Monday, March 18, 2013

PM Kecam Kenyataan Harun Taib Perkecil Pengorbanan Wira Negara


Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengecam Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib berhubung ucapannya yang memperkecil-kecilkan pengorbanan pasukan keselamatan melawan pasukan bersenjata Sulu di Lahad Datu.

Najib berkata Majlis Fatwa Kebangsaan telah menetapkan bahawa 10 anggota polis dan tentera yang terbunuh dalam pertempuran meninggal dunia sebagai 'syahid akhirat'.

Harun telah dipetik sebagai berkata di Kuala Terengganu baru-baru ini bahawa anggota keselamatan hanya meninggal dunia sebagai wira 'syahid dunia'.

"Kita kesal mati sebagai mati syahid juga dipolitikkan.

"Apa agenda mereka sekarang," kata Perdana Menteri ketika menyerahkan surat kepada imam bagi menunaikan haji, Isnin.

2 comments:

Anonymous said...

Kepala bapak kau lah Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib. Orang macam ni Ular...dalam semak dan Ulamak Bisu. Kerana politik dan kedudukan PAS sanggup menghina Pasukan Keselamatan.

PAS telur kena jentik dengan OKU Berkerusi Roda pun senyap seribu bahasa ada hati memperkecilkan pengorbanan 10 Wira Negara. Kalau berani hantarlah anjing-anjing Unit Amal PAS. 100 kau hantar 100 keranda akan diisi dengan mayat Unit Amal PAS.

Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib memang patut diludah.

Xpas said...

Majlis Fatwa dibarisi oleh ulama' ulama' yg lbh saya yakini, drpd seorg manusia yg diberi Allah swt sedikit ilmu agama ni. Majlis Fatwa sebelum berfatwa membuat rujukan yg lbh menyeluruh dan telah bermuzakarah sesama mrk, keputusan mrk lbh kredible utk dipegang. Soal isi hati, niat dan keikhlasan bukan urusan manusia, Allah swt sajalah yg mengetahui dan yg akan memutuskannya.