Monday, April 22, 2013

#PRU13 Sokongan Rakyat Kepada BN di Parlimen Rembau Semakin Meningkat


Rantau - Khairy Jamaluddin penyandang ahli parlimen P131 Rembau bertanding di PRU13 bagi mengekalkan jawatannya sebagai ahli Parlimen Rembau buat kali ke-2.

Beliau di dalam siri kempen memenangi hati rakyat (pengundi) agar kekal mengundi parti BN di PRU ini.

Beliau hadir mengiringi Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, di majlis bersama pemimpin di Rumah Rakyat Sri Lalang, malam tadi bagi bertemu pengundi-pengundi di PDM Sri Lalang yang juga merupakan kubu kuat BN di beberapa PRU sebelumnya.

Beliau bakal menentang dua calon lawan yang mewakili PKR, Saudara Radzali A. Ghani, seorang lagi calon Bebas, Abdul Aziz Hasan.

Katanya di dalam ucapan, sepanjang tempoh kempen selama dua hari ini meyaksikan kembalinya sokongan masyarakat kepada parti BN berbeza dengan apa yang berlaku di tahun 2008.

Sebelah petang di Ladang Kombok dan Taman Permata juga begitu, tahun 2008, suasananya agak suram dan lenggang kerana tidak ramai ke ceramah BN, tetapi setelah semua sedar dan dengan kehadiran hari ini menunjukkan parti BN telah pulih.

“2013, telah berubah, rakyat telah kembali kepada BN. Saya yakin dan percaya bahawa Sri Lalang ini merupakan kubu kuat BN.” katanya.

Sambung beliau lagi, kekuatan ini dan undi kita kelak yang paling utamanya ialah, pertama, memilih wakil rakyat di kalangan ahli parlimen untuk kita mengekalkan perdana menteri kita, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Keduanya pula, memilih wakil rakyat Rantau, bukan sahaja wakil rakyat untuk rakyat Rantau, tetapi sekaligus mengekalkan Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan.”

Kontrak yang diberi oleh rakyat ini penting, penting kerana memastikan hidup mati dan halatuju negara di masa akan datang.

Ujar beliau, “2008, kita tidak sangka akan tewas di 5 buah negeri. Malah, pembangkang juga begitu. Namun dengan perancangan dan tahap keyakinan yang tinggi parti lawan untuk memenangi PRU kali ini, mereka telah menghantar perwira mereka untuk bertanding di negeri asal. Lim Kit Siang akan bertanding di parlimen Gelang Patah.

Begitu juga Salahuddin Ayub yang selama ini bertanding di Kelantan umum bertanding di negeri asal, Johor di Parlimen Pulai dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Nusajaya.

Sementara Husam pula kekal bertanding di DUN Salor, tetapi menawarkan diri menentang Tunku Adnan Tunku Mansor, di Putrajaya di dalam misi menawan Putrajaya.

Ujar Khairy Jamaluddin, mereka penuh yakin mereka akan menang PRU kali ini, akan ke Putajaya pada 06 Mei ini, mereka mengira berapa BN akan kalah.”

Tegas beliau lagi, “pastikan PRU kali ini, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia, dengan syarat undi ahli parlimen Rembau, calon P131 Rembau Khairy Jamaluddin Abu Bakar.”

Turut hadir, isteri beliau Pn Nori Tun Abdullah Ahmad Badawi, Raja Datin Seri Hajah Salbiah Tengku Nujumuddin, isteri Menteri Besar Negeri Sembilan.

2 comments:

Anonymous said...

SY LAMA DI REMBAU. APA YG SY PERHATIKAN DI REMBAU, SOKONGAN KEPADA PAKATAN RAKYAT SEMAKIN HARI SEMAKIN MENINGKAT.

SY AMAT YAKIN PARLIMEN REMBAU AKAN DIRAMPAS PAKATAN RAKYAT.

Anonymous said...

Umi Halfida...sedikit masa lagi kena sambar petir....perempuan puaka ni...tak ubah macam pelacur..tiap hari fitnah orang...cermin lah diri...macam perempuan sundal layak dipanggil...