Sunday, April 7, 2013

9 #PRU13 - Kehadiran Tak Sampai 100 Orang... Petanda Awal Pengundi Gelang Patah Tolak Kit Siang


Ahli politik veteran DAP, Lim Kit Siang ketika menyampaikan ucapan di hadapan tidak sampai 100 orang yang menghadiri ceramah politik pembangkang di Pekajang, Gelang Patah malam tadi. Kit Siang adalah bakal calon pembangkang di Parlimen Gelang Patah.


SALAHUDDIN Ayub ketika menyampaikan ucapan pada ceramah politik anjuran pembangkang di Pekajang, Gelang Patah malam tadi.

NUSAJAYA - Tanda-tanda awal ahli politik veteran DAP, Lim Kit Siang ditolak oleh para pengundi di Gelang Patah terserlah apabila tidak sampai 100 orang menghadiri ceramah Penasihat DAP di Kampung Pendas, dekat sini malam tadi.

Mungkin sedar kehadirannya tidak mendapat sambutan, Kit Siang yang diumumkan sebagai calon pembangkang di Parlimen Gelang Patah itu hanya sempat berceramah kira-kira lima minit sebelum beredar.

Ceramah itu kemudiannya diteruskan oleh Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub.

Dalam ucapannya, Salahuddin seolah-olah hilang arah kerana asyik bermodalkan mengenai isu pendidikan percuma yang diuar-uarkan pembangkang dalam manifesto mereka.

Bukan itu sahaja, beliau yang dijangka bertanding di Parlimen Pulai itu juga kerap mengulangi isu berbangkit lain bagi memburukkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) sedangkan permasalahan tersebut telah pun diselesaikan kerajaan.

Antaranya, termasuk menuduh kerajaan negeri merampas tanah rakyat untuk tujuan pembangunan sedangkan isu itu telahpun diperjelaskan dan melibatkan sedikit sahaja tanah rakyat.

Dia yang sebelum ini banyak menghabiskan masanya di luar Johor termasuk pilihan raya umum 2008 bertanding di Kubang Kerian, Kelantan turut mengulang dakwaan bahawa pakatan pembangkang bukan sebuah parti perkauman.

Sebaliknya, dia menuduh dan menuding jari kepada UMNO sebagai sebagai parti yang memperjuangkan hanya satu-satu kaum sahaja. - UTUSAN ONLINE

9 comments:

Anonymous said...

Klau memperjuangkn satu kaum pn..kaum tu kn kaum Kau..bodoh punya melayu..xbersyukur xberotak!

KontolMu said...

Biarkan Din Pudu ni merepek tak tentu pasal. Nak jadi YB di Johor?? kah kah kah Tau...nya keja ceramah pungut derma tak sudah-sudah tapi bantu rakyat yang diwakili haram tak dibuatnya. Bodoh kalau orang Johor nak Undi kat Din Pudu ni.

Anonymous said...

Pekajang ni kg tak ade banyak kemajuan walaupun ditepi pagar Port Tg Pelepas dan ia memang kawasan UMNO totok dan melayu 100%, kalau ada 100 org itu datang kira OK lah kerana penduduk pun tak lebih dari 500 org. Kalau dibuat kat Gelang Patah, mungkin melebihi 2000 org

Anonymous said...

.
..
...

Nak buat macam mana Din Pudu Face ni...bodoh piang. Pengikut taksub Al-Juburi.

Samdol bodoh ni pandai buat rusuhan jer...ikut telunjuk Ambiga sesat.

Rakyat semakin matang - dah tak bodoh macam kau..la Din Pudu.



.

..


...


Anonymous said...

Suatu hari di sebuah parlimen di Negara yang di perentah oleh Pakatan Rosak ...
Kalifah Lim : Tuan yang dipertua ... saya ingin bentangkan satu usul ... iaitu kalimah Allah buleh digunakan oleh semua agama ...
Kapal Sink : Saya sokong usul ini yang dipertua ... saya rasa 2/3 ahli dewan yang mulia ini pun bersetuju di atas usul ini ....
Nwar Berahi : Saya amat bersetuju dengan usul ini ... ini adalah usul yang amat baik kerana melalui usul ini semua orang adalah sama rata sahaja ... tidak kira Islam mahupun bukan Islam ... sebagai orang yang bukan Islam ... mereka tentu merasa selesa menggunakan kalimah Allah yang amat rapat dengan umat Islam ... dan ini tentu mendekatkan mereka dengan orang Islam ... dan ini membantu membentuk perpaduan Negara ...
Haji Adi : (tergagap-gagap) Er ... Yang dipertua saya tidak setuju di atas usul ini ...
Nwar Berahi : Tuan Haji Adi ... mengapa pulak tuan berkata demikian ... tidakkah di dalam perjanjian sebelum pru yang kita menang dengan jayanya ... tuan dah bersetuju agar kalimah Allah boleh digunakan oleh penganut agama lain ... dan sebagai buktinya ... ini adalah dokumen persetujuan yang tuan tandatangan menyatakan persetujuan tersebut dan saksi bagi perjanjian yang tuan tandatangani itu pun ada dalam dewan yang mulia ini ... kalifah lim ... kapal sink ...
Kalifah lim dan kapal sink (serentak) : benar yang dipertua .. betul tu Haji Adi ...
Haji Adi : Er tapi yang dipertua. Pimpinan pas yang lain tidak bersetuju ...
Nwar Berahi : Tuan Haji Adi ... tidakkah tuan dah bersetuju dalam hal ini dan tuan pun mengaku bahawa tuan akan memperjelaskan kepada pimpinan pas dan ahli pas bahawa kebaikan yang agama Islam dapat dari penggunanaan kalimah Allah oleh agama lain ... ini adalah satu konsep dakwah yang secara halus untuk mendekatkan seluruh umat manusia kepada Islam ... besar manfaatnya itu Tuan Haji ... banyak pahala yang tuan akan dapat nanti ...
Haji Adi : Er .... Er ..... Er ...
Geng Ulamak : Yang dipertua kami bantah .....
Geng Parasit : Yang Dipertua kami bersetuju agar usul ini diluluskan .... Tuan-tuan ulamak ... seperti dijelaskan oleh perdana menteri kita yang bijak seperti kata Tuan Guru Nik Aziz ... saya amat setuju dan tidak nampak apa salahnya kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam ... kata Tuan Guru Nik Aziz juga ... bahkan Iblis pun gunakan kalimah Allah ... jadi apa salahnya kita manusia yang lebih mulia dari Iblis ini menggunakan kalimah Allah ... ini adalah salah satu dakwah juga ... tuan yang dipertua ... kita teruskan usul ini dengan mengundi ... bagi yang menentang mereka boleh undi tidak menyokong ... tiada masalahnya.
Undian pun dijalankan ... akhirnya majoriti setuju agar kalimah Allah boleh digunakan oleh agama lain ....
Perlembagaan pun dipinda .... undang-undang pun dipinda ....
Tidak lama kemudian ... pada gereja tertera perkataan Allah ... pada kuil terpampang kalimah Allah .... tokong tergantung kalimah Allah .... Gudwara tertulis kalimah Allah .... dan lain-lain rumah ibadat pun tercatat kalimah Allah ... semuanya dalam tulisan jawi ...
Suatu hari di sebuah tempat ceramah .... haji Adi berceramah jugak ... isunya kalimah Allah juga .... katanya .... “semua yang terjadi di dalam isu ini salah KDN ... kerana er ... er .... er ... sebenarnya salah umno kerana bersubahat ... er ... er ... er ... sebenarnya kerana umno tidak bersungguh-sungguh menentang usul itu ... kami geng ulamak dah menentang usul itu ...

anak jawa johor said...

Kalau dah tahu ke kat Malaysia ni ada:

1. GEREJA TERBESAR DI ASIA TENGGARA
2. KUIL HINDU TERBESAR DILUAR INDIA
3. BUDDHA BARING TERBESAR DIDUNIA
4. BUDDHA DUDUK TERBESAR DIDUNIA
5. PATUNG KUAN YIN BERDRI TERBESAR
6. PATUNG MURUGAN BERDIRI TERBESAR.

MALAYSIA BOLEH DAN SEMUA ATAS TU ADALAH SALAH ANUAWAR DAN HAJI HADI

Anonymous said...

melayu bodoh dan terus jadi pencacai lanun2 melayu kayaraya bebinkan mahthir,najib,dolah dll kroni..terus fitnah dan makihamun...lanun2 terus ketawa dan bersantai...pecacai terus jadi lembu dan tukang sorak termasuk bloggers yang makan duit lendir dari lanun2 melayu haprak ni!!!melayu terbanyak tlg bangkit dari mainan lanun2 melayu yg tak pernah kenyang dan bersyukur ni!!!!!!

Anonymous said...

Bertambah benci pengundi kepada pr kerana jahatnya mulut/bahasa kau
anon 9.02.
Fitnah dah jadi zikir dlm hidup ko, ekk.

Anonymous said...

Dh memang jenis2 dia..pngikut dn keturunan maki hamun..sesuai la dgn parti dn fahaman maki hamun putar belit dia..kesian lau hidup mcm ni,ape pn xfham..jahil bodoh sombong!

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates