Friday, March 29, 2013

5 Bukti Tian Chua Dan Sivarasa Berada Di Manila Sebelum Pencerobohan di #LahadDatu


Akhirnya, Tian Chua dan Sivarasa telah dikantoikan sendiri oleh rakan rakannya dalam PKR. Penglibatan kedua dua orang daripada SUARAM dengan apa yang berlaku di Lahad Datu sudah semakin jelas.

Video di bawah ini dirakam pada 10.02.2013 (2 hari sebelum pencerobohan di Lahad Datu) semasa Program Sambutan CNY PKR 2013. Video Url: http://youtu.be/kA9d8hxvLVY



Video yang membuktikan Tian Chua, Siva Rasa, Darell Leiking dan beberapa orang pemimpin pembangkang yang tidak diketahui, telah berada di Philipina selang beberapa hari sebelum insiden pencerobohan di Lahad Datu berlaku.

Kemudian lihat pula kenyataan Tian Chua di twitter...


Dalam ucapan ringkas Darell Leiking, beliau ada mengatakan;

"Baru tadi.... baru semalam (09.02.2013), saya balik daripada Manila untuk satu misi bagi parti dengan rakan kita di sana, YB Tian Chua dan YB Siva Rasa. DSP Wilfred Bumburing pun sepatutnya bersama kami tapi beliau banyak urusan di sini Sabah tapi saya tahu beliau selalu Touch dengan kami berkenaan apa misi kita di manila baru-baru ini......"

Suatu yang mengejutkan, tarikh Tian Chua bertolak ke Philipina (31 Jan 2013) sehingga Darell Leiking memaklumkan kepada hadiri dengan ayat "semalam" (09 Feb 2013), menggambarkan seakan-akan pemimpin-pemimpin pembangkang berada di Philipina untuk suatu tempoh yang agak lama.

5 comments:

Anonymous said...

Pergi sana nak selidik siapa dalang sebenar pencerobohan orang2 sulu.
Kenapa UMMO takut???????
Yaaaa....sebab kami orang Sabahan sudah tahu lebih lama yg pemimpin2 UMMO lah yg terlibat dalam kes pencerobohan itu. Sabahan peoples bukan serupa katak bawah tempurung yg tak tahu apa-apa. Jangan membohongi Sabahan peoples sepertimana kamu orang membohongi pemberian IC pada pendatang Sulu untuk menumbangkan PBS tempoh hari.
We hate UMMO.

Anonymous said...

AWAS! pengkhianat negara dibawah pimpinan anwar akan menghancurkan malaysia!

Anonymous said...

nampaknya nko tu yg kena bohong ngan dorang...dah memangnya PKR dalang semuanya...pelabur2 sijubur tu yg dr golongan yahudi dah banyak sangat sponsor PKR tapi mamat kunyit tak jugak jadi PM(presiden) dah bising...duit dah banyak abis...masa utk dorang(yahudi) nak jajah malaysia tak jugak muncul2...kes lahad datu ni dah kira cara terakhir le utk peliwat nak jadi pemerintah...nko tu yg bangang sangat tak reti nak pikir..

Anonymous said...

Bodoh.x guna akal ka.byk bukti pun masih x dpt pkir. Malu sy sbgai org sabah. Mmg ko la yg mcm katak bwh tmpurung.ko la manusia dlm jubur anwar ibrahim

Anonymous said...

Inilah akibat kerakusan pemimpin2 umno hendak berkuasa. Sudah la menipu didalam pilihanraya yang lepas2 dgn memberikan IC kepada pendatang sulu demi nak kalahkan PBS dulu.

Sekarang ni bila dah kencing orang2 sulu, anggota keselamatan dipertaruhkan nyawa mereka demi konon menjaga maruah negara. Masa buat perjanjian dgn orang2 sulu dulu untuk memberi tanah pada mereka yang telah memberi undi kemenangan tak terfikir pulak ke nak jadi pengkhianat ke?

SEbenarnya pemimpin2 UMNO lah PENHGKHIANAT NEGERA. NAJIS ditabur, tak mahu mengaku pulak itu NAJIS mereka. Cuba sidalahkan orang lain pulak.

MEMANG HUDUH DAN BUSUK PERUT HATI UMNO NI.

Tenfang keluar aje UMNO di Sabah ni. Banyak sangat bencana yang di bawa.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates