Thursday, June 4, 2015

2 Felo Perdana buka ruang belia bekerja di pejabat Jemaah Menteri termasuklah #PMO @NajibRazak @Khairykj


Peluang masih terbuka untuk rakan-rakan menyertai Program Felo Perdana, tapi kena cepat! Kemaskini dan hantarkan CV, hantar gambar pasport, dan esei sebelum jam12 tengah hari ni!

Felo Perdana memberi peluang kepada pelajar universiti menjalani program latihan ilmiah di beberapa kementerian di bawah tunjuk ajar Jemaah Menteri termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Ianya bertujuan memberi anak muda Malaysia yang cemerlang dan berbakat pengalaman secara langsung dalam urusan tadbir negara menggunakan pendekatan yang mempunyai persamaan dengan ‘The White House Fellows Programme’.

Dimana peserta felo akan didedahkan kepada urusan penting dalam pentadbiran tertinggi kerajaan, selain berpeluang mencurahkan bakti menjayakan segala program transformasi yang dibawa oleh Perdana Menteri.

Program Felo Perdana adalah inisiatif Kerajaan Persekutuan manakala Kementerian Belia dan Sukan pula berfungsi sebagai sekretariatnya.

Untuk memohon mengikuti program ini, calon mestilah warganegara Malaysia, sedang mengikuti pengajian di mana-mana institusi pengajian tinggi, dalam dan luar negara, mempunyai keputusan akademik yang memuaskan, berumur 30 tahun ke bawah, mempunyai kemahiran komunikasi yang kukuh, menunjukkan pembabitan aktif dalam aktiviti kokurikulum dan mempamerkan tokoh kepimpinan yang berpotensi tinggi.

Maklumat mengenai program itu boleh didapati menerusi laman sesawang http://www.perdanafellows.com/.

Rebutlah peluang keemasan ini untuk merasai pengalaman kerja dalam kehidupan sebenar di pejabat menteri!

Nota: Tak perlu nak ragukan lagi… Chip KJ sentiasa bekerja keras dan buat yang terbaik untuk PM! Bersuara bukan bermakna membenci tapi untuk perbetulkan keadaan dan perjelaskan kepada rakyat agar rakyat tidak keliru dangan dakyah pembangkang. So… tangan ghaib yang cuba nak cubit-cubit KJ tu please respect!


Wednesday, June 3, 2015

1 Team Cyber Mykmu Gagal - Amhari di Kambinghitamkan oleh Akmar? Betul Ke @jalilbacker @NajibRazak #Mykmu #KekalNajib

Kegagalan oparasi perang siber PRU 2014 begitu ketara apabila PM Datuk Seri Najib memarahi pegawai media sosialnya dengan perkataan "Bodoh"!

Namun kebodohan tersebut nampaknya berlarutan sampai ke hari ini apabila operasi membersihkan nama baik Dato Seri Najib gagal dilaksanakan oleh team Mykmu. Kesian..................

Apa kena mengena Bob Rawi (Bekas Pegawai Khas Azalina) dalam kes ni?
Tunggu Bob! Sampai giliran kau nanti!

Nak menutup kemaluan SUA PM, Datuk Akmar Hisham @ Mokhles, Amhari pula dijadikan kambinghitam. (Mangsa politik kah?)

Diatas arahan itu Mykmu jual nama Amhari, supaya tak nampak Datuk Akmar yang jaga media sosial PM. Selain dari itu kalau Datuk Akmar nak tembak mana-mana pemimpin dalam UMNO Amhari yang kena dulu.

Sementara orang taruk Amhari, Datuk Akmar ni sibuk buat duit. Masa musim PRU-13, Datuk Akmarlah yang di sebalik penerbitan buku komik PM Datuk Seri Najib yang dijaja di kempen-kempen politik PM. Sekarang ni, Akmar sibuk dengan penerbitan berkenaan Felda, FGV dan sebagainya, di mana Felda terpaksa beli buku yang ditulisnya.

Senangkan kerja Akmar? Tulis buku, paksa orang beli. Hanya semata-mata dia SUA PM... Sedappp.. Amhari dapat apa? Dapat Kahkahkah.

Berbalik kepada cerita Mykmu... Semua orang tahu sape team Mykmu, tak payah nak selak lebih-lebih. Dulu Team Mykmu orang kuat Tun Mahathir dan Tun Daim, harini lontar kata-kata nista kepada mereka bila dah ada tuan. Disini saja kita dah nampak apa motif perjuangan mereka.

Dan kerosakan pada nama PM sudah berlaku, black and white ops tak menjadi... Terus terang dikatakan perlu dibaiki dengan memberi nafas yang baru! Buang cybertro yang sudah rosak bina cybertron yang iklas berjuang untuk parti!

Kesimpulanya di sini Mykmu hanyalah sebuah Portal picisan yang tak mewakili suara akar umbi pun, modus oparandinya lebih fokus kepada memecahbelahkan parti!

Wajarkah PM membela cybertro ini lagi? Wajarkah Akmar terus pegang jawatan SUA PM? Sape Amhari? Bersambung......

Nota : Aku copy paste dari blog RaksasaBN... Budak hingusan mana pandai menulis....


Tuesday, June 2, 2015

1 Khairy Jamaluddin Skandal dan Bola! @khairykj #Mykmu.net

Mukadimah baca di sini Team Cyber Mykmu net Gagal bantu PM - Najib Razak

Dok orang tengah cerita pasal Piala FA di Bukit Jalil, atau team pilihan Malaysia lawan Tottenham Hotspurs, ada pulak cerita lain pasal bola sekarang ni. Puluh-puluh orang tweet, sampai malam buta orang dok tunggu update tentang keputusan perlawananan pasukan Malaysia.

Kau rasa aku tengah cerita pasal apa? Pasal bebudak bola sepak bawah 13 tahun kita la. Lain macam depa ni - lawan team Jerman sini-sana. Yang haters KJ dan Pemuda ni mesti harap bebudak ni kalah kan? Sori lah hangpa meludah jatuh kat muka sendiri.

Mereka lawan Ingolstadt 04 mereka tapau 3-0. Pastu pi lawan team TSV Murnau bawah 15 tahun - mula-mula kena dua bijik. Pastu anak jati Malaysia ini siap comeback dan tapau mereka 3-2. Kalau tak percaya tengok @nfdpmalaysia siap ada video gol-gol perlawanan ni - kalah Arsenal beb.



Tapi paling cun harini - depa lawan team pilihan Jerman bawah 13 tahun. Korang tahu lah, bakal-bakal Ozil, bakal-bakal Podolski, bakal-bakal Schweinsteiger, bakal-bakal Philip Lahm. Keputusannya: 6-0.

Siapa 6? Bebudak Malaysia kita beb!

Kalau nak tahu, terutamanya MyKMU dan geng yang duduk kutuk KJ dan Pemuda, inilah produk NFDP Malaysia, cetusan idea tak lain dan tak bukan, KJ sebagai Menteri Belia dan Sukan. Baru lancar April tahun 2014 - sekarang dah beribu-ribu bakat hebat anak muda kita yang dah ditemui dan kini berlatih untuk main cara bola sepak Malaysia sendiri.

Siapa agaknya yang lancar program NFDP ini di Pahang? YAB Presiden kita juga lah. Masih tak relevan ke KJ dan Pemuda ni sampai MyKMU dok balun hari-hari dengan hashtag (Tak yah buh hastag lah..) pelancau?

Cukup-cukup lah tu. Daripada korang dok berangan nak jatuhkan KJ dan Pemuda, baik baca berita dan tengok sumbangan KJ dan Pemuda. Untuk siapa, untuk parti juga. Siapa Presiden parti yang sebabkan KJ dan Pemuda kerja keras? YAB Presiden Najib Razak juga.

Sebelum korang mula baca suratkhabar dan berita buat kali pertama dalam hidup korang, layan video-video ni dulu. Arsenal versi Malaysia.

Arios!



Sunday, May 31, 2015

0 Sapa kata @khairykj dan Pemuda tak relevan - siri 2


Program Fit Malaysia di Johor Sabtu lepas meletop! Tahniah kepada puluhan ribu rakyat Johor yang berlari, berbasikal dan join macam-macam aktiviti kecergasan di Dataran Bandaraya untuk FitJohor.

Harap-harap tak ada lagi pihak yang cuba nak lagakan PM dengan KJ dan Pemuda. Kalau mereka masih nak laga-laga kan, biar depa ni je lah yang buat program tiap2 negeri tarik crowd puluh2 ribu - semua crowd natural yang hargai inisiatif kerajaan BN.

Bukan Fit Johor je KJ dah buat. KL dah. Melaka dah. Pahang dah. Sabah dah. Negeri 9 dah. Sarawak dah. Semua dibanjiri lebih 20 ribu rakyat Malaysia segenap masyarakat - paling banyak anak muda.

KJ akan bawa lagi ke semua ibu-ibu negeri. Dan ke kawasan luar bandar. Tu tak masuk lagi program2 sukan pemuda di peringkat bahagian dan cawangan.

Cukup-cukup lah tu nak lagakan KJ dan Pemuda. Jangan kata KJ dan Pemuda tak relevan. Tepuk dada tanya selera - siapa yang tak relevan sebenarnya?

Mungkin yang dok sibuk adu domba pemimpin. Mungkin.

Kiriman email : MahaKaya 

Ni komen aku... Kepada AB. Jalil Backer Mykmu yang dok meroyan dalam fesbok tu, sesekali turun la padang join program Pemuda. Tengok macam mana kita orang buat kerja! Jangan sibuk nak bangkang dari longkang... Hasilnya habuk pun tarak!

0 Sapa Kata KJ dan Pemuda Tak Relevan?


Ketika parti dilanda krisis, banyak suara sumbang dikeliling PM mula serang cakap Khairy (KJ) dan Pemuda derhaka. Cara serangan dah macam KJ dan Pemuda tak relevan dan boleh dibuang ke tepi jalan.

Suara sumbang ni lupa kut - KJ dan Pemuda lah kumpul 20,000 orang anak muda bersama YAB PM di Putrajaya untuk larian Pekerja Muda sehari lepas isu Tabung Haji. Suara sumbang ni lupa kut - KJ dan MBM kerja keras anjur Hari Belia Negara dan rangka Dasar Belia Malaysia untuk dirasmikan YAB PM - agar YAB PM nampak bertambah hebat di mata anak muda.

Banyak lagi yang KJ dan Pemuda telah buat untuk naikkan imej YAB PM dan parti. Nanti lah kita sambung cerita. Siri ni kita tamatkan dengan 1 persoalan.

Di waktu KJ dan Pemuda kerja keras naikkan imej YAB PM dan parti, suara sumbang ini pula sibuk buat apa untuk imej YAB PM? Sibuk adu domba?

Naik Najib Razak maka naiklah UMNO, KJ dan Pemuda. Jatuh Najib Razak maka jatuhlah UMNO, KJ dan Pemuda. Masa ini masa kita bersatu.

Kiriman email: MahaKaya

Sunday, May 17, 2015

3 [Video] Dasar Belia Malaysia Launching by @Khairykj




Dasar Belia Malaysia Bawa Pembangunan Generasi Muda Sehingga 2035

15 Mei - Dasar Belia Malaysia yang baharu akan menjadi dokumen rujukan penting kepada setiap kementerian, agensi kerajaan, badan bukan kerajaan yang akan menjayakan pembangunan belia sehingga 2035.

Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin berkata dasar baharu itu adalah penambahbaikan kepada Dasar Pembangunan Belia Negara 1997 yang bermatlamat memperkukuh dan menyerlahkan potensi modal insan belia.

Kepada para belia hayatilah apa yang di sampaikan oleh KJ tersebut.

Friday, May 15, 2015

0 Jam 8 pagi... YB @khairykj Keudara Bersama #AMKrew #hotfm Buka Radio Hot FM Now! @hotfm976


Hallo.. hallo... Selamat pagi...

Pastikan anda semua.... Hot meletop pagi dengan Menteri 'Tall, Dark and Handsome'... YB Khairy Jamaluddin, Menteri Belia dan Sukan Malaysia yang akan keudara di radio Hotfm sebentar nanti...

Ye! hari ni 15 Mei 2015 (Jumaat) jam 8.00 pagi sempena Sambutan Hari Belia Negara dan Festival Belia Putrajaya 2015 (22 - 24 Mei 2015)

Sesiapa yang berhasrat nak sembang dengan KJ, boleh tweet dan hashtag #amkrew #hotfm dan jangan lupa tag @khairykj dan @KBSMalaysia .

Kalau nak tag kat aku pun boleh gak @brojinggo ahak ahak! (nak tumpang glamer lettew!)

OK Pagi ni.. Sekarang tau! Bukan esok.. bukan lusa... bukan semalam... now! now! now!

2 Jom ke Putrajaya 22 - 24 Mei Sempena Festival Belia Putrajaya 2015 @FBP2015 @khairykj #FBP2015


Festival Belia Putrajaya (FBP) kembali bermula 22 Mei sehingga 25 Mei ini dengan pelbagai aktiviti, pameran serta pertandingan khas untuk orang muda.


Sebagai pembuka tirai kali ini, FBP 2015 akan membawakan program Malam Indahnya Bermunajat di pentas utama majlis di Presint 4 Putrajaya, berhampiran Dataran Gemilang pada 21 Mei 2015 bermula 5.30 petang dengan persembahan nasyid oleh kumpulan Inteam.

Ia kemudiannya diteruskan dengan aktiviti solat Maghrib dan Isyak secara berjemaah serta diikuti dengan Tazkirah Perdana oleh personaliti seperti Nur Ahli Badar dan Habib Najmuddin Syed Othman Al Khered.

FBP 2015 mengalu-alukan kehadiran para belia supaya kita semua sama-sama bersyukur atas nikmatNya selama ini, serta menyatakan kecintaan kita kepada Allah dan Rasul pada acara tersebut.

Hadirin dinasihatkan supaya membawa sejadah sendiri untuk keselesaan, selain alas yang telah disediakan pihak penganjur.


Selain dari itu ada juga acara yang menarik seperti KBS REDAH 4X4 City Challenge #festivalbelia15.

Datang beramai-ramai bagi memeriahkan acara ini.. Jumpa di sana!

Thursday, February 19, 2015

3 Jangan pertikai hak Pemuda UMNO beri penjelasan tentang fakta kes Anwar

Dialog yang telah dianjurkan Akademi Kepimpinan Kapten Hussein (AKHI) Pemuda UMNO Malaysia bersama Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah pada 17 Februari 2015 telah banyak mengundang kritikan.
Sebagai EXCO Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, saya berasa terpanggil untuk menjawab segala kritikan dan tohmahan yang dilontarkan ke atas forum tersebut.

Forum yang telah diadakan tempoh hari bertujuan untuk memberi penjelasan berdasarkan fakta kes sepanjang tempoh perbicaraan yang berlangsung selama 6 tahun.

Sepanjang kes peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim berlangsung, UMNO telah dituduh sebagai dalang di sebalik kes tersebut.

Dalam ucapan Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin pada forum tersebut, Khairy menekankan bahawa selama 6 tahun Anwar Ibrahim, pemimpin PR dan juga media media mereka menuduh UMNO sebagai dalang konspirasi kes liwat 2 ini.

Selama perbicaraan kes berlangsung, UMNO telah mengambil pendirian untuk berdiam diri dan menghormati proses perbicaraan. Kini kes tersebut sudah selesai, ini adalah masa yang terbaik buat UMNO menangkis segala penipuan yang mengatakan UMNO adalah dalang konspirasi kes tersebut.

Selama 6 tahun kes ini berlangsung, rakyat secara terus-terusan dijadikan perkakas oleh Pakatan Rakyat khususnya PKR untuk menolak UMNO.

Persepsi yang dibuat oleh Pakatan Rakyat jika tidak dicegah akan menjadi wabak dan akhirnya menyebabkan rakyat percaya bahawa kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah konspirasi UMNO.

Justeru itu penjelasan dengan fakta kes serta kronologi kes liwat perlu disampaikan kepada rakyat agar menolak persepsi negatif yang dibuat oleh Pakatan Rakyat.

Forum tersebut dianjurkan oleh Pemuda UMNO Malaysia adalah untuk mengurus persespi. Pemuda UMNO Malaysia berpendirian bahawa perlunya kita melawan persepsi negatif ini dengan fakta yang sahih dan konkrit.

Kaedah yang diguna semasa forum-forum anjuran Pemuda UMNO Malaysia bersifat dua hala, punyai sesi soal jawab dan hadirin yang hadir tidak dihalang untuk melontarkan segala persoalan.

Adakah Pakatan Rakyat berasa bimbang dengan penjelasan yang dibuat Tan Sri Shafee? Adakah mereka bimbang kebenaran bakal terungkai ? Jika mereka tidak bimbang akan penjelasan Tan Sri Shafee, mengapa mereka perlu melatah atau mengkritik forum yang dianjurkan itu?

CABARAN DEBAT KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN YB NIK NAZMI TERHADAP KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA YB KHAIRY JAMALUDDIN.

Cabaran debat Ketua Angkatan Muda Keadilan Nik Nazmi Nik Ahmad terhadap Khairy Jamaluddin boleh dianggap sebagai suatu yang tidak relevan. Oleh itu saya ingin melontarkan beberapa persoalan kepada beliau  :

1) Apakah signifikannya debat berhubung kes peribadi Ketua Umum PKR?

2) Adakah dengan berdebat mengenai kes peribadi Anwar Ibrahim dapat menyelesaikan kemaslahatan  yang dihadapi oleh rakyat Malaysia?

3) Adakah YB Nik Nazmi ingin bersikap populis untuk meraih semula sokongan dari kalangan Ahli AMK ? Untuk mengalih pandangan isu perpecahan dalam AMK?

4) Mengapa tidak mahu debat dengan Peguam Anwar Ibrahim yang jelas tidak mampu membelanya ?

Sebaiknya YB Nik Nazmi harus mereformasikan PKR itu terlebih dahulu, tidak perlu lah untuk terus memburukkan badan kehakiman negara. Lebih baik YB Nik Nazmi ‘mereformasikan’ sistem pemilihan PKR yang jelas tidak telus.

YB Nik Nazmi jelas seorang yang tidak berkredibiliti di dalam partinya sendiri, apabila pernah diboikot 16 EXCO AMK selepas pengumuman kemenangannya sebagai Ketua Angkatan Muda Keadilan.

Jangan sesekali mempertikaikan hak Pemuda UMNO Malaysia untuk memberi penjelasan tentang fakta kes peribadi Anwar Ibrahim setelah sekian lama UMNO dijadikan mangsa tuduhan dalang konspirasi politik .

Adakah menjadi satu kesalahan apabila UMNO mahu lawan penipuan yang dibuat Pakatan Rakyat? Pemuda UMNO tidak akan berdiam diri lagi, kami akan terus menyatakan kebenaran berhubung kes ini. Masanya sudah tiba.

OLEH IBDILILLAH ISHAK

PENULIS MERUPAKAN EXCO PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA DAN PENGERUSI BIRO MEDIA SOSIAL

Artikel ini juga turut disiarkan di Agendadaily.net

Friday, February 6, 2015

2 Pemuda UMNO Anjur Forum Bersama YB Dato' Sri Ismail Sabri. #AKHI #TurunHargaBarang


Pemuda UMNO Malaysia melalui Akademi Kepimpinan Kapten Hussein (AKHI) menjemput anda semua untuk mendengar dari Dato' Sri Ismail Sabri sendiri berhubung gejala Keuntungan Orang Tengah : Sahih Atau Sabotaj?.

‪#‎ForumAKHI‬ Akademi Kepimpinan Kapten Hussein akan berlangsung hari ini (Jumaat) jam 8malam. Bertempat di Akademi Kepimpinan Kapten Hussein (AKHI) Kelana Jaya.

Jumpa di sana...

Wednesday, February 4, 2015

5 #Boikot : Ada yang gadai seluar dalam...


Masih panas lagi isu boikot peniaga degil yang tak mahu menurunkan harga barang ini... maunya tidak bila buka twitter penuh di timeline berbicara tentang boikot!

Antara petikan menarik di twitter... “Kalau dulu harga minyak naik laju je diorang ni menaikkan harga barang tapi bila harga minyak turun harga barang masih tetap sama... wat the hell ya!”.

Nampaknya peniaga masih lagi mengambil mahu kesempatan untuk mengaut keuntung lebih walau rakyat sudah menunjukkan bantahan di media sosial. Sampai bila agaknya kekebalan mereka ini akan berterusan. Jangan sampai kasi kita orang naik angin maa...

Kita pun tahu puak DAP sekarang ni sedang sibuk membela tauke-tauke khinzir habis-habisan...untung mesti mau lebih maa... Sorry kita orang tak makan khinzir.

Dulu boleh la tipu sebab senang je... bila tanya kenapa barang naik, jawapannya... kerajaan naik harga minyak... Transport punggah barang kos tinggi.. puii!

Itulah drama yang sering dilagukan oleh puak-puak bangang DAP ini... Kesiannya ada jugak si bangang terikut rentak mereka ni...

Pasal nak selamatkan kaum dia... sanggup gadai seluar dalam tu! Ceh!!

Maaf lah terpaksa cakap bukan nak rasis tapi ini mamang kenyataan... ada gak cina dalam parti Barisan sanggup duduk semaja bersekongkol dangan DAP pasal isu turun harga barang ni... Hey tailong! Lu betul-betul tarak guna laaa...

Hal dalam kasi sattle kat dalam laa... jangan bikin panas maa...

Tak payah cita banyak lagi! kasi BOIKOT je tauke-tauke yang cekik darah ni! Pasal diaorang inilah kos sara hidup di negara ini semakin tinggi! Sampai nak beli barang pun terpaksa berkira sekarang ni!

Akhir kata Sebagai pengguna kita wajar memboikot mana-mana kedai yg terus menjual barang dengan kadar harga yang mahal. Gunakan kuasa membeli yang kita ada!

Dibawah kenyataan bijak dari Pemimpin Pemuda UMNO:

Azwan Bro 
Naib Ketua Pemuda

KJ 
Ketua Pemuda UMNO Malaysia

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates