Sunday, March 24, 2013

Pengundi Cina Hilang Keyakinan Terhadap Anwar


Fakta Kegagalan Anwar Penasihat Ekonomi Selangor.

Carta perbandingan kedudukan wang tunai Selangor semasa pemerintahan Barisan Nasional (2003 – 2007) dengan Pakatan Rakyat di mana Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi penasihat ekonominya.

Perbandingan ini dibuat berdasarkan laporan Ketua Audit Selangor 2007 & 2011.

The Economist : Pengundi Cina Mula Bimbang Dengan Anwar

Kajian terbaru The Economist menyebut perubahan pola sokongan masyarakat Cina kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim kembali menjadi samar-samar apabila sikap dan berpendirian Ketua pembangkang itu kurang diyakini daripada beberapa perkara.

“Melanggar peraturan, sesetengah orang Cina masih bimbang dengan Anwar atas sebab-sebab yang berbeza,” lapor The Economist dalam kajian bertajuk “Malaysia’ Looming Election“.

Kajian turut menyebut tuduhan salah laku seks terhadap Anwar turut sama memberi kesan dan menghakis populariti beliau.

Dakwaan-dakwaan tersebut juga mungkin mencipta ketegangan dalam Pakatan Rakyat, lapornya.

Laporan turut menyebut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak masih popular yang dibuktikan dengan kaji selidik pendapat baru-baru ini.

Kedudukan Najib dalam kaji selidik itu mencapai 61 peratus, lapornya.

“Beliau mempunyai cerita yang baik untuk diberitahu, pertumbuhan ekonomi yang kukuh sebanyak 5.6 peratus pada tahun 2012, kemiskinan hampir dihapuskan, ketidaksamaan dikurangkan dan 400 kes undang-undang terhadap rasuah dimulakan.

“Dan dia mampu mengumumkan satu skim pemberian wang tunai kepada isi rumah miskin akan menjadi acara tahunan,” lapornya lagi.

Sementara itu, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim dilaporkan Antarapos mendedahkan masyarakat Cina dalam DAP tidak mempercayai Anwar tetapi mempergunakan Ketua pembangkang itu untuk kepentingan politik mereka.

Tunku Aziz berkata perkara tersebut diketahui berdasarkan pergaulan yang masih akrab beliau bersama kepimpinan DAP setelah meninggalkan parti itu tahun lalu.

“Memang tidak percaya. Saya biasa tanya sahabat-sahabat saya di dalam DAP, adakah mereka serius terhadap Anwar. Tapi mereka tidak berikan jawapan yang kukuh,” katanya kepada Antarapos.

Secara peribadi, Tunku Aziz menambah, beliau langsung tidak mempercayai Pakatan Rakyat selain menjangkakan negara akan menjadi kucar kacir sekiranya mereka memerintah.

“Mereka tidak serius. Mereka gunakan Anwar dan Anwar gunakan mereka. Inilah dinamakan ‘mutual exploitation’.

“Adakah ini kumpulan yang akan memimpin negara? Saya tidak percaya mereka langsung. Ini akan jadi sesuatu yang teruk jika mereka berkuasa,” katanya.

6 comments:

Anonymous said...

Bunuh lim kit siang, bunuh Lim Guan Eng, bunuh Ambiga, bunuh Hannah , bunuh Tian Chua. Anjing gila yang membawa penyakit harus dibunuh.

Anonymous said...

BUNUH ALTANTHUYA....TAK PA?
SI NAJIS SIAP GUNA ANGGOTA POLIS UTK DIJADIKAN BALACI UTK MEMBUNUH ALTAHTHUYA.

MALAYSIA DI PERINTAH OLEH KETUA MAFIA.

Anonymous said...

Buat anon:7:42pm. Mana bukti najib dan altanthuya?? Hanya cakap2 mulut saja pun kamu percaya. Kenapa bila ditunjukan bukti bergambar dan video anwar dok balun cinadoll dan but kissing gay kamu tak percaya? Adakah kamu org islam? Adakah kamu percaya bahawa Allah itu maha permurah? Nik aziz dah buat sembahyang hajat minta Allah tunjukkan kerbenaran tetapi bila Allah makhbulkan dan tunjukkan kerbenaran seperti yg diminta kamu semua tak percaya pulak. Kamu bukan org Islam ke sebab tak percayakan kekuasaab Allah?

Anonymous said...

MACAI = Mempercayai Aje Cakap Anwar Ibrahim

MACAI bute hati yob, bukti takde main tuduh tuduh jer, dah tak percaya aku kat Kaki Pungkoq woi PTUIH!!!!

Anonymous said...

Macai March 24, 2013 @ 7:42 pm.:

Macai dah tepu kat kepala hotak.

Dok sibuk ttg pembunuhan Altantuya. Kalau kau percaya cakap2 pemimpin PKR, kenapa pulak ada orang lain yang kena hukum 'gantung sampai mati' kat mahkamah?
Ingat ada orang sanggup mati free untuk perbuatan orang lain ker?

Loyar Anwar sendiri (YB Zul Nordin) yang cakap bahawa PM dan Rosmah tiada kena mengena dengan pembunuhan Altantuya, ko pulak, macai PKR, yang beria2 sangat..!

Lembu pun tak sebodoh sesetengah manusia..!!

Anonymous said...

KES PEMBUNUHAN AL-TANTHUYA CERITANYA TAK HABIS.....SKRG RAKYAT NAK TAHU SIAPA YG MENGARAHKAN PEMBUNUHAN ITU?

PI BALA ADA BAGI TAHU YG RAZAK BAGINDA ADA MEMBERITAHUNYA BAHAWA NAJIB TELAH MELAKUKAN SEX DGN ALTANTHUYA DAN DALAM SMS NAJIs KEPADA RAZAK BAGINDA ADA TERTULIS "SEMUA YA AKAN SELESAI - APA MAKNANYA NI???"

DEEPAK DLM KENYATAANNYA ADA MENGATAKAN KAK MAH DAN NAJIs TERLIBAT SAMA DLM KES PEMBUHUHAN ALTANTHYUA INI.

DAN SEKARANG, PEGUAM CECIL MENDEDAHKAN BAHAWA SURAT AKUAN BERSUMPAH KE-2 PI BALA ADALAH ATAS ARAHAN NAJIs.

MANA NAJIs MAU LARI HAHHHHHH....!!!!

NAJIs ADALAH MAFIA MALAYSIA....!!!!