Wednesday, March 13, 2013

Zuraida Kamaruddin Pembohong! Fareez Tidak Pernah Letak Jawatan!


Mohd. Fareez Kamal Intidzam hari ini menegaskan bahawa dia tidak pernah meletakkan jawatan sebagai Setiausaha Politik kepada Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin.

Penjelasan itu dibuat Mohd. Fareez bagi menjawab kenyataan majikannya bahawa dia hanyalah sebagai pembantu urusan Parlimen pada 2011 yang kemudiannya berhenti untuk membantu perniagaan bapanya.

Berikut kenyataan penuh Mohd. Fareez kepada pihak media bagi menjawab penafian yang dibuat oleh Zuraida itu:

"Saya masih ahli Keadilan. Tanggungjawab saya untuk bersuara dan berkata benar."

1. Sehingga hari ini, saya masih lagi ahli Keadilan, Setiausaha Politik Zuraida dan Pegawai Diplomasi Sulit (Antarabangsa) buat Datuk Seri Anwar Ibrahim. Saya tidak pernah meletak jawatan dan juga tidak pernah disuruh untuk berhenti bertugas oleh kedua-duanya.

2. Saya memahami situasi, keadaan dan alasan sehingga memaksa Zuraida untuk mengeluarkan kenyataan tersebut.

3. Sehingga hari ini juga, saya tetap komited bersama perjuangan Keadilan dan sebagai ahli parti - adalah hak saya untuk bersuara, sejajar dengan Perlembagaan Parti yang ditetapkan.

4. Saya berharap Puan Presiden, Datin Seri Wan Azizah tidak memecat saya kerana adalah tanggungjawab buat saya untuk bercakap benar - bahawa Wan Azizah tidak layak untuk memimpin Keadilan menjelang pilihan raya akan datang kerana beliau sendiri tidak boleh bertanding kerusi Parlimen.

5. Di manakah maruah parti jika pemimpin Presiden sendiri tidak boleh bertanding?

6. Namun, saya tetap bersedia dengan sebarang tindakan parti termasuk tindakan disiplin atau pemecatan.

7. Walau bagaimanapun, andai ianya tetap berlaku - demi mempertahankan hak saya, saya juga bersedia dan tidak akan teragak-agak untuk membongkar perihal sejak bila wujud perasaan cemburu dan hasad dengki Wan Azizah terhadap saya.

8. Pimpinan harus faham bahawa sikap cemburu melampau Wan Azizah terhadap beberapa pemimpin dan pekerja di dalam parti ini lambat laun akan menghancurkan Keadilan.

9. Kelangsungan Keadilan dan kecemerlangan Pakatan Rakyat adalah lebih utama dan prioriti berbanding kepentingan individu dan peribadi Wan Azizah."

Fareez bersedia untuk bongkar perihal cemburu Wan Azizah


No comments: