Friday, April 12, 2013

3 #PRU13 #TolakPR - Kajian Beberapa Universiti Sahkan Khalid Hidap Penyakit Gagap


BANDAR TUN RAZAK: Kajian Universiti Pasir Tuntung yang dikeluarkan semalam menunjukkan Pakatan Haram hanya akan berjaya memenangi pilihan raya sekiranya mereka berjaya mengubati bekas Menteri Besar Selangor yang menghidapi penyakit Gagap yang kronik.

Dalam laporan terbaru yang dikeluarkan itu, penyakit Gagap itu semakin menjadi-jadi dan bertukar menjadi sawan apabila Khalid dalam ucapannya baru-baru ini mendakwa Pakatan Haram mampu menawan 215 daripada 222 kerusi parlimen.

Khalid dengan nada Gagap berkata, beliau menerima maklumat itu daripada emel yang dikirimkan kepada beliau oleh rakan-rakan beliau daripada beberapa buah universiti yang beliau sendiri tidak di manakah letaknya universiti-universiti itu.

Jelas pakar perubatan, fakta sebenar yang cuba disampaikan oleh Khalid adalah Pas menang 2 kerusi, PKR menang 1 kerusi dan DAP menang 5 kerusi. Tetapi disebabkan penyakit gagap yang menjadi-jadi, Khalid tersebut 215 kerusi boleh menang. - Media Gagapku.

Apa punya malang nasib rakyat Selangor ada Menteri Besar macam ini. Cukup-cukuplah menipu wahai Khalid. Secara logik dan munasabah, kalau nak sangat ke Putrajaya sekalipun, takkan lah BN mampu menang 7 kerusi sahaja.

Kalau betullah seperti yang dikata: “berdasarkan kajian yang dibuat oleh beberapa universiti, Pakatan akan menang 215 kerusi,", beranikah Khalid mendedahkan universiti mana yang membuat kajian terperinci tu? Jelas sekarang ini, rakyat perlu tolak Khalid Ibrahim sekiranya gagal memberikan perincian penyelidikan kepada media dan umum.

Sawan habis dah si Khalid ni, kem Azmin mesti tengah bersorak sakan melihat kebodohan Khalid di hapadan 200 orang penyokong Pakatan Haram di Bandar Tun Razak. Biarlah Bandar Tun Razak tu kembali kepangkuan parti anaknya.

Bagaimana nak menang 215 kerusi kalau sampai sekarang Pakatan masih lagi gagal mencapai kata sepakat krisis pembahagian kerusi? Isu Chegu Bard sebagai contoh, bagai nak gila, orang Penang dibuatnya apabila Pas dan PKR sama-sama berkeras untuk meletakkan calon. Itu belum dikira isu di Alor Star dan beberapa kerusi lagi yang kecoh apabila Anwar membuat pengumuman calon PKR.

Ada yang merajuk, ada yang marah, ada yang terus balik tinggalkan ceramah dan tidak kurang juga ada yang kena boo, jadi rationalnya mana mungkin pakatan pembangkang mampu untuk merampas begitu banyak kerusi sekiranya isu dalaman mereka masih lagi belum selesai.

Kesimpulannya, dari sibuk membuat ramalan yang tak masuk akal, ader baiknya Khalid fikirkan cara terbaik untuk selesaikan masalahnya dengan Azmin, sebab dikalangan para pencacai PKR, isu ini amat merungsingkan.

3 comments:

Anonymous said...

walaupun gagap tapi dia memang hebat.apa nak buat anugrah tuhan.semoga ALLAH melahirkan anak cucu dari spesis yang gagap dan pekak.

Anonymous said...

sori tertinggal:anak cucu ngko.

Anonymous said...

tak baik hina anugerah Allah, bodoh la artikel ni,gagap anugrah Allah, bodoh sebab tak pakai otak, penulis artikel ini mcm lembu shahrizat

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates