Wednesday, February 4, 2015

5 #Boikot : Ada yang gadai seluar dalam...


Masih panas lagi isu boikot peniaga degil yang tak mahu menurunkan harga barang ini... maunya tidak bila buka twitter penuh di timeline berbicara tentang boikot!

Antara petikan menarik di twitter... “Kalau dulu harga minyak naik laju je diorang ni menaikkan harga barang tapi bila harga minyak turun harga barang masih tetap sama... wat the hell ya!”.

Nampaknya peniaga masih lagi mengambil mahu kesempatan untuk mengaut keuntung lebih walau rakyat sudah menunjukkan bantahan di media sosial. Sampai bila agaknya kekebalan mereka ini akan berterusan. Jangan sampai kasi kita orang naik angin maa...

Kita pun tahu puak DAP sekarang ni sedang sibuk membela tauke-tauke khinzir habis-habisan...untung mesti mau lebih maa... Sorry kita orang tak makan khinzir.

Dulu boleh la tipu sebab senang je... bila tanya kenapa barang naik, jawapannya... kerajaan naik harga minyak... Transport punggah barang kos tinggi.. puii!

Itulah drama yang sering dilagukan oleh puak-puak bangang DAP ini... Kesiannya ada jugak si bangang terikut rentak mereka ni...

Pasal nak selamatkan kaum dia... sanggup gadai seluar dalam tu! Ceh!!

Maaf lah terpaksa cakap bukan nak rasis tapi ini mamang kenyataan... ada gak cina dalam parti Barisan sanggup duduk semaja bersekongkol dangan DAP pasal isu turun harga barang ni... Hey tailong! Lu betul-betul tarak guna laaa...

Hal dalam kasi sattle kat dalam laa... jangan bikin panas maa...

Tak payah cita banyak lagi! kasi BOIKOT je tauke-tauke yang cekik darah ni! Pasal diaorang inilah kos sara hidup di negara ini semakin tinggi! Sampai nak beli barang pun terpaksa berkira sekarang ni!

Akhir kata Sebagai pengguna kita wajar memboikot mana-mana kedai yg terus menjual barang dengan kadar harga yang mahal. Gunakan kuasa membeli yang kita ada!

Dibawah kenyataan bijak dari Pemimpin Pemuda UMNO:

Azwan Bro 
Naib Ketua Pemuda

KJ 
Ketua Pemuda UMNO Malaysia

5 comments:

Anonymous said...

Porah cit..

Anonymous said...

Sembang kasi pecah... pejanjian ipp tu sape.. tipu punya olang....

Anonymous said...

Ini olang.... makan smbil berak woi... manyak busuk...

Anonymous said...

rocky the great brown unused dick says: kheeerrrrkk tuihh !... kalo sedar hak pengguna dengan duit diaorang kenapa kempen hak-hak pengguna tak pernah buat? Ada CAP persatuan pengguna Penang dah 30 tahon dilabel Dr M sebagai parasite ada PPIM pon sekadar nak carik glamer; nak harap org2 pulitik? mintak map adek kakak; tokeh2 cina ni la yang dok hulor duit intai projek2 dari ahli politik malayo... bangsat

Anonymous said...

Nak boikot mcmana? Kami peniaga kecil2an ni pun terpaksa beli dgn toke2 kedai borong. So aku tanya balik..nk boikot mcmana? Takyah beli barang dgn depa..tp nk beli dgn sape? Takyah beli terus...maknanya kami takyah niaga kah?

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates