Friday, March 29, 2013

#SavePenang - Pulau Pinang Semakin Menjunam Di Bawah Lim Guan Eng Dan DAP



Setelah lima tahun DAP mentadbir Pulau Pinang, keadaan sosioekonomi di Pulau Pinang bertambah teruk, dengan kesesakan lalulintas yang semakin kronik, pembangunan hartanah mewah yang mengabaikan keperluan rakyat berpendapatan rendah, serta keadaan ekonomi yang mengalami defisit yang berkali ganda sejak 2009.

Ramai percaya LGE berjaya kurangkan hutang negeri tetapi ramai yang tidak tahu itu sebenarnya dibuat dengan bantuan Kerajaan Persekutuan.

Pulau Pinang alami defisit selama 4 tahun berturut-turut di bawah DAP dan Lim Guan Eng. Bajet defisit yang dicapai itu menunjukkan kerajaan DAP Pulau Pinang tidak cekap untuk mentadbir dan keadaan sedemikian jika dibiarkan berterusan akan menjadi lebih buruk kepada pembangunan.

Keadaan ini bermakna perbelanjaan negeri termasuk hutang mengatasi pendapatan dan rakyat tidak nampak perubahan yang dibawa oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Secara fizikal kita tidak dapat melihat pembangunan oleh kerajaan negeri. Projek mega yang ada dibuat oleh Kerajaan Persekutuan seperti jambatan, lapangan terbang, landasan berkembar keretapi, jalan raya dan kemudahan pelajaran serta kebajikan.




Projek terowong mega RM6.3 bilion Lim Guan Eng turut menerima kritikan hebat dari CAP.

Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) menyelar kerajaan negeri yang terburu-buru mahu membina projek terowong dasar laut sepanjang 6.5 kilometer menghubungkan tanah besar ke pulau itu.

Projek tersebut bukanlah satu penyelesaian jangka panjang kepada masalah lalu lintas di Pulau Pinang! Rejim DAP Pulau Pinang digesa menimbang semula projek itu dengan memikirkan semula asas dasar pengangkutan semasa secara keseluruhan.

Rakyat Mahukan Perubahan



Penduduk marah Guan Eng!! Video url: http://youtu.be/UDWxBoCMb-4



Artikel berkaitan:

Penang’s Deficit Hits RM262 Million in 2013

Penang BN Youth wants Guan Eng clarify cost hike of tunnel

CAP chief hits out at Guan Eng's intolerance

No comments: