Wednesday, July 17, 2013

5 Vivian Lee Penyokong Tegar PR


Vivian Lee yang mengajak umat Islam berbuka dengan Bak Kut Teh serta bangga mempertontonkan aksi lucahnya di internet, pernah bergambar bogel dengan memegang bendera BN dalam usaha provokasi PRU-13.

Tidak lama selepas itu, gambar beliau bersama Nurul Izzah pula tersebar. Jelas dari gambar tersebut, mereka begitu mesra sekali. Tidak mustahil mereka sudah kenal lama dan saling berhubung kerana Nurul Izzah merupakan pejuang kebebasan mutlak atas nama hak asasi manusia. Oleh itu, tindakan Vivian bolehlah dibela atas nama hak asasinya.

Apa yang menarik ialah, apabila isu Bak Kut Teh meletup, tiba-tiba saja ada usaha di laman-laman sosial untuk menunjukkan yang Vivian dan Alvin, pasangannya, sebagai penyokong Barisan Nasional. Ini berdasarkan snapshot laman sosial mereka yang konon menyatakan sokongan kepada konsep 1Malaysia.

Namun, snapshot tersebut tidak mampu menandingi impak dari gambar Vivian bersama Nurul Izzah. Malah, provokasi yang dilakukannya dengan memegang bendera BN sambil berbogel membuktikan bahawa Vivian adalah penyokong pembangkang, bukan BN.

Usaha pembangkang untuk memperlihatkan Vivian sebagai penyokong BN membuktikan yang mereka sememangnya pencetus kepada budaya biadap ini dan mereka menjadi bimbang yang ianya sudah berada di luar kawalan.

Vivian bukan orang pertama yang menghina atau mencabar orang-orang Melayu Islam. Malah, sebelum beliau sudah berpuluh-puluh lagi yang melakukannya tanpa dikenakan tindakan. Paling hebat, Namewee yang menjadi pelopor kegiatan ini bukan sahaja tidak dikenakan tindakan tetapi dinobatkan pula sebagai ikon serta diberi peluang berkarya yang mana tidak mungkin dapat dinikmati oleh karyawan lain yang setia dan taat pada Raja dan Negara.

Hari ini, Namewee mungkin mengaku menyokong konsep 1Malaysia juga, tetapi percayakah kita kepadanya?

Apabila kerajaan tidak mampu mengambil tindakan terhadap mereka, kita mengharapkan PAS sebagai pembangkang akan bangun mendesak kerajaan agar berbuat sesuatu. Bukankah itu tugasnya pembangkang iaitu menegur dan mengkritik kelemahan kerajaan? Namun, pelik sekali kerana ini tidak berlaku, malah PAS bagai tidak tersentuh sangat dengan perbuatan mereka-mereka yang menghina Islam.


Nampaknya PAS lebih gusar jika hati DAP yang tersentuh, pastinya kerana semua yang menghina Islam itu adalah penyokong-penyokong DAP.

Sebenarnya, apa yang dilakukan Vivian dan Namewee adalah sama saja tahap kebiadapannya. Namewee mempermainkan azan dalam ‘karyanya’ dan Vivian pula mengajak kita berbuka puasa dengan babi. Tetapi, Namewee mendapat pembelaan MCA manakala Vivian pula turut ditempelak oleh MCA dan juga DAP. Malah, DAP turut membuat kenyataan mendesak agar beliau dan pasangannya dikenakan tindakan.

Perkembangan ini menunjukkan bahawa pemimpin kaum Cina juga semakin gusar dengan tindakbalas orang Melayu terhadap kebiadapan penyokong mereka dari produk SJKC. Namun, itulah realitinya bahawa anak-anak produk SJKC memang biadap! Dan mereka yang biadap inilah yang menyokong pembangkang.

Jika kalah PRU juga penyokong pembangkang begitu biadap, bayangkanlah sekiranya mereka menang dan menjadi pemerintah. Agak-agak apakah jenis penghinaan yang akan mereka lakukan terhadap Islam dan Melayu?

Dan jika belum berkuasa juga kita tidak punya kuasa untuk menghukum mereka, bayangkan sekiranya mereka berkuasa. Agak-agak apalah agaknya yang produk SJKC ini akan lakukan kepada kita? Tentulah lebih dahsyat lagi mereka bermaharajalela.

5 comments:

usamahbenladen said...

aku x nangis bila org cina hina islam sbb aku tau mereka xtau pasal islam tp aku nangis bila tengok org islam sendiri yg hina islam walhal mereka tau islam itu apa...mcm yg dlm klip ni..http://www.youtube.com/watch?v=t1NGCmtpW1U

Anonymous said...

kalo dh duk malaysia konpom yg kapir tau babi tu haram utk muslim...xkn bodo sgt anak cine nie...agak2 la kot ye pn nk defend couple cine nie...xyahla nk nangis2...poyo nye la statement anon atas nie..

Fendi Samad said...

Betul Setuju ngan Anon 12:15. Takyah la poyo sangat nak simpati kat cina yang dok Malaysia ni. Agak2 la nak defend coouple beruk ni....Nak nangis takder sebab...Butuh la kalau kata dorang tak tau!! Bodoh...dah hina Islam Melayu cam tu lagi nak sabar!!!

Anonymous said...

Jolok jgn xjolok sarang tebuan. Bila la tebuan ni nak menyengat ye...

Anonymous said...

Sengat tebuan jangan main2 boleh demam boleh kojol.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates