Tuesday, March 6, 2012

9 Datuk Bandar Cabar Nurul Izzah Bersumpah...


Kalau orang politik cabar orang politik bersumpah ia sudah jadi macam hal biasa.Namun lain ceritanya dalam kes ini bila seorang pegawai tinggi kerajaan mencabar orang politik bersumpah.
Rasanya belum pernah dengar lagi serakat ini.

Siapa yang tidak naik angin kalau dek kerana politik dan nak memancing undi segala fakta dan hakikat depan mata sudah tidak ambil peduli.

Datuk Bandar Kuala Lumpur Tan Sri Ahmad Fuad Ismail boleh masuk buku Malaysia Book Of Records bila beliau sebagai pegawai kerajaan,mencabar Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar agar bersumpah.

Beliau membuat cabaran ini dalam sidang akhbar Isnin untuk menjelaskan mengenai kontroversi projek lot banglo di Bukit Gasing yang terletak di sempadan Selangor dan Wilayah Persekutuan di Petaling Jaya.

Ahmad Fuad mahu Nurul Izzah bersumpah beliau tidak pernah jumpa pemaju projek itu,Gasing Meridien Sdn Bhd yang mendakwa pernah memberi penerangan terperinci kepadanya mengenai projek itu pada tahun 2009.

Ini kerana Nurul sudah backing bantahan penduduk kawasan itu mahu Dewan Bandaraya Kuala Lumpur menarik balik kebenaran projek berkenaan kerana mendakwa ia dibina di lereng bukit dan kawasan digazet kawasan hijau.

Datuk Bandar itu menjelaskan kawasan projek itu tidak termasuk dalam 52 hektar kawasan yang digazet kawasan hijau di Bukit Gasing.

Katanya kawasan projek itu adalah tanah persendirian dan pemiliknya berhak memajukan tanah itu.

Menurut beliau kelulusan projek itu diberi pada tahun 2008 dan jika ia dibatalkan Dewan Bandaraya kena bayar pampasan sebanyak RM135 juta kepada pemilik tanah.

Kata Ahad Fuad wajarkah Dewan Bandaraya bayar ganti rugi RM135 juta.

Beliau juga memberi jaminan Dewan Bandaraya tidak akan membenarkan sebarang pembangunan di kawasan hijau Bukit Gasing.

Pada hujung minggu lalu sebilangan penduduk berdekatan kawasan projek telah membuat piket bila melihat kerja-kerja pembangunan dijalankan di kawasan projek itu.

Soalnya apakah Nurul Izzah ambil kira semua fakta ini ?

Juga sanggupkah beliau bersumpah seperti dicabar Datuk Bandar kata tidak pernah ditemui pemaju untuk menjelaskan mengenai projek berkenaan?

Bapanya pernah dicabar bersumpah dalam kes dakwaan liwat dan video seks...tapi tak berani...apakah Nurul nak ikut jejak itu.

Lagi satu,jika beliau sendiri yang memegang jawatan Datuk Bandar,sanggupkah beliau membuat keputusan membayar gantirugi RM135juta kerana terpaksa membatalkan satu projek diatas tanah persendirian - yang pemiliknya sudah dapat kelulusan empat tahun lalu. - Agendadaily

9 comments:

Anonymous said...

muka pun dah macam sesumpah,cam mana nak bersumpah dengan kalimah Allah

Anonymous said...

anwar ibrahim, nurul izzah dan wan azizah sekeluarga tidak layak bersumpah atas kalimah Allah SWT, mereka terlalu hina untuk menjunjung ayat-ayat Allah SWT kerana lidah mereka amat sukar untuk berkata benar! mereka sibangsat dan pengkhianat yang menyokong kekejaman zionis, malahan pengamal plurisma agama dengan pelbagai versi 'sambutan keagamaan'! adakah mereka masih layak menjunjung kalimah Allah SWT? tudung dan songkok hanya aksesori penyedap mata!

Anonymous said...

bangang..orang nak masuk politik,dia pun nak berpolitik tapi kurang cerdik...

Ahmad Shukri Mokhtar said...

balik mengangkang kat laki kau jelah nurul dari g melacur muka ko tu kat org ramai,. Pelacur Kesukaan Ramai. pKr

Anonymous said...

AKU KLAU DAPAT NURUL IZAH NI, DEPAN KHALAYAK RAMAI PUN AKU ROGOL, KALAU TAK DAPAT ROGOL RAMAS TETEK PUN JADILAH,,, GERAMMNYA,,, SEDAP,,,

abang manjungmari

Anonymous said...

Tak guna PKR dok berkokok mengatakan Wan Azizah dan Nurul izzah wanita muslimah bertudung litup ... itu semua adalah cuma luaran sahaja ... tapi penyakit hati terserlah dengan perbuatan dan kata-kata .. bertaubat lah .... kita boleh dijemput Allah pada bila-bila masa saja ... macamana nak jawap depan Allah nanti...

Anonymous said...

issssssissss puak2 memang layak dipangge AMNOPORNO suka kalau bab2 lucah2 nii,memang hanpa puak ameno kaki rogol rogol segala2nya,kalau tak leh rogol perempuan rogol duit rakyat,tunggu laa kalau takdir PR AMBIL ALIH PUTRA JAYA aku nak tengok perogol2 macam hanpa ni nak dok tang mana.

Anonymous said...

Dah kena cabar macam itu, Bersumpahlah...takkan asyik nak membohong aje...bersumpahlah kalau kau bercakap benar...Kalau kau tak berani bersumpah, nanti kamu sekeluarga akan di perkatakan pembohong semua...berani kerana benar, takut kerana salah...

Anonymous said...

Dah Jadi Trend.. Sikit-sikit Kalau Berani Angkat Sumpah.. Sikit-sikit Kalau Berani Angkat Sumpah.. Kalau Macam Ni Lah.. Murka Allah Taala.. Nauzubillah

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates