Thursday, May 9, 2013

4 Video: Ketua Wanita PKR Isytihar Perang PAS, DAP!


Macam ni punya kasar bahasa dia... takkan puak PAS boleh diamkan membisu je? mana maruah korang?? sekurang-kurangnya kasi sergah la sikit Mak Lampir ni!

Video URL: http://youtu.be/U_adAz8qpyg


Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin menegaskan PAS dan DAP tidak perlu campurtangan dalam isu pemilihan Menteri Besar Selangor atau memberikan sokongan kepada pihak tertentu.

“Saya baca dalam surat khabar dengan PAS buat kenyataan nak kekalkan dengan DAP…lepas tu Rani pula jawab (beliau) bersedia jadi MB. Saya ingat apahal dengan dia orang ni? Dah gila kuasa ke? Dah gila jawatan ke?

“Sedangkan keputusan belum buat lagi, sedangkan ini kerusi Keadilan, kenapa PAS dan DAP yang terlampau ghairah untuk menamakan diri mereka atau menamakan orang itu ini jadi MB? Itu persoalan saya,” Zuraida memberitahu Antarapos.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng hari ini mengisytiharkan partinya mahu Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dikekalkan sebagai Menteri Besar Selangor, sungguhpun parti itu kurang kerusi DUN berbanding DAP dan PAS.

Sungguhpun DAP menang 15 kerusi DUN, ia tidak mempunyai wakil rakyat Melayu-Islam untuk dicalonkan sebagai MB, bererti jawatan itu harus diisi oleh PAS ataupun kekal dengan PKR.

Pada PRU lalu, PAS memenangi 15 kerusi DUN berbanding 14 oleh PKR, memberikan pakatan pembangkang kemenangan dua pertiga untuk kekal berkuasa di Selangor.

Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abdul Rani Osman dipetik berkata beliau bersedia untuk menjadi MB jika diarahkan oleh parti.

Zuraida berkata jawatan Menteri Besar itu milik PKR dan parti itu harus diberi ruang untuk memutuskan siapa paling layak untuk mengisinya, tanpa campurtangan pihak ketiga.

“Keadilan sendiri belum putuskan. Tapi DAP dan PAS kenapa teruja sangat, kenapa beria-ia nak menamakan orang itu ini, menamakan diri sendiri misal Rani menawarkan (diri untuk) kerusi MB, apa hal ni?” kata beliau.

“Kerusi (jawatan MB) ini memang Keadilan punya. Jadi kenapa PAS dan DAP sibuk? Tak ada isu nak kata apa-apa, ini Keadilan punya, Keadilan belum buat keputusan, dia orang nak sibuk lebih-lebih,” tambah Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang.

Beliau mengesahkan pemimpin-pemimpin PKR bertemu Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini secara tidak rasmi untuk membincangkan isu itu namun enggan mengulas lanjut.

“Tak ada (mesyuarat). Saya rasa itu pertemuan kot, dia orang nak berjumpa dengan Anwar (Ibrahim). Ada pertemuan sahaja kot, bukan mesyuarat.”

Zuraida membayangkan bahawa Majlis Pimpinan PKR yang ditunjangi oleh Anwar harus menimbang calon-calon paling layak menjadi menteri besar selain Khalid.

Menurut beliau, pimpinan PKR harus juga mengambil kira kedudukan dan sumbangan kepada parti dalam melantik Menteri Besar Selangor.

“Setiap kali pencalonan ada dua, tiga orang punya nama kena tapis dan sebagainya dan nak kena buat keputusan. Saya nak yang terbaik kerana kita selalu mesti ada pilihan, bukan satu orang sahaja yang terbaik. Kita mesti cuba yang lain,” kata beliau.

“Kita ada 2 3 nama, jadi kita akan pertimbangkan 2 3 nama ini. Dari segi politik kita mesti faham. Ada yang kedudukan politik harus diberi pertimbangan dan diberi keutamaan.” – Antarapos.com

4 comments:

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan malaysiakini

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

Huru hara lah korang PAKATAN RAKYAT ooiiitt ..mcm ni kew nk memimpin negara?..hancossss !! lawak tol lah aku tgok berok2 dlm PR neh ..hahaha - xBERSIH langsong PENGOTOR mcm taik ..tq

cahaya pelangi said...

mmmmmm loteh dengan pkr ni.. hotak dorang ni lembab nak buat keputusan. mcm mane nak perintah Malaysia. PAS boleh diam je dikate2? bacul.

Anonymous said...

Pas ni pakturut tu yg x bersuara....rugi aku undi pas..

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates