Tuesday, April 2, 2013

#TolakPR - Penyanyi Yasin Ditahan SKMM


Penyanyi lagu Reformasi, Yasin Sulaiman dipanggil ke Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berikutan temu bualnya bersama Radio Free Malaysia (RFM).

Ditemani Ketua AMK Pusat, Shamsul Iskandar Mat Akin, kenyataan Yasin dirakam pegawai SKMM, Iqbal Ikhwandi Mat Zin di Bangunan Sultan Abdul Samad, Kuala Lumpur petang semalam bagi membantu siasatan terhadap RFM berikutan radio itu tiada lesen.

Kata Shamsul, kehadiran Yasin hanya sebagai saksi bagi membantu siasatan terhadap stesen radio berkenaan.

Pada 25 Mac lalu, RFM menemu bual Yasin yang juga Duta AMK mengenai lagu Reformasi yang dijadikan lagu kempen AMK di seluruh negara.

Yasin ditemu ramah secara telefon oleh radio berpangkalan di London tanpa mengesyaki radio berkenaan menghadapi masalah seperti yang didakwa SKMM.

“Saya tak tahu RFM ada masalah dengan kerajaan. Empat hari lalu, mereka bertanya saya mengenai lagu Reformasi dan harapan saya tentang Malaysia,” katanya.

Yasin dan Shamsul sependapat, kebebasan media mesti diberi kepada pengamal media bagi menyampaikan maklumat kepada rakyat, bukannya menyekatnya melalui undang-undang.

Apalah puak Keldai ni suka buat kerja bodo?


4 comments:

Anonymous said...

WOOOOO....

PASAL BIKIN VIDEO KLIPPUN NAK GADUH...
VIDEO PURNO YG DI EDARKAN OLEH EGEN2 UMNO BOLEH PULAK SKMM TUTUP MATA.

MEMANG SIAL LA LEMBU KERJA MACAM NI.

Anonymous said...

Btui tuuuuu..

Anonymous said...

┌П┐(►_◄)┌П┐ pakatan rakyat!!

kuchinghutan said...

Yasin..Sam Ketot....nak bebas macam mana sangat....kera kat hutan tu pun ada had batasannya...gajah di rimba pun ada peraturan...adakah anda mahukan kebebasan sebenar.....bini hang..bini aku...mak hang..adik hang semua orang boleh kongkek...rumah hang...harta meredak hang semua orang bebas ambil dan gunakan...tak ada satu makhluk pun di atas muka bumi ini diberikan kebebasan mutlak.....hanya syaitan dan iblis sahaja diberikan kuasa bebas mutlak oleh Allah untuk memporak poranda manusia...kebebasan seperti itu yang anda maksudkan...maka anda sebenarnya syaitan@iblis......tengok si al-juburi...sikit-sikit saman...adalah itu bebas namanya..PR larang media seperti TV3, RTM, Agenda daily dalam PC..inikah kebebasan yang anda maksudkan.....kalau PR buatsemua betoi...orang lain semua salah.....apa ni....bebas kah ni....