Saturday, March 30, 2013

0 #TolakPR PRU12: Badrul @chegubard Merajuk Tak Dapat Jadi Calon... Sedia Jadi Pencacai Anwar Seumur Hidup!


Hahahahaha! tweet dari Nurul Izzah punca Chegubard merajuk sambil menangis teresak-esak huwaaaaa!

Cer.... cer... baca tweet Nurul Izzah, "Pemimpin Muda, Membawa Perubahan" mana gambar Chegubard! Awal-awal dah kena reject ka?

Rupanya kerja yang ko buat macam kerbau hanyalah kerja sia-sia je bard, tak sangka pulak taraf ko ni hanya pencacai seumur hidup bro.....!

Kalau aku berada di tempat chegubard, dah lama aku blah... demi maruah Bard... Takkan sanggup nak jadi pencacai seumur hidup!

Saddisnya.... berkempen bagai nak rak.... akhirnya jadi pencacai jugak hahaha!

Bard you are nothing... kosong... tak diiktiraf sebagai pemimpin muda dalam PKR! Sungguh malang nasib ko Bard! Asyik kena main dari belakang kat Anwar Ibrahim je.... suruh tongeng, ko tongeng... suruh makan, ko makan... hidup ko hanya sekadar pencacai dalam PKR!

Kini ko terpaksa lari membawa diri yang lara jauh dari Rembau dan terpaksa melupakan sumpah ko untuk bertanding dimana saja Khairy Jamaluddin bertanding. Keh... keh... keh... what happen bro?

Malang tak berbau... Chegubard terpaksa mengalah dan merajuk dengan hanya menawarkan diri sebagai pencacai untuk mendapatkan simpati dari Anwar yang sememengnya tidak berminat dengan Chegubard ini.  ( Ko tak jambu kot Bard? )

Chegubard kencundang kerana Shamsul ketot lebih memahami kehendak dan citarasa Anwar.

Nak tak nak... Bard terpaksa mengarang perutusan untuk menagih simpati dari Anuar Ibrahim .

Pencacai
ABC
Asalkan Bukan Chegubard

Petikan dari blog pencacai....

SEDIA JADI JENTERA BIASA DAN TIDAK BERTANDING DALAM PRU KE 13

Pilihanraya ke 13 merupakan PRU yang terpenting dalam sejarah negara. Belum pernah mood rakyat setinggi ini untuk membuat perubahan bagi menamatkan sejarah penguasaan regim yang diwariskan kepada negara ini oleh penjajah.

Namun perlu disedari cabaran yang terpaksa didepani bukan sedikit. Seribu satu helah dan taktik jahat akan digunakan untuk mempertahan regim ini seiring dengan seruan Najib Razak iaitu akan pertahankan 'Putrajaya' dengan darah biar hancur tulang belulang.

Maka fasa ini memerlukan penyatuan semua yang berada di pihak pro perubahan. Mood perubahan amat tinggi namun sejarah pernah membuktikan banyak kali perubahan gagal dicapai antara sebabnya ialah kerana perebutan dan pertelingkahan. che'GuBard menasihatkan diri dan teman - teman agar mengambil iktibar sejarah ini.

Ini masa seharusnya semua kelompok khususnya anak muda menumpukan gerak kerja mengasak perubahan tanpa berehat. Jalan yang dipilih ialah perubahan melalui peti undi dan kenderaannya ialah politik kepartian, maka perlu sedar ia sudah tentu penuh dengan kerenah politik itu sendiri.

Mendepani regim yang amat rakus dan pertembungan politik yang tidak jujur dan adil selaku anak muda ikhlas diakui ia amat mencabar kadang kala seperti tidak sanggup berdepan. Namun apa pun cabaran dalaman fokus perubahan besar demi tanah air tidak boleh sama sekali teralih.Untuk terus berada pada fokus yang betul maka kepentingan peribadi harus diletak tepi.

Mengajak semua peringkat pro perubahan bersatu dan menolak prasangka , che'GuBard dengan ini menegaskan untuk tidak bertanding dalam PRU ke 13 dan sedia menjadi jentera biasa. Kita semua harus sedar pertembungan kali ini ialah pertembungan kebangkitan dan kesedaran rakyat melawan regim yang jahat, korup dan sedang menghancurkan tanah air.

Menyeru semua kelompok anak muda untuk bersama dalam mood perlawanan maksima, yakinlah kejayaan kita bukan memenangi satu dua pertempuran sahaja tetapi peperangan menumbangkan regim menyelamatkan negara lebih penting.

che'GuBard tidak punya jawatan dalam parti politik cuma anggota biasa dalam Parti Keadilan Rakyat, namun sedar tetap terikat dengan disiplin parti. Apa keputusan parti dan keperluan parti untuk peranan yang cheGuBard harus mainkan dalam PRU ke 13 akan akur. Selaku anggota parti akan akur dan terikat dengan disiplin parti namun ditegaskan bersedia dan lebih selesa menjadi jentera biasa.

Bersama rangkaian komrad Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), kami sedia menggerakkan jentera anak muda dalam dan luar negara untuk terus mengasak perubahan dengan segala daya yang ada. SAMM telah pun menjalankan dan sedang menjalankan perbagai program juga tidak berhenti malah terus merancang perbagai program penyusunan anak muda untuk mengasak perubahan. Komrad SAMM percaya anak muda cita - citanya harus tidak singkat hanya untuk bergelar YB tetapi cita - cita kami ialah mencipta secara perubahan total yang akan dibaca ganerasi mendatang.

Kepada semua ayuh bersekutu ke arah perubahan. Anak muda berparti atau tidak berparti yakinlah tidak apa atau tiada siapa yang boleh menghalang kita untuk berjuang merobah negara. Tidak perlu menjadi ahli politik untuk berjuang kerana kebanyakan anak muda tidak punya syarat lengkap untuk menjadi ahli politik iaitu kemahiran dan kebolehan mengampu, bermuka - muka dan mengipas, tetapi berjuanglah dengan cara masing masing kerana perjuangan merobah negara milik semua.

Kepentingan teratas kini ialah tumbang regim dahulu.

Sekian.

che'GuBard
Penyelaras SAMM Kebangsaan
anggota biasa PKR

0 comments:

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates