Sunday, April 7, 2013

5 #PRU13 #TolakPR Fuziah Toron Gagal Matematik


Jangan heran sangat kalau orang kata Mantan Ahli Parlimen Kuantan ni seorang yang buta matematik. Mungkin sebab itulah dia jadi pakar kaunseling pesakit mental.

Kerja tu memang lebih sesuai bagi dia memandangkan dalam Pakatan Pembangkang sekarang ni ramai yang sedang mengidap penyakit tersebut.

Tambahan pulak sebelum ini, Mantan Ahli Parlimen Kuantan ini telah pun mengantoikan dirinya sendiri dalam bab kira - kira ni sewaktu menabur fitnah terhadap Lynas.

Dalam satu sidang media di Kedutaan Australia, dia dengan yakin menyatakan bahawa penduduk disekitar kawasan Gebeng terdapat 700ribu orang penduduk.

Kenyataan itu dijelaskan sendiri dari mulut dia seperti mana yang dipaparkan dalam video dibawah. Bayangkan. Di Gebeng sahaja ada 700ribu orang. Macam mana dia kira?



Statistik penduduk di seluruh Negeri Pahang setakat tahun 2011 dicatatkan seramai 1.4juta orang. Jadi, adakah masuk akal separuh dari jumlah tersebut ada di Gebeng?

Kalau nak campur dengan penduduk di Kemaman sekali pun, jumlah tersebut tak sampai seramai itu. Di Kuantan sahaja baru ada dalam 200ribu orang. Mana datang yang lainnya?

Maka sekarang, dia sekali lagi cuba hendak membodohkan rakyat dengan menyatakan semua bekalan air di Kuantan telah habis disalurkan kepada Lynas.

Tindakan itu hanya semata - mata mahu memburuk - burukkan lagi Kerajaan Negeri dan cuba untuk memesongkan minda rakyat terhadap pembekalan air ke Selangor.

Bagaimana mungkin kilang memproses nadir bumi itu menggunakan keseluruhan air di Kuantan? Berapa banyak sebenarnya jumlah air yang diperlukan oleh kilang tersebut?

Dari satu sumber yang dimaklumkan oleh syarikat tersebut sebelum ini mendedahkan penggunaan air kilang itu secara purata adalah sebanyak 1.5juta liter sehari.

Berapa banyak pulak jumlah air yang digunakan oleh penduduk di seluruh daerah Kuantan? Pernah tidak dia mendedahkan perkara tersebut kepada rakyat?

Jawapannya tak pernah. Jika dia mendedahkan perkara tersebut secara umum, sudah tentu dia akan kehabisan peluru untuk terus memperbodohkan rakyat.

Yang paling kita takut, dia akan menyalahkan pula mesin kira atau pun komputer yang memberikan dia maklumat mengenai perkara tersebut sebelum ini. Maklum la. Puak - puak Pakatan ni memang tak de kerja lain. Asyik cari salah orang je kerja diorang pun!!!

5 comments:

Kump. Pemuda, Puteri UMNO BERSARA Dari UMNO said...


Lihat BUKTI jelas kenapa kami BERSARA awal dari UMNO...

BUKTI 1
BUKTI 2
BUKTI 3
BUKTI 4

Pastikan adik2 semua keluar mengundi nanti.. Keluar mengundi PAS, PKR @ DAP walaupun adik2 mendapat saguhati atau duit daripada UMNO dan Barisan Nasional... Walaupun adik2 terpaksa berada di kem Barisan Nasional, pastikan adik2 mengundi PAS, PKR @ DAP... Asalkan Bukan UMNO.... OK!!! :-)

Tolong bantu kawan2 kita yang sedang berkempen di laman2 di bawah....
http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=18
http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics
http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=6

Anonymous said...

Bau hapak macai PR kat kawasan ini....

Anonymous said...

Bukan hapak lagi dah,haprak!!

Anonymous said...

Malaslah tgok laman2 ni..byk Sgt menipu..takut subahat dn dpt dosa!

Anonymous said...

Manusia ni klau selalu menipu dn putar belit,satu hari mesti kantoi.. Reality!

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates