Tuesday, April 9, 2013

#PRU13 #TolakPR - Kalut PKR Pahang Berterusan... Ketua Cabang Bertanding Bebas



Nampak gayanya, kemelut yang melanda Parti Keadilan Pahang saban hari semakin merebak. Ianya bertambah buruk dari hari ke hari.

Jika sebelum ini, Pengerusi PKR Pahang disambut dengan laungan 'Boo...' oleh para pengikut sendiri dihadapan khalayak ramai, ianya menjadi semakin buruk.

Lewat malam semalam, 300 orang ahli telah bertindak keluar dari parti tersebut dan berikrar akan menyokong Barisan Nasional serta kepimpinan Datuk Seri Najib.

Hari ini, kita sekali lagi digemparkan dengan keputusan Ketua Cabang PKR Paya Besar yang menawarkan diri untuk bertanding sebagai calon Bebas.

Tambah mengharukan, Ketua AMK Paya Besar juga turut akan mengambil tindakan yang sama dan bertanding di kawasan Dewan Undangan Negeri Lepar.

Kedua - dua mereka dilaporkan membuat tindakan tersebut sebagai tanda protes terhadap keputusan yang dibuat oleh pimpinan PKR Pusat sebelum ini.

Dalams atu ceramah yang sama dimana Datuk Fauzi di 'Boo...' oleh ahli PKR, Anwar Ibrahim telah turut memperkenalkan calon Parlimen Paya Besar iaitu Hidayah Murni.

Pengumuman tersebut juga turut mendapat bantahan dan kecaman dari kalangan ahli - ahli PKR Paya Besar sendiri termasuk Ketua Cabangnya.

Maka sekarang memang sah yang Parti Keadilan Rakyat pimpinan Anwar Ibrahim itu jelas tidak mendengar lansung denyut nadi ahli akar umbi.

Jadi, bagaimana mungkin mereka boleh diberi kepercayaan untuk mendengar luahan hati rakyat secara keseluruhan yang tidak ada kaitan dengan parti itu nanti? Adakah ini yang digelarkan sebagai pejuang Rakyat? Kalau Haprak Rakyat tu, memang kena sangat la!!!

Laporan Utusan

Pergolakan dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri ini semakin bercelaru apabila Ketua Cabang PKR Paya Besar, Zahari Mamat, 52, mengumumkan akan bertanding sebagai calon bebas di Parlimen Paya Besar.

Selain Zahari, turut mengumumkan akan bertanding calon bebas ialah Pemangku Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Paya Besar, Mohamad Fauzi Ramli, 25, yang akan bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Lepar.

Zahari berkata, kedua-dua mereka kini masih lagi ahli PKR.

"Hari ini, saya sekadar ingin memaklumkan saya akan bertanding bebas di Parlimen Paya Besar dan Mohamad Fauzi di DUN Lepar.

"Sebab dan perkara lain akan dimaklumkan kemudian pada sidang akhbar yang akan diadakan selepas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan tarikh penamaan calon dan tarikh mengundi," katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas membeli borang untuk bertanding calon bebas di Pejabat SPR negeri di sini, hari ini.

Turut hadir membeli borang iaitu bekas Timbalan Pengerusi III PKR negeri, G. Ramponusamy dan seorang aktivis atau lebih dikenali sebagai Cucu Mat Kilau, Mohd. Shukri Mohd. Ramli, 42.

G.Ramponusamy baru-baru ini telah mengumumkan akan bertanding sebagai calon Bebas di kerusi Parlimen Indera Mahkota manakala Mohd. Shukri di DUN Teruntum.

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini telah mengumumkan peguam, Murnie Hidayah Anuar sebagai calon yang akan mewakili parti itu di Paya Besar.

1 comment:

Unknown said...

Salam perjuangan..Mohon tuan pautkan blog saya dihttp://metromalaya.blogspot.com/Blog tuan telah saya pautkan,t.kasih..