Friday, March 29, 2013

2 #TolakPR - Kebebasan Bersuara Hanya Retorik Murahan PKR Dan Rejim PR



KEBEBASAN MEDIA YANG DILAUNGKAN PKR !!

Slogan kebebasan bersuara hanya retorik murahan PKR dan Rejim Pembangkang. Bayangkan, baru empat tahun memerintah pelbagai sekatan luar biasa telah dikeluarkan oleh mereka terhadap media yang menyokong kerajaan.

Puak pembangkang yang kononnya akan memberi sepenuhnya kebebasan media sekiranya dipilih rakyat untuk menjadi kerajaan... terbukti satu pembohongan yang paling jijis!

Sebelum 2008, mereka cuba menjadi jaguh kebebasan media, kebebasan bersuara dan sebagainya, kenapa pula sekarang ini tiba-tiba mereka menjadi marah dengan kebebasan media yang diamalkan oleh media arus perdana?

Aku percaya sekatan terhadap media akan bertambah parah sekiranya pakatan pembangkang diberi mandat penuh untuk memerintah negara.

Kebebasan media yang ada kini akan terus lenyap sekiranya pembangkang memerintah, mereka akan cuba untuk memansuhkan media arus perdana yang sedia ada atas alasan media tersebut berat sebelah.

Banyak kejadian membabitkan media sekarang ini membuktikan parti-parti pembangkang terutama PKR dan DAP hanya pandai bercakap mengenai kebebasan media tapi sebetulnya, mereka sendiri pun tak boleh bertahan dengan soalan, terutama yang tidak sehaluan dengan perjuangan mereka.

Paling ketara sudah tentulah gandingan mentor dan protege - Anwar Ibrahim dan Rafizi Ramli dalam mengendalikan soalan panas dari wartawan. Nampak pasagan mentor dan protege ini lemah dari segi mental, macam mana kata nak beri kebebasan media?

Pandai komplen orang lain, rupanya mereka lebih teruk lagi. Dimana prinsip kebebasan media yang dilaung-laungkan oleh Puak Pembangkang PKR, DAP dan PAS?

Belum memerintah takde kebebasan yang diberi kepada media!


2 comments:

Anonymous said...

Org Islam melayu patut bsyukur dgn ape yg ada
Bkn 100% gomen baik, tp msh blh di betulkn, selagi gomen xhalang kt bribadat, selagigonen kuarkn arhn utk byr zakat, kt xpatut lawan gomen
Mybe sape2 yg xpuad hati tu xpnh ddk n tggl lama kt negara luar, aku pnh ddk kt turkmenistan 3thn lbh..disorg lg teruk drpd sini..jd bsyukur n sntiasa doakn yg terbaik pd peminpin

Anonymous said...

sembang la kebebasan bersuara..puiihhh

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates