Thursday, April 11, 2013

#PRU13 #TolakPR - Fauziah Toron Mulut Ayam



Apa lagi yang perlu kita ceritakan mengenai Mantan Ahli Parlimen Kuantan ini selain dari suka menyebarkan khabar angin yang bukan – bukan?

Sejak dia menjejakkan kaki sebagai Ahli Parlimen dalam Pilihan Raya Umum yang lalu, Fuziah jelas gagal menjalankan tugasnya sebagai seorang wakil rakyat.

Selama 5 tahun berlalu, tidak ada satu pun khidmat masyarakat yang dihulurkan oleh Fuziah selain dari menyebarkan fitnah terhadap kilang Lynas.

Beliau membuat dakwaan kononnya kilang tersebut merbahaya kepada penduduk dan pernah menyamakan kilang itu dengan reaktor nuklear.

Kenyataan tersebut menjadi hangat tatkala Tsunami melanda perairan Jepun dan membocorkan beberapa reaktor Nuklear yang berada di Fukushima.

Fuziah juga turut menimbulkan panic dikalangan rakyat dengan menyamakan kilang memproses nadir bumi di Gebeng dengan kilang ARE di Bukit Gambang, Perak.

Namun, disebalik tohmahan yang dilemparkan oleh Fuziah selama 5 tahun kebelakangan ini gagal diserta dengan sebarang bukti sehingga ke hari ini.

Malah, pihak mahkamah juga telah menolak injuksi yang difailkan oleh Pertubuhan NGO, Save Malaysia Stop Lynas (SMSL) dengan alasan yang sama.

Maka jelas. Apa yang dilakukan oleh Fuziah selama hari ini hanya tuduhan – tuduhan kosong semata – mata untuk memburukkan imej Kerajaan.

Disebalik tohmahan yang dilemparkan itu, Fuziah pernah mengakui yang beliau tidak larat melayan kerenah rakyat yang datang ke pejabatnya saban hari.

Beliau sendiri pernah menyatakan perkara tersebut didalam media dan dilaporkan oleh The News Strait Times yang menyebut:

Fuziah had also admitted to having bitter experiences with her constituents -- she claimed that some of them were only interested in getting financial assistance from her.

(Fuziah juga pernah mengakui mengalami pengalaman pahit dengan pengundinya – beliau mendakwa kebanyakkan diantara mereka hanya berminat untuk mendapatkan bantuan kewangan sahaja darinya.)

Nah! Jika rakyat datang meminta apa sahaja bantuan sekali pun, bukankah sudah menjadi kewajipan bagi dia untuk membantu mereka sebaik mungkin?

Bukankah Pakatan Rakyat selama hari ini sering mendabik dada mengatakan yang mereka ini Harapan Rakyat? Habis, kenapa pulak Fuziah nak merungut tak tentu arah?

Sekarang rakyat sendiri perlu berfikir dengan sepenuh hati. Adakah mereka mahu pemimpin yang benar – benar mampu membela rakyat atau mereka mahu pemimpin yang hanya tahu merungut setiap kali bantuan diminta? Kalau setakat jadi Haprak Rakyat, baik tak payah!!!

1 comment:

Anonymous said...

ABCD........ABU....