Tuesday, April 2, 2013

#Memali - Pas Dicabar Membuka Gelanggang Debat Isu Tabung Memali


Pas berterusan dihimpit pelbagai isu yang menghakis keyakinan rakyat kerana belum pun reda kontroversi Amanat Haji Hadi kini, pucuk pimpinan parti itu didesak pula menyiasat dakwaan penyelewengan Tabung Memali yang bernilai jutaan ringgit.

Desakan itu dibuat sendiri Zainon Ismail atau CN Al-Afghani yang merupakan salah seorang daripada tiga individu yang bertanggungjawab mengurus Tabung Memali selepas tidak sanggup lagi melihat hak serta harta anak-anak yatim, balu dan mangsa Memali 'diratah' pihak lain.

Penulis buku berkaitan Memali C.N. Al-Afghani mendedahkan Senator PAS Y.B. Mohd. Yusuf Husin telah menyeleweng beratus-ratus ribu wang sumbangan untuk balu-balu Memali, termasuk menyeleweng wang Madrasah. Menurut beliau, Mat Sabu Timbalan Presiden PAS walaupun mengetahui Penyelewengan dan Rasuah yang Maha Besar di Memali itu, telah mengarahkan supaya kes tersebut disembunyikan daripada diketahui oleh khalayak ramai, kerana bimbang akan memalukan PAS yang dikatakan Islamik itu.


Berikutan sikap pemimpin Pas terus membisu untuk menyatakan kebenaran, bekas ahli Pas seumur hidup, Zainon Ismail mengulangi kenyataannya mencabar mereka berdebat tentang wang Tabung Memali.

Zainon atau nama penanya CN Al-Afghani berkata, Pas perlu menyahut cabaran dengan membuka gelanggang untuk membincangkan tentang penyelewengan wang tabung tersebut yang dianggarkan berjumlah berjuta-juta ringgit.

"Ke mana hilangnya wang Tabung Memali perlu dijawab oleh pemimpin Pas kerana rakyat khususnya mereka yang menderma dari seluruh negara mahu tahu," katanya ketika menyampaikan ceramah di Baling malam tadi.

Video Eksklusif Yang Belum Pernah Tersiar Insiden Memali Part I Dan Part II


No comments: