Dari mana mereka dapat info sedangkan tidak ada wakil media yang dibenarkan membuat liputan? Malah berita yang dilapor itu setakat ini belum diketahui kesahihannya,” kata Tian kepada Keadilan Daily.

Menurut laporan media Filipina hari ini, berlaku kejadian tembak menembak antara penceroboh dari Kesultanan Sulu dengan pasukan keselamatan Malaysia di Lahad Datu sehingga menyebabkan kematian.

Seorang jurucakap kesultanan Sulu mendakwa seperti dilapor ABS-CBNnews, 10 orang terbunuh dan empat yang lain cedera dalam pertempuran antara pasukan keselamatan Malaysia dan penceroboh kesultanan Sulu di Lahad Datu pagi ini.

Menurut akhbar The Philippine Star, pihak berkuasa Malaysia yang memulakan serangan ke atas kubu penceroboh pagi ini.

Mengulas lanjut, Tian menyifatkan pencerobohan di Lahad Datu hanya sandiwara kerajaan untuk menakut-nakutkan rakyat seolah-olah wujud suasana tidak aman di Sabah.

“Ada konspirasi oleh kerajaan Umno untuk mengalih pandangan rakyat Sabah, terutama dalam isu pemberian kad pengenalan kepada warga asing,” katanya.(www.keadilandaily.com)


Amat memalukan apabila ada dua pemimpin yang bangsat macam ni! Perbuatan terkutuk mereka ini harus dikecam dan sepatutnya mereka tak purlu mengeluarkan kenyataan seperti ini.

Kit Siang dan Tian Chua perlu memohon maaf secara terbuka kerana telah menghina angota polis yang telah terkorban dalam mempertahankan negara Malaysia!

15 comments:

Anonymous said...

bodo punya komunis.... isu ni pun nk dpolitikus jugak..... ini semua paloi...

Anonymous said...

sial la kau kit siang & tian chua ko pegi mampos la ... patut nyer ko yang patu malu dengan kata-kata bangan ko tu... babi kau... kau la g bertempur dengan tentera sulu tu biar mampos kau... pendatang x sedar d untung... sialllllll

Anonymous said...

Semua komen komen berani cam ni berlaku sebab Malaysia mempunyai Menteri Dalam Negeri tahap Pondan

Anonymous said...

Bangkai ni klu perang compom2 lari g nyorok..komunis ler katakan..

Anonymous said...

Ada sebab media malaysia xprlu mmbuat liputan sgt tntg ni..al fatihah kpd 2 org polis...shahid dlm mmperthn negara...

Anonymous said...

Akuu dah agak dah...cine dilahirkan utk jadi babi...

Anonymous said...

Perjuangan yang sia-sia. Kematian yang sia-sia. Perjuangan mempertahankan tanah yang bukan hak milik kita adalah sia-sia.

Anonymous said...

bjuang mpthankan tanah air pun dipolitikkan... memang buta perut...

Anonymous said...

obviously, Anonymous March 2, 2013 at 8:38 PM is a Suluk. Bodoh.

Anonymous said...

AKU SUKA KALAU POLIS2 YG KOJOL NI PENYOKONG UMNO TEGAR. BUKAN SEBAB APA, SEBAB ALLAH BERI OTAK TAPI TAK NAK GUNA. TERUS MENYOKONG UMNO YG BUSUK. MAMAK KUTTY PERLU BERTANGGUNG JAWAB KERANA BERI IC PADA PUAK SULU. MUSTAHIL KE KALAU AKU KATA INI RANCANGAN UMNO SEBAB MEREKA TAHU, SABAH AKAN MENYUMBANG KERUSI PARLIMEN YG BANYAK KPD PR. BIARLAH SABAH DITAWAN ORANG PUN ASAL UMNO TETAP JADI PM. INI PANDANGAN AKU. BOLEH SAMA2 KITA FIKIR SEBAB SENARIO HARI INI AKU NAMPAK MCM SABAH AKAN DITAWAN PEMBERONTAK.

Anonymous said...

Anonymous March 4, 2013 at 7:36 PM.

tu pandangan ko kan? pandangan aku pulak, ko ni seorang yg bangang mak bapak xpernah ajar cara nak ucap takziah pd orang yg dh meninggal. ko nk kutuk lancau ape kutuk jela, yg ko ckp diorang yg dh terkorban tu KOJOL pasal ape? bangang bodoh, dlm otak tau pasal politik yg kotor je, sampai akhlak ko pun jd mcm mereka2 yg kotor tu. KURANG AJAR PUNYA BUDAK. ade otak xnak guna. bercakap guna kepala takuk agaknye. politik,politik jugak.adab tu jage la.

no respect i shall give to those who disrespect to others.period

Anonymous said...

exactly. that stupid person should talk with his brain on function and not his ass. apapun pandangan politik polis tu tidak ada kaitan dengan tugasnya menjaga keamanan negara.

those police died defending this country. most of the bodies came back in horrendous state. they were slain in front of their squad. you sanggup cakap mcm tu from the comfort of your cushion?? asshole.

you are so stupid. beyond that even. dayus cakap mcm tu.

and there is no way, at least dalam masa sekarang ni, PR akan menang di Sabah. No way, stupid.

Anonymous said...

AnonymousMarch 4, 2013 at 7:36 PM

mesti kau ni di semenanjung skrg ni kan? ko x taw pun apa keadaan sini kau main cakap jak ikut otak kau yg penuh angin xda isi tu kan?? mesti masa kecil kepala ko pernah terhantuk di mana2 sbb ko cakap mcm org x pernah sekolah. kalau itulah keadaan kau, xpalah. bnyk suda masa aku habiskan untuk taip reply kpd comment org bodo.

pegi sekolah lepas ni kay. jgn jadi bodo lagi. k bye bodo.

Anonymous said...

mari kita tangkap je sial cina babi tu. apa guna buat polis repot kalau x ada tindakan. kita cari dia dan pukul je lepas tu campak kat sungai klang. siapa yg pandai santau? mari kita kenakan mereka

Anonymous said...

Bangsa jenis cina memg suka melagakan Org Melayu..kalau la malaysia ne tiada Org cina aku comfom memg aman malaysia ni....