Saturday, April 18, 2009

PRK : SPR mahu hadkan kehadiran penyokong




Jika selama ini hari penamaan calon dan hari pengundian berwajahkan seolah-olah pesta atau keramaian, persekitaran ketika tiga pilihan kecil serentak baru-baru ini nampaknya yang terakhir dalam sejarah pilihan raya negara ini. LAGI

2 comments:

Anonymous said...

Apalah SPR ni, selalu sangat ikut telunjuk UMNO ketot tu....kerana UMNO tak dapat tarik penyokongnya kehari penamaan calun, maka dicipta peraturan melarang dibawa penyokong yg ramai ke hari penamaan calun..... tak pe lah....hayat UMNO pun tak lama lagi dah....UMNO dan parti2 perkaumannya akan berkubur tak berapa lama lagi..... 916

Anonymous said...

Rupa-rupanya BN sudah mula takut kepada Pilihanraya Kecil
Hari ini semua surat khbar arus perdana memaparkan jumlah kos Pilihanraya Kecil sebanyak RM33.4 juta. Kos yang paling tinggi adalah digunakan oleh pihak Polis Malaysia iaitu RM11.5 juta di Kuala Terengganu, Permatang Pauh RM2.5 juta, Bukit Gantang RM7 juta, Bukit Selambau dan Batang Ai masing-masing Rm5 juta; manakala SPR menggunakan RM580,000 di Kuala Terengganu, RM600,000 di Bukit Gantang, RM409,000 di Permatang Pauh dan masing-masing RM400,000 di di Bukit Selambau dan Batang Ai.
Hanya tidak didedahkan jumlah salahguna kuasa oleh BN, berapa puluh juta dari setiap Kementerian dan Projek-Projek Mee Segera. Berapa ratus juta pula janji BN untuk projek akan datang disemua kawasan Pilihanraya itu. Janji ini sesetengahnya jangan harap mereka laksanakan terutamanya ditempat mereka kalah.
Rasuah politik? Berapa ratus ringgit seorang? Ooop, ada rasuah ke? Kalau tak rasuah, tak namanya UMNO/BN. Sama sendiri pun mereka rasuah, inikan pulak untuk dapat undi orang ramai, lagilah kuatnya mereka guna rasuah.
Memang Pilihanraya jenis ini mahal kosnya! Sebab itu kita tak mahu Pilihanraya dibawah pentadbiran BN. Mahal dan tidak berpadan, sedangkan banyak penipuan berlaku seperti undi hantu dan sebagainya.
Nantilah, kita gulingkan BN, kita akan adakan Pilihanraya yang jauh lebih murah dan jauh lebih telus.
Nampaknya BN dah menakut-nakutkan orang ramai kononnya PR sengaja nak adakan PRK! Bapak hang! Kalau takut kenapa mereka desak supaya Fairus letak jawatan? Kenapa "mereka"
ugut Arumugam letak jawatan? Mengapa mereka ugut Elizabeth Wong letak jawatan?
Sebenarnya, mereka tu takut kalah, dan didalam 5 PRK itu, mereka hanya berjaya menang di Batang Ai! Itulah sebabnya mereka cuba mengalih pandangan tentang kos pilihanraya!.........916