Thursday, March 4, 2010

PKR - Parti Koyak Rabak


Oleh Jebat
http://jebat2010.blogspot.com/

Panas… Panas… Panas… Belum pun sejuk cerita panas Ahli Parlimen PKR Nibong Tebal, Tan Tee Beng kelmarin keluar dari parti menyertai rakan sejawatnya dari Bayan Baru, Datuk Zahrain Mohamed Hashim.... Tiba pula masa Ahli Parlimen Bagan Serai, Perak, Mohsin Fadzli Samsuri ikut jejak mereka.

Beliau juga umum serta merta jadi Ahli Parlimen Bebas.


Medan kebangkitan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang sebelum ini dicanang oleh PKR sebagai medan kebangkitan, akhirnya menyaksikan detik detik kehancuran apabila seorang demi seorang pemimpin PKR keluar parti. Tindakan beberapa pemimpin Parti PKR keluar parti sudah dijangkakan berikutan prinsip perjuangan parti itu yang bercelaru dan tidak jelas di dalam parti pimpinan Anwar Ibrahim tersebut.

Kehancuran parti itu boleh dikaitkan dengan tindakan Ketua umum PKR yang tidak mengotakan janji janjinya dan mengabaikan perpaduan sesama ahli.

Mereka sebelum ini menyokong Anwar Ibrahim kerana percayakan bahawa perjuangannya adalah untuk Islam dan hak orang Melayu.


Pendirian PKR dalam isu Allah oleh bukan Islam adalah mengecewakan dan bercanggah dengan perjuangan parti itu. Bagaimanapun, mereka kini sedar bahawa ketua umum PKR, Anwar Ibrahim telah mengelirukan mereka. Akhirnya kesan tindakan dan kepimpinannya menyebabkan pemimpin PKR lain tidak lagi percaya, kecewa dan keluar dari parti itu.

Tindakan 10 Ahli Parlimen Parti Keadilan Rakyat (PKR) melafazkan ikrar taat setia kepada parti itu lebih menunjukkan bahawa mereka sebenarnya mempunyai masalah, sehingga terpaksa meminta wakil-wakil rakyat mereka berikrar sedemikian rupa. Mungkin apa yang mereka lakukan rakyat sendiri boleh nilai betapa beratnya keadaan di sana sehingga orang yang setia diminta untuk berikrar. Maknanya yang tak berikrar tu tak setia kepada PKR!!!


Kalau pun parti itu terus hidup ianya akan menjadi parti batteri 3A (Azizah, Anwar dan Azmin) yang lemah. Sama ada pimpinan Anwar Ibrahim sudah hilang taring atau tidak terserah pada anda! rakyat yang berhak menentukannya.

PKR kini hadapi detik kehancuran mereka sebagai sebuah parti, tidak mustahil satu hari nanti PKR hanya tinggal kenangan, ingat PKR ingat Peliwat!!!

Kepada penyokong PKR anda sememangnya boleh mengucapkan, Selamat Tinggal PKR! Parti Koyak Rabak!

No comments: