Thursday, July 9, 2009

UMNO cabar Pas jemput Nasharudin beri ceramah

KUALA KRAI - UMNO Kelantan mencabar Pas supaya menurunkan Timbalan Presidennya, Nasharudin Mat Isa untuk berceramah di Manek Urai bagi membuktikan memang tiada 'perang dingin' antaranya dengan Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ketua Penerangan UMNO negeri, Dali Husin berkata, sebagai tambahan bagi membuktikan kekuatan pakatan rakyat pula terutama ekoran krisis DAP Kedah, Pas juga dicabar menjemput Teresa Kok atau mana-mana pemimpin parti itu untuk turut sama berceramah.

''Saya hairan mengapa Pas terlalu takut untuk membawa tokoh berpidato seperti Nasharudin dan Teresa. Saya juga tidak faham kenapa Timbalan Presiden itu diketepikan sedangkan sebelum ini beliau banyak berkempen membantu parti-parti dalam pilihan raya kecil di semua tempat.

''Apa yang istimewa sangat dengan Manek Urai atau Pas sebenarnya sedang menyembunyikan hakikat bahawa Nasharudin adalah liabiliti kepada parti atau memang dia 'malu mata' untuk datang kerana mempunyai masalah dengan Nik Aziz," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Dali yang juga Ketua UMNO Bahagian Pengkalan Chepa diminta mengulas kenyataan yang dibuat oleh Pengarah Pilihan Raya Pas, Abdul Fatah Harun bahawa Nasharudin bukannya liabiliti kepada parti walaupun beliau tidak dijemput untuk memberikan ceramah di Manek Urai.

''Saya yakin Pas akan hilang undi mereka jika Nasharudin muncul kerana walaupun ahli parti itu telah dimaklumkan bahawa perselisihan faham akibat isu gagasan kerajaan perpaduan telah tamat tetapi masih ada penyokong yang membenci pemimpin itu.

''Jika saya berkuasa, saya akan menjemput Nasharudin kerana tujuannya adalah ikhlas dan jujur untuk perpaduan Melayu, agama dan negara tetapi Nik Aziz telah tersilap faham motif sebenar dan menjadikan beliau seperti kambing hitam.

''Kerana individu yang sepatutnya dipersalahkan ialah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan bukannya Nasharudin," katanya.

Tambah Dali, Pas kini sedang berhadapan dengan krisis perpecahan dalaman yang amat teruk dan begitu kritikal tetapi cuba disembunyikan oleh pimpinan mereka.

''Benda buruk termasuk yang disembunyikan di bawah karpet atau tikar sekali pun akan berbau dan akhirnya terserlah keadaan sebenar Pas, hanya masa yang akan menentukan," katanya.

1 comment:

ghostWRITER said...

Nasha dibuang dari pakatan PAS yang songsang dan sesat.

anakmuda
http://ohpolitik.blogspot.com