Monday, April 8, 2019

Razlan ketuai kumpulan desak pecat menteri, Thomas



Mantan Ketua Pemuda Umno Wilayah, Mohd Razlan Rafii hari menyerahkan memorandum bantahan Statut Rome dan menggesa Penguam Negara Tommy Thomas dipecat.

Seramai 30 orang aktivis berarak dari Tugu Negara ke parlimen bagi menyerahkan memorandum kepada Timbalan Menteri KDN.

Memorandum berkenaan antara lain meminta agar setiap konvensyen antarabangsa yang ingin ditandatangan kerajaan perlulah dibawa kepada pengetahuan umum dan dibahaskan di parlimen.

Pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) dan rakyat Malaysia, katanya, sudah hilang kepercayaan terhadap Saifuddin dan peguam negara yang dianggap tidak menjaga kepentingan perlembagaan negara.

Razlan berkata, pihaknya mendesak Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad melucutkan jawatan Saifuddin sebagai menteri luar.

Mereka juga meminta perdana menteri menasihatkan Majlis Raja-Raja melucutkan jawatan Thomas selaku peguam negara.

2 comments:

Anonymous said...

DAULAT TUANKU!!!! SYUKUR ALHAMDULILLAH dengan KEBERANIAN dan KEBIJAKAN amat luar biasa oleh DYAM TUNKU ISMAIL IBNI SULTAN IBRAHIM, TUNKU MAHKOTA JOHOR terCINTA kita!!! LAPAN HUJAH berPOSTER yg. amat BERNAS ini sungguh mengKAGUMkan!!! Maka, Baginda Tunku mesti MENASIHATI akan DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA utk. menjadi lebih BERANI, di dlm. MENENTANG segala PENIPUAN dan PENINDASAN terhadap KUASA dan HAK Kesultanan Islam/Melayu kita oleh REJIM mahathir-anwar/PH/DAP amat BUAS dan RAKUS ini!! Lihat di

1. https://sozcyili.blogspot.com/2019/04/statut-rom-ini-hujah-tmj-buat-pengkritik.html

Memang TAK habis2 nak MENGHINA/MENGGERTAK/MENIPU dan MEMBULI akan KESULTANAN Islam/Melayu kami, si mahathir-anwar/rejim PH BANGKAI /DAP BANGKAI ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni dan PEGUAM NEGARA BANGKAI PENIPU depa tu!!!

Tgklah juga si anwar homo-si PENJILAT kit siang/guan eng/ramasamy/waythamoorti, yg. lebih jahat dr. mahathir ni, dan asyik galak MENARI mcm. si LEMBU HOMO SEWEL di pesta2 India DAP, nak HAPUSkan HAK bangsa BUMIPUTERA kita pula, yg. diLINDUNGI oleh DYMM YDPA kita mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 kita! Lihat BLOG 'reformasi' BANGKAI PKR ni, di –

2. https://wrlr.blogspot.com/2019/03/anwar-tolak-agenda-ekonomi-berasaskan.html2 ; dan di

3. https://www.malaysia-today.net/2019/04/07/anwar-ibrahim-menari-di-rantau/

DYMM YDPA, RAJA2 ISLAM/MELAYU dan MAJLIS RAJA2 sebenaqnya BUKAN dilantik hanya sbg. 'PATUNG2 TAK BERNYAWA' sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita diGUBAL pd. tahun 1956!!!
Kalau ini yg. berlaku. maka RAJA2 ISLAM/MELAYU telah diTIPU habis2an oleh
PENJAJAH British/Zionis KEPARAT - dan ini boleh diLAWAN habis2an!!! BELUM TERLAMBAT sebenarnya!!!!

Maka, PENIPUAN yg. juga makin MENINGKAT terhadap KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA sejak zaman REJIM Mahathir amat BANGSAT dan BUAS ni , masa 22 thn. dahulu dan skrg., bawah rejim PH/DAP, mesti diTUMBANGkan habis2an!! Maka, BANGKIT anak2 MUDA Orang Asal Islam/Melayu kita!!!

Perkataan "HENDAKlah", kalau sama MAKNA dgn. "MESTIlah" - cthnya dlm isu samada DYMM YDPA "HENDAKlah" mendengar nasihat seorang atau Jemaah menteri, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (yg. telah diLESAPkan dilaman web JPA) –SEBENAQnya telah diSABOTAJ dan diPALSUKan oleh DBP/PN PENIPU DAPengganas HOMO JIJIK Zionis amat BANGSAT tu!!
Kerana SEBENAQnya, makna "HENDAKlah" adalah hanya "diHARAPkan atau SEHARUSnya", berDASARkan MAKNA dlm. Bahasa Melayu Klasik (yg. menggunakan partikel2 "pun" dan "lah"), pd. TAHUN 1956, sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita diGUBAL!

Lagipun, amat MUSTAHIL yg. Almarhum2 BAPA2 KEMERDEKAN terCINTA kita, PM DYTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan Orang Kaya Indera Syahbandar ke -10 Pahang, YAB PM Tun Abd. Razak Dato Hussein Al-Haj, dr. KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita) - mahu MERENDAHkan apa2 KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA hanya sbg. SIMBOLIK atau sebg. PATUNG semata2, sewaktu mengGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!!

Sbb. itu juga, si HAKIM2/PEGUAM2 PENJAJAH2 DAPanjing KURAP suka menggunakan BAHASA INGGERIS dlm. MAHKAMAH, supaya disyaki dpt. MENIPU psl. MAKNA2 perkataan2 dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN, yg. berdasarkan Bahasa Melayu KLASIK kita, waktu 1956 itu, termsk. perkataan "HENDAK" ni, yg. bila dlm. B. INGGERIS iatu "in accordance with", yg. SEBENAQnya lain MAKNAnya dr. Bahasa Melayu Klasik kita (Bahkan sebenaqnya makna "HENDAKlah" tak dak pun dlm. KAMUS Inggeris)!!

(Kumpulan Menentang Penjajahan DAP!!)

Anonymous said...

PEMBETULAN: (Perenggan 1)

DAULAT TUANKU!!!! SYUKUR ALHAMDULILLAH dengan KEBERANIAN dan KEBIJAKAN amat luar biasa oleh DYAM TUNKU ISMAIL IBNI SULTAN IBRAHIM, TUNKU MAHKOTA JOHOR terCINTA kita!!! LAPAN HUJAH berPOSTER oleh DYAM TMJ, yg. amat BERNAS, sungguh mengKAGUMkan!!! Maka, Baginda Tunku mesti MENASIHATI akan DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA utk. menjadi lebih BERANI, di dlm. MENENTANG segala PENIPUAN dan PENINDASAN terhadap KUASA dan HAK Kesultanan Islam/Melayu kita oleh REJIM mahathir-anwar/PH/DAP amat BUAS dan RAKUS ini!! Lihat di

1. https://sozcyili.blogspot.com/2019/04/statut-rom-ini-hujah-tmj-buat-pengkritik.html