Saturday, June 25, 2011

Patriot - Malaysia Tanahairku

Semua rakyat Malaysia yang;

- Sayangkan negara dan sanggup melakukan apa saja untuk mempertahankan kedaulatan, maruah, nama baik, keamanan dan kemakmuran negara.

- Mengambil berat dan inginkan masa depan negara dan rakyat yang lebih baik
- Bersikap konstruktif, saling hormat menghormati dan mengutamakan permuafakatan dalam melaksanakan pembaharuan

- Menolak budaya politik jalanan dan hostile serta menyelar sebarang tindakan yang boleh menyebabkan ketidak selesaan terhadap rakyat dan mengakibatkan kekacauan melanda negara
.
Kenapa? Matlamat?

Terdapat pihak yang sanggup melakukan dan mempolitikkan apa saja tanpa mengambil kira keamanan dan keamanan negara, keharmonian kaum dan agama, keselesaan rakyat, pendapatan pemandu teksi dan peniaga kecil, nama baik dan keyakinan terhadap ekonomi dalam negara demi mencapai maksud politik dan kumpulan yang sempit.

Patriot akan membantu negara dari segi memberi input yang baik bagi untuk memastikan kebajikan rakyat diutamakan dan usaha memaju dan memakmurkan negara dapat dilaksanakan oleh kerajaan, parti politik, NGO dan setiap rakyat Malaysia

Bagi tujuan 9 Julai 2011, matlamat utama Patriot adalah untuk;

Menghimpunkan seramai mungkin rakyat Malaysia yang sanggup melakukan apa saja demi untuk mempertahankan kedaulatan, maruah, nama baik, keamanan dan kemakmuran Negara

Membawa sebanyak mungkin suara rakyat Malaysia, terutama suara majoriti senyap agar pandangan dan kehendak mereka dapat dirasai oleh pemimpin dan rakyat negara ini

Bagaimana?

Menyampaikan pandangan majoriti senyap rakyat Malaysia kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong, Perdana Menteri, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan pihak-pihak yang berkaitan tentang:

Sistem Pilihan Raya di negara ini dan Suruhanjaya Pilihan Raya
Muslihat Bersih dan pendekatan jalanan mereka

Menghimpunkan seramai mungkin rakyat Malaysia agar suara mereka yang berkecuali dapat dirasai.

Berusaha sebaik mungkin untuk memastikan keselesaan orang ramai tidak terganggu semasa himpunan ini.

Berusaha untuk melindungi golongan-golongan seperti peniaga, pemilik gerai dan pemandu teksi agar mata perncarian mereka tidak terjejas dan harta benda mereka mengalami kemusnahan setiap kali demonstrasi jalanan berlaku.

-http://patriotmalaysia.blogspot.com/

14 comments:

Anonymous said...

yess patriottt ..jilat bontot barisan najis...jangan tak jilat..
biarkan BARISAN NAJIS GADAI BATU PUTEH,..KTMB TG PAGAR... YEAAHH BIARKAN BIARKAN..

Anonymous said...

ketuanan melayu dipertahankan, sbgai lesen besaq nak perbodohkan orang melayu,merampas tanah org melayu,mnjuai tanah pada cukong,dan mmikirkan perot kroni2 saje..bangsa melayu yg diperbohkan(YG BODOH SGT2), cukuplah...apa yg kau dpt memilih pemimpin yg tamak pada harta???apa kelebihan yg kau dpt pd zaman sekarang??ada kad bumiputra utk dpt diskaun smua perbelanjaan korang??? kah.kah..bodoh punya melayu..diperbodohkan dgn slogan "ketuanan melayu", kerana melayu pantang dgr "melayu ditindas".hasutan perkauman selalu dimainkn oleh pemimpin UMNO yg zalim..jgn tipu la melayu bodoh yg mnyokong pemimpin UMno ni langsung tak merungut pasal kenaikan harga brg dan minyak...-melayu Islam yg slalu berfikir-

Anonymous said...

majoriti rakyat berkecuali tak setuju bersih atas sebab dengan rally dan berhimpun boleh menjejaskan keharmonian dan ketenteraman...tapi korang setuju dengan bersih tapi korang sendiri nak berhimpun??...tak ker double standard dan bangang tu??

Anonymous said...

sorry pembetulan diatas'korang TAK setuju dengan bersih tapi korang pulak nak berhimpun?

Anonymous said...

isn't this the same as politik jalanan? so whats the difference yang nak dibuktikan oleh patriot?

Anonymous said...

umno bodoh, pemimpin tertinggi lagi bodoh macam belacan. kata bersih buat rally haram, tapi anak buah nk buat patriot xde pn nk bersuara. nampak sangat ketua umno sendiri x boleh nak jaga anak buah. sue betul lah diorang ni..

Anonymous said...

Kepada semua melayu2 bodoh yang condemn patriot...kalau bersih take over country,....pkr dan pas akan naik...itu ok lagi...lepas tu akan ada la perlagaan antara pkr dan pas...sebabnya...pas nak rule malaysia cara islam dan pkr nak cara semua sama rata.....lepas tu bila pkr and pas dah berlaga...korang ambik habuan la...bila dah jadi bunuh membunuh antara satu sama lain...ini la perkara yang pihak patriot dan kerajaan cuba elakkan...apesal la bodoh sangat?eh bodoh2 semua...kalau nak difikirkan mana ada politik yang bersih?
cakap sikit kat negara mana yang politik tak main kotor?semua tu alasan je.dalam dunia ni mmg la ada org miskin and org kaya.dari dulu kot...kalau semua nak sama rata huru hara la dunia...takde la pentadbiran...org malas pun jadi kaya...org yang dah keje susah payah pun sama je...mana boleh macam tu...itula org melayu yang support bersih ni dah jadi mcm anjing ambiga tu....

Anonymous said...

aah, ko nak sound. ko dh bahagia lh tu kt bawah pentadbiran skrng ni.. kitorng rakyat marhain mmng x puas hati dngn kepimpinan skrng.

Azam Lambert said...
This comment has been removed by the author.
rakyat malaysia said...

yang gaduh2 ni semua. kutuk kerajaan kutuk pembangkang yang padahal sama je.. meh cek nak tanye sikit. sebagai belia, ape yang kau sumbangkan dekat negara? setakat ni ape yang kau dah buat? ke sekadar tahu complain itu ini, padahal apah pun takde. bukan nak cakap apa la, cume sedar la diri sikit. nak bangun kan sebuah negara bukan setakat 2-3 tahun. makan puluhan tahun wey.
aku tak mintak lebiy. cukup la rakyat hidup bersatu padu, takde gaduh sana sini sesama kaum sesama agama. niat korang baik, banyak yang korang nak tegakkan. aku faham semua tu. memang aku tak nafikan. banyak jugak yang kerajaan sekarang terlepas pandang kepentingan setiap daripada kita kan? and aku paham pembangkang bukan ungkit tapi membangkitkan, dan cuba menyedarkan kerjaan.
to make it short, aku nampak semangat patriotisme korang semua. tapi aku rasa kita semua patut carik jalan yang lebih baik.
rakyat malaysia pun ramai yang jadik cendekiawan. belambak2..
aku mengharapkan yang terbaik je untuk kita semua. tak kesah la yang menguasai pentadbiran tu kerajaan or pembangkang sekarang.. :)

btw, to THE PAGE OWNER, i wanna copy some info from your web okay..

cyberpunk said...

ketua korang tuh mamak laa....cuba check betul2....mamak bukan melayu...tapi keturunan india muslim....camna lak mamak leh masuk umno yang untuk melayu ajer???

si reezal, khairy, azeez....semua darah daging mamak...wakakaka

Anonymous said...

ANWAR JILAT LUBANG BONTOT BOLEH PULA.

Anonymous said...

kami mahu kerajaan BN tumbang serta merta...kami mahukan kepimpinan baru...polis2 y terajang, penyepak peserta BERSIH 2.0 harus dikenakan tindakan...polis macam tu memang anjing kurap...sedara Allahyarham Burhanuddin tengah nazak korang boleh tengok & cekak pinggang jer...apa punya anjing kurap...go to Hell polis bersama Najib (bodoh:ikut telunjuk Rohmah)

Anonymous said...

UNITED MAMAK AND NAINA ORGANIZATION..hahaha...aku palin x puas hati UMNO dipergunakan MCA dan MIC yang jelas2 menghina ISlam. kedua MELAYU jadi BALACI MAMAK dlm UMNO nie...