Monday, November 21, 2016

1 Tun Mahathir Hijack Bersih - @Khairykj

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin menyifatkan perhimpunan BERSIH 5 tidak lebih sekadar menjadi 'kuda tunggangan' kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Kata Khairy lagi, Tun Mahathir berjaya mempermainkan pemimpin pembangkang dan mengambil kesempatan mempergunakan himpunan tersebut sebagai platfom beliau dalam agenda peribadi untuk menjatuhkan perdana menteri.

"Tahniah kepada Tun Mahathir sebab berjaya jadikan BERSIH sebagai kuda tunggangan dan platfom dia.

"Saya lihat pemimpin pembangkang semua kena main secara total oleh Mahathir," katanya selepas merasmikan program Konvensyen Anak Muda Bandar 2016 semalam.

Kata Khairy lagi, ini dapat dibuktikan apabila hanya agenda Mahathir yang disebut-sebut dalam demonstrasi berkenaan.

"Dia tidak cakap soal isu rakyat langsung dan akhirnya semua tenggelam.

"Sebab semua pun semalam sudah tidak ada bercakap pasal Anwar Ibrahim dah semua Tun Mahathir.u

Nota : Terdahulu Tun Mahathir lantang mengkritik penganjuran himpunan BERSIH sebagai mencemarkan nama negara.

Oleh kerana tamakkan kuasa Tun Mahathir dan kuncu-kuncunya hilang arah, sanggup buat u-turn dan buang semua prinsip lama #Bersih5

Sunday, November 13, 2016

1 BOBOI BOY NAK JADI PM

Gila kuasa! Gila harta! Semua gilaaaa...

0 Sampai bila Tun Mahathir mahu lihat Melayu berpecah?



Mengimbas kembali sejarah 18 tahun yang lalu... dimana ketika itu aku juga seorang insan yang mentah sering merempit, bangga dengan diri sendiri sebab boleh korek block motorsikal GP100 @ Gipang. Guna tayar sotong potong tang coner, kepala lutut cecah jalan tar... apa ada hal masa tu...

Dalam fikiran langsung tidak pernah terfikir tentang politik kerana bagi aku UMNO adalah satu parti yang sangat gah dimana majoriti Melayu sangat kuat pada masa itu.

Namun pada 2 September, 1998 menyaksikan perpecahan dikalangan orang melayu... berlaku titik hitam dalam sejarah politik apabila Tun Mahathir memecat Anwar Ibrahim selepas didakwa menyalah guna kuasa dan salah laku seks. Pemecatan Anwar mencetuskan demonstrasi besar-besaran di Kuala Lumpur dan seterusnya tertubuhnya Keadilan (PKR) yang kononnya mahu menentang kezaliman Tun Mahathir.

PKR lahir dari cebisan orang UMNO yang memberontak diatas kezaliman Tun Mahathir! Bukan itu saja... yang gila kuasa dan gila jawatan juga mengambil kesempatan untuk bersama Dr Wan Azizah pada waktu itu.

Pada hakikatnya Tun Dr Mahathir adalah punca kepada perpecahan orang Melayu sehingga menubuhkan beberapa parti kecil yang lain.

Sedar tak sedar kini Melayu terbahagi kepada lima... UMNO, PAS, PKR, PAN dan PPBM.. Parti Semangat 46 berkubur, jika tida kita orang Melayu terbahagi kepada 6 Parti. Amat menyedihkan lagi bila orang Melayu dilihat menjadi ‘minoriti’ kerana perpecahan ini.



Tidak dinafikan puak pembangkang dan anasir asing sentiasa memerhati dan pasti akan menangguk di air keruh.

Kita semua nampak bagaimana DAP dengan gembiranya menyingkir Pas daripada Pakatan pembangkang! Ini adalah salah satu kejayaan yang besar buat DAP... DAP berjaya mengambil kesempatan diatas perpecahan ini...

Orang Melayu sepatutnya peka dengan ancaman ini, bukannya terus berpecah-belah dan bertelagah sesama sendiri sehingga mengizinkan DAP mengambil kesempatan.

Apa yang membimbangkan nanti... Perpecahan orang Melayu tidak lagi menjamin suara orang Melayu pada masa akan datang dan kuasa majoriti orang Melayu yang dahulunya diterajui orang Melayu hilang entah kemana.



Cukup-cukuplah Tun... Sampai bila Tun Mahathir mahu melihat orang Melayu berpecah? Jangan kerana marahkan nyamuk kelambu dibakar... menang sorak kampung tergadai!

by Hisham @ BroJinggo

Wednesday, September 21, 2016

1 KJ Vs Anwar: Anwar Rancang Guling Mahathir Sejak 1998, Kata Saksi @LokmanAdam #SolidaritiKJ


20 Sept - Mahkamah Tinggi hari ini diberitahu bahawa bekas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah merancang untuk menggulingkan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sejak 1998.

Panel Pemikir Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Datuk Lokman Noor Adam, 43, berkata rancangan Anwar itu telah dimaklumkan oleh setiausaha politiknya, Mohamad Ezam Mohd Nor ketika mereka berjumpa di sebuah hotel di Batu Pahat, Johor Bahru, pada tahun berkenaan.

"Pada waktu itu, Mohamad Ezam ada memberitahu saya dan dua orang lagi mengenai rancangan Anwar dan turut memaklumkan Anwar yang ketika itu menyandang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri tidak boleh bekerjasama dengan Mahathir.

"Mohamad Ezam memaklumkan Anwar sudah tidak boleh tahan dengan Mahathir dan tidak bersetuju dengan dasar ekonomi dan politik yang dibawa oleh Mahathir," katanya ketika pemeriksaan utama oleh peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah.

Lokman merupakan saksi keempat defendan yang memberi keterangan pada hari kedua pendengaran kes saman fitnah RM100 juta difailkan Anwar terhadap Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.

Lokman, yang merupakan Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia berkata Mohamad Ezam pernah memujuknya untuk menjadi sebahagian daripada rancangan Anwar untuk menjadi Presiden UMNO.

Saksi keempat itu berkata beliau ada berjumpa dengan seorang pegawai khas kepada Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ketika itu (1998) untuk mendapatkan penjelasan selanjutnya sama ada Anwar mempunyai rancangan untuk 'menikam belakang' Mahathir ataupun ia rancangan Mohamad Ezam.

Lokman berkata rancangan Anwar itu telah disahkan oleh pegawai khas kepada Ahmad Zahid.

Lokman turut memaklumkan kepada mahkamah bahawa beliau berada di kediaman rasmi Anwar pada 2 Sept 1998 semasa tiga orang polis menyerahkan surat kepada Anwar berhubung pemecatan jawatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

"Saya katakan beliau (Anwar) dipecat kerana usahanya untuk menggulingkan Mahathir," katanya.

Lokman berkata beliau juga telah dipecat sebagai anggota UMNO pada 6 Okt 1998 selepas Anwar dipecat daripada jawatannya itu pada 2 Sept 1998.

"Selepas itu, saya masuk PKR dan pernah dilantik sebagai Setiausaha Pemuda PKR tetapi digugurkan daripada parti itu pada 2004 selepas mengkritik kepimpinan parti itu," katanya yang turut memaklumkan Anwar adalah idolanya sebelum ini.

Pendengaran kes saman di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, Azizul Azmi Adnan bersambung Khamis.

Khairy turut hadir di mahkamah hari ini. Beliau yang merupakan saksi defendan pertama selesai memberi keterangannya semalam.

Pada 7 Mac 2008, Anwar memfailkan saman fitnah itu dengan mendakwa Khairy, yang ketika itu naib ketua Pemuda UMNO, mengeluarkan kata-kata berbaur fitnah dalam satu ceramah di Lembah Pantai pada 20 Feb 2008.

Katanya perkataan fitnah dan klip video bertajuk 'Anwar and kin no threat' disiarkan di laman web, termasuk dalam portal Malaysiakini.com.

-Bernama

Wednesday, September 14, 2016

0 #Paralimpik akan mendapat imbuhan bulanan atau pencen yang sama! Terima kasih @khairykj #Rio2016


Petang tadi Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin, meraikan atlet negara yang menyumbang pingat dalam temasya Olimpik baru-baru ini. Majlis berlangsung di Pusat Kecemerlangan Proton Subang Jaya. YB Menteri Khairy Jamaluddin menyerahkan kunci kereta proton kepada pemenang-pemenang Olimpik Rio 2016.


Dalam sidang akbarnya, beliau berkata bekas atlet Paralimpik negara yang pernah menyumbang pingat akan diberi imbuhan bulanan mulai Oktober ini.

"Setelah skim tersebut dikemas kini, semua atlet, sama ada bertanding dalam temasya sukan Olimpik dan Paralimpik akan mendapat imbuhan bulanan atau pencen yang sama.

"Ini yang diputuskan supaya semua atlet mendapat imbuhan sama rata," kata Khairy.

Dengan kemaskini tersebut, mana-mana atlet Paralimpik yang meraih pingat gangsa akan diberi RM2,000 sebulan, pingat perak pula akan diberi RM3,000 sebulan manakala bagi yang memenangi pingat emas pula akan mendapat RM5,000 sebulan.




Tahniah YB Menteri Khairy Jamaluddin yang telah memberi penghargaan dan pengiktirafan kepada atlet paralimpik. KJ dilihat sebagai seorang pemimpin generasi muda yang sentiasa mengamalkan nilai "murni" dan berjiwa rakyat. Ini yang kita mahukan!

Terima kasih KJ dari seluruh rakyat Malaysia!


Sunday, September 11, 2016

2 Emas Ke-3 Malaysia.. Latif Romly catat rekod dunia.. #TerbangLatifTerbang #Paralympics #Rio2016



#TerbangLatifTerbang menjadi trending di laman twitter bagi menandakan sokongan rakyat Malaysia kepada Superman Malaysia Latif Romly!

YBM Khairy Jamaluddin (KJ) diatara penyuntik semangat kepada rakyat malaysia... tak putus-putus KJ tweet di twitter bagi mengajak rakyat Malaysia bersama memberi sokongan kepada Latif Romly.. Awesome YB!



Sebentar tadi atlet Paralimpik negara, Abdul Latif Romly, menghadiahkan pingat emas ketiga negara di Sukan Paralimpik Rio apabila menewaskan pesaingnya yang lain dalam acara lompat jauh kategori T20, dengan catatan 7.60 meter (m) dalam lompatan kelima.

Atlet yang berasal dari Perlis itu dalam lompatan kedua dan ketiga dan keempatnya sahaja sudahpun memecahkan rekod dunia bagi acara tersebut, dengan catatan 7.47m dan 7.54m.

Latif Romly u are so amazing bro! cipta world record lepas tu dia break his own world record wow!. Kau LUAR BIASA! Broooo!

1 Khairy kongsi cerita perjuangkan hak atlet #paralimpik negara @khairykj

Ikuti luahan seorang Menteri yang pantang menyerah kalah dalam usaha untuk memertabatkan sukan negara di mata dunia... Tahniah diucapkan kepada Ridzuan Puzi dan Ziyad yang turut catat rekod dunia. Hari ini tercatat sejarah untuk Malaysia. Negaraku berkumandang buat pertama kali di Rio2016.

Dibawah petikkan dari facebook YBM Khairy Jamaluddin, Menteri Belia dan Sukan https://www.facebook.com/Khairykj

Masih tak boleh move on dari kemenangan Ridzuan dan Ziyad awal pagi tadi. Tergerak hati nak ceritakan peristiwa tiga tahun lepas. Saya baru dua bulan sahaja dilantik jadi Menteri Sukan. Tiba-tiba terima berita dari Lyon, France seorang atlet negara bernama Ziyad Zolkefli telah menang di kejohanan olahraga dunia. Dunia beb!

Lepas saya terima berita tersebut saya tanya pegawai semada kementerian menyediakan insentif untuk kemenangan tersebut. Saya diberi jawapan memang ada. "Tapi YB jumlah yang diberi kurang sebab ini sukan para." Saya tanya kurang berapa. "Atlet para ni dapat 30% dari nilai ganjaran atlet biasa/normal."
Beberapa hari kemudian ada mesyuarat Lembaga Majlis Sukan Negara. Saya selaku Menteri dan juga Pengerusi MSN sendiri bangkitkan isu ganjaran untuk atlet para. Saya kata tidak adil mereka terima insentif kurang dari atlet biasa. Saya cadangkan kita tukar polisi ini. Bagi sama rata. Macam-macam hujah diberi untuk menidakkan cadangan saya. "Paralimpik ini baharu." "Acara mereka tak ramai penyertaan." "Paralimpik ini terlalu banyak kategori acara, mudah untuk menang." Nampak gaya lembaga cenderung untuk menolak cadangan saya.
Saya teringat balik pada Ziyad dan pengorbanannya. Takkan saya mengalah sedangkan beliau mengatasi segala kekurangan untuk menjadi juara dunia? Bilik mesyuarat senyap, menunggu Menteri baharu, muda dan mentah menyerah kalah di tangan para otai pentadbir sukan. Saya pinjamkan semangat Ziyad dan saya tanya satu soalan sahaja. Saya masih ingat, saya tanya dalam Bahasa Inggeris. "Do any of you around this table know what it takes to become a world champion with a disability? What it takes to overcome your disability and succeed?" Tiada seorang pun dapat menjawab. Saya sambung, "Baiklah, daripada sekarang atlet Malaysia semua, tak kira biasa ke, para ke, diberi ganjaran yang sama."
Terima kasih Ziyad kerana memberi saya semangat untuk mengubah layanan terhadap atlet para tiga tahun lepas. Hari ini Malaysia is one of the only countries in the world yang memberi insentif sama kepada atlet biasa dan atlet 'luarbiasa'.
Our para athletes' achievements and sacrifices must be honoured the same as other athletes. Not 30% of 'normal' athletes. I would not know how to feel 30% proud of them. I only feel 100% proud of our para heroes. They have shown us that yes, they are not ordinary. They are extraordinary. LUAR BIASA!

Saturday, September 10, 2016

3 Ahli UMNO perlu setia bersama parti - @Khairykj

Anggota UMNO perlu menetapkan pendirian setia kepada parti dengan tidak menjadi golongan atas pagar kerana sokongan dalam politik tidak boleh dibahagi dua, tegas Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin.

Beliau berkata terdapat segelintir anggota UMNO yang menggunakan alasan hormat dan terhutang budi untuk memberikan sokongan kepada bekas pemimpin parti sehingga wujud perasaan berbelah-bahagi.

"Kena buat pilihan, tidak boleh berada di atas pagar... kita ahli UMNO mesti sokong pemimpin UMNO sepenuh jiwa dan raga kita," katanya ketika berucap merasmikan persidangan perwakilan UMNO Bahagian Sik di Sik Sabtu. Turut hadir Ketua UMNO Bahagian Sik Datuk Mohd Tajuddin Abdullah.

Katanya walaupun tidak menafikan jasa bekas pemimpin tersebut namun tindakan mereka menubuhkan parti baharu jelas memberi isyarat bahawa mereka ingin melawan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

"Walau bagaimana hebat dan popularnya seseorang pemimpin itu, namun tanpa parti yang kuat, ia hanyalah sia-sia sahaja. Dalam politik tiada tempat untuk pemain individu, yang bergerak tanpa parti. Perlu ada gandingan hebat parti dan pemimpin," katanya.

Sementara itu, Khairy yang juga menteri belia dan sukan turut mengumumkan peruntukan RM5 juta untuk kemudahan sukan di daerah Sik.

-Bernama

Friday, September 9, 2016

2 Ketua lulusan Oxford tak kisah amal politik kampung! - @Khairykj

Ya dia kelulusan Oxford malah dia tak kisah jika di katakan berpolitik cara kampung,  kematangan politiknya semakin terselah dan disanjunggi semua lapisan masyarakat, tak kira bangsa ataupun agama....

Apa da hal jika dikatakan berpolitik secara kampung yang penting nasib kaum melayu sentiasa terbela. Dah bertahun-tahun menjadi Ahli Parlimen Rembau.. sudah pasti KJ lebih arif menangani masalah yang dihadapi masyarakat luar bandar.

Tak perlu diulas dengan panjang lagi, sebut je nama KJ semua orang tahu cara politik KJ... bukan sahaja di kampung malah KJ juga disegani diperingkat antarabangsa. KJ juga popular di kalangan generasi muda sebagai IKON orang muda... Aku kata.. Hang jangan nak buat lawak Zam...




Berikut petikan AstroAwaniOnline..

Pemuda UMNO tidak kisah dikatakan masih berpolitik cara kampung demi memastikan nasib kaum Melayu sentiasa terbela.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata paling penting perjuangan memartabatkan Melayu tidak sekali-kali meminggirkan hak bangsa-bangsa lain.

Katanya, UMNO sehingga kini masih diterima pemuda kampung.

“Kita (UMNO) kuat di kawasan luar bandar dan kalau politik kekampungan itu lebih serasi dengan politik orang kampung, kita teruskanlah politik kampung itu. Lagi pun orang kampung sayang UMNO.

“Yang menjadi cabaran ialah bagaimana untuk mendapatkan sokongan orang muda di kawasan bandar luar bandar ini. Insya Allah kita ada kekuatan sendiri,” kata Khairy Jamaluddin.

Jelasnya, Pemuda UMNO kini berhadapan cabaran menarik sokongan anak muda di kawasan bandar.

Katanya, cabaran itu perlu diambil serius oleh semua jentera dalam usaha memenangi hati pemuda bandar.

Khairy Jamaluddin yang juga Menteri Belia dan Sukan berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan Mesyuarat UMNO Bahagian Bachok pada Jumaat.

Khairy Jamaluddin mengulas kenyataan bekas menteri penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin yang menyelarnya dengan berkongsi pandangan berhubung desakan seorang pemimpin MCA supaya UMNO tidak lagi menggunakan taktik menakut-nakutkan bangsa lain untuk memenangi hati pengundi Melayu.

Ia susulan kenyataan ahli jawatankuasa pusat MCA, Datuk Seri Ti Lian Ker yang menunjukkan bahawa UMNO, khususnya sayap Pemuda, tidak lagi sejajar dengan perkembangan minda generasi baru.

Monday, September 5, 2016

1 Tahniah YBM @khairykj - 15 Ribu Sertai Fit Malaysia Peringkat Negeri Sembilan

Rembau - Seramai 15 ribu peserta menyertai Fit Malaysia Peringkat Negeri Sembilan di Dataran Rembau.

Para peserta mulai membanjiri Dataran Rembau seawal jam 6 pagi. Tanpa mengira bangsa dan umur mereka turun dengan penuh semangat kesukanan.

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin turut menyertai acara berbasikal sejauh 30km.

Tahniah YBM Khairy diatas kejayaan menarik ramai golongan muda kearah hidup yang sihat.

Salah satu sebab Fit Malaysia berjaya capai sasarannya adalah kerana YBM Khairy sendiri turun padang di setiap program Fit Malaysia!

Saturday, September 3, 2016

1 Warigh semuo dah ready #FitMalaysia Nogori Sembilan

Jangan lupo warigh-warigh esok tomu janji kito jumpo Montori Khairy Jamaluddin (KJ) kek Dataran Rombou...

Bangun pagi-pagi gosok gigi dulu baru boleh poi Fit Nogori Sembilan yo!

Moh kito bersonam bagi badan sihat, dan gagah perkaso!  Jumpo esok yo!

0 Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Rembau 2016

Kini sedang berlangsung Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Rembau 2016 yang bertempat di Pusat Dakwah Islamiah Paroi, Negeri Sembilan.

Mesyuarat di rasmikan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan yang juga Ketua UMNO Bahagian Rembau, Dato' Sri Utama Haji Mohamad Haji Hassan.

Manakala YB Dato Zaifulbahri, Ketua Penerangan UMNO Bahagian Rembau membawa usul politik di persidangan.

Foto: Adira Rembau

Friday, September 2, 2016

1 Demi ketelusan, Khairy serah pen drive kepada SPRM


Diatas kepentingan umum dan ketelusan Menteri Belia dan Sukan, YBM Khairy Jamaluddin hari ini menyerahkan pen drive dan senaskah salinan laporan teknikal berhubung isu bola sepak negara FAM kepada pihak SPRM.

Khairy tiba di perkarangan Ibu pejabat SPRM jam 11:15 pagi tadi. Beliau menyerahkan pen drive tersebut kepada Dato Azam Baki, Pengarah Siasatan SPRM untuk siasatan dan tindakan selanjutnya.

Terdahulu Tengku Mahkota Johor, Tuanku Ismail Sultan Ibrahim menyerahkan pen drive tersebut kepada Khairy kerana tidak mahu mempunyai sebarang masalah dengan FAM.





 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates