Saturday, June 6, 2020

Ini Sebab Kenapa PH Takut Jika Parlimen Dibubar Dan PRU15 Diadakan!







Punca Sebenar Kenapa PH Takut Jika Parlimen Dibubar Dan PRU15 Diadakan!

#PakatanHarapan #PRU15 #AnwarIbrahim #TunMahathir 

Terima kasih kerana bersama Bro Jinggo Channel, mohon [SUBSCRIBE] serta tekan butang [Notification] untuk mengikuti lebih banyak video menarik di masa akan datang! Jika anda menyukai berita ini mohon [LIKE] dan [SHARE] sebagai tanda sokongan anda. Sokongan anda amat hargai. Terima kasih.  

#BroJinggoChannel #BroJinggo #Malaysia2020 #BeritaSemasa #BeritaTerkini #BeritaMalaysia #BeritaSensasi #MY2020 #PolitikMalaysia

Youtube Channel : https://www.youtube.com/c/BroJinggo

6 comments:

Anonymous said...

Henti guna SPRM untuk ganggu pembangkang atau saya dedah salah laku k'jaan - Tun Mahathir

Bring it on atok... dedahkan sekarang jangan acah acah power...

Bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad mengancam akan mendedahkan salah laku kerajaan sekiranya tidak berhenti menggunakan agensi penguatkuasaan seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk mengganggu pembangkang.

Wahai si celaka renta... bring it on dan dedahkan salah laku itu....

Acah acah power si bacol atok ni

Bring it on atok jgn ugut ugut dan jangan jadi bacol...!!

Anonymous said...

psstt..!! ako kopi pes bulat bulat dari blog laman reformasi.. baru nak belajar berjinak jinak jadi batu api..kah kah kah..haahh tepokk..!!

TUN M TIDAK PERLU MERINTIH LAGI...KAMI DAH BOSAN !!

(Kah kah kah baru nak belajar camner nak jadi lidah bercabang sambil membatu api.... rupa rupa nya seronok jugak jadi lidah bercabang sambil membatu api dn adu domba nih..!! kah kan kah... belajar jadi batu api dari Atok kau... kah kah kah kahhh... suma ni aku kopi pes dari blogger laman reformasi..kah kah kah..)

Anwar tetap cool, terus seperti biasa sbb dia dah biasa ditekan dan susah. Tun yg kelihatan tidak tentu arah, tambah pulak ramai anak2 buah dia disiasat oleh SPRM. Tun risau SPRM tidak berlaku adil terhadap anak2 buah dia.

Aku nak ingatkan Tun, bukan saja budak2 kamu akan terlibat dan ditekan, kamu dan anak2 kamu juga akan kena nanti. Ramai dalam puak parti kleptokrasi tu amat berdendam kpd kamu. Apa yang patut kamu buat?

Satu cara saja iaitu berusaha kembalikan semula kerajaan mandat rakyat dulu. Beri sokongan kpd Anwar untuk menjadi PM seperti yang kamu pernah janjikan. Jika tidak, kamu tak perlu minta simpati dari sesiapa nanti jika tiba masanya kamu akan menjadi mangsa mereka. Buat Anwar, dia sudah bersedia sejak puluhan tahun dulu untuk ditekan, diaibkan, dipukul mahupun dipenjarakan. Adakah Tun mampu lalui seperti Anwar?

Rakyat dah bosan dengan putar belit Tun. Semakin Tun mengadu tentang nasib dirinya dan bagaimana partinya menganiayai beliau, semakin rakyat meluat untuk mendengarnya kerana Tun tidak pernah sedar dan insaf.

WFAUZDIN NS

(tahniah penulis WfNs nih tulisan padat dah boleh membatu apikan dan laga lagakan walaun Bang Non dan walaun unta Tun... kah kah kahh..kah kah.. sesudah membatu apikan depa semua kita kasi tepokkk sambil makan pop corn...

jangan salah kan kami jadi batu api pula, salahkan atok yang mengajar rakyat Malaysia selama 22 tahun 22 bolan membatu api seluruh rakyat Malaysia selama ini.. kah kah kah..)

hahhhh tepokkkk..!!! bukan salah saya yyaa.. salahkan atok kau

Anonymous said...

Bossku Ini baru anak jantan.. bukan bacol..!!

Wartawan telah bertanya kepada Ketua Pendakwaraya lantikan Tommy Thomas, si Sithambaram tentang apa pengalamannya menyoal balas DSN di mahkamah.
Sithambaram kata, walaupun DSN adalah mantan PM, sungguhpun beliau dihormati, namun DSN tidak diberi keringanan oleh pasukan pendakwaan ketika sesi soal balas ketika DSN menjadi saksi.
Seterusnya Sithambaram mengatakan bahawa beliau mempunyai pengalaman amalan guaman selama 42 tahun.
Dan beliau telah menyoal balas DSN di kandang saksi selama hampir 11 hari dan ia satu pengalaman yang agak menakutkan.
Namun komen saya secara adilnya, sungguhpun ramai mungkin tidak sukakan komen ini, DSN adalah merupakan seorang saksi yang tidak berselindung atau memanipulasi kedudukannya dan beliau telah menjawab soalan-soalan saya sebaik yang beliau boleh.

Lepas ni tangkap Lim Guan Eng, Tun Taik Bang Non kita tengok dia brani jawab dlm mahkamah atau duk celah bontot peguam depa.... maha bacol..!!

Malu apa bossku...!! Bossku tidak bacol

Bring it on...

Anonymous said...

Si Batu Api DAP Chin Tong - Lu fikir la sendri

Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu bekerjasama melawan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tengok Chin Tong DAP - Baik punya batu api..

Pengarah Strategik DAP, Liew Chin Tong berkata, sekiranya kedua-dua pemimpin itu tidak bekerjasama, jumlah kerusi dimiliki Pakatan Harapan dan sekutunya (PH Plus) akan berpecah.

Tengok Si batu api Chin Tong nak jaga kepentingan sape yeo ooii.. Kepentingan Melayu atau Cina DAP..

Ko orang bute lagi keww... cukup cukup lah jadi bahan batu api DAP..!!

Anonymous said...

KITA MULAKAN MALAYSIA BARU TANPA MUKA MUKA SUPER HODOH INI LAGI.

Kita mulakan hari baharu dan hidup baru tanpa manusia durjana bernama Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang lagi.

BEERAMBOSS SEMUA KAMI TAK PERLU KAU LAGI
SETENGAH ABAD MENIPU MEMBOHONG FITNAH TAK HENTI
BERAMBOS RASIS, PLURALIS ANAK COMANGO DAN KRONI
CUKUPLAH SUDAH RAKYAT DAH MELUAT LIHAT HIPOKRIT INI

Dengan tiada lagi muka muka haramjadah super rasis, sang pembohong dan pemfitnah lidah bercabang nama Malaysia Baru berlayar megah disamudera angkasa

PADA 28 Februari lalu, lebih kurang jam 11 pagi rencana bertajuk Melayu Tertipu Lagi dengan membuat beberapa kesimpulan antaranya:

Orang yang menggagalkan penubuhan kerajaan Perikatan Nasional (PN) ialah Tun Dr Mahathir Mohamad. Dalam peristiwa ini, Dr Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sama-sama tidak boleh dipercayai.

ALANGKAH INDAH NYA HARI YANG MENDATANG
DI BOMI BERTUAH TUMPAH DARAHKU MALAYSIA
HARI YANG CEMERLANG DI BOMI MALAYSIA GEMILANG
BILA ALJUB KUTY MAMAK TOKONG BERAMBOS SEMUA

Diharapkan peristiwa ini akan menyingkirkan kedua-dua mereka daripada arena politik negara. Singkir dan berambos..!!

CUKUP CUKUP LAH SUDAH DRAMA HODOH SI TUA RENTA
KEPALA PEMBOHONG MARUAH AKIDAH NYARIS TERGADAI
GUD BYE PLURALISMA MURTAD SYIAH COMANGO YG DIJAJA
LEGA RASANYA MALAYSIA GEMILANG DARI RIBUT DAN BADAI

Berbeza semasa Atok menguasai kerajaan selama 22 bulan yang hanya menolong kaum kroni, taukeh2 DAP.

Hari2 mereka bercakap berkenaan sekolah cina, bantuan sekolah cina, abu chin pin, menjaja kepada dunia bahawa Malaysia telah bengkrap.

Atok mengiktiraf sukatan pelajaran taiwan, tanglong, menghias sekolah secara berlebih2an dengan warna merah, mahukan status bebas tanah2 kampung baru cina dan segala macam perkara berkenaan cina!

HUMAN RIGHT AMERIKA YG CUBA DIBAWA BARUA BARUA U.S.A DALAM PH TERBONGKAR HIPOKRIT TAHAP DEWA.

Rusuhan kaum di USA memapatkan hipokrit tahap dewa human right yg cuba dimainkan oleh PH selama ini kes terbaru 'I can't breathe' George Floyd mati ditangan polis kulit putih.

Ker ini yang puak puak DAP envengalista, pluralist murtad, liberalisma, COMANGO, LGBT, Syiah, SIS G25 Siti Kassim Tony Phua Ambiga, Teresa kok, Street Times Singapork, Sarawak Report Bruno Manson, Justo, Al Gore si gay kawan baik brother, George Bush , Clington ,Obama, Hanna Yeoh, Open Society George Soros kawan baik fitnah Atok, WSJ, Washington Post, CNN, CNBC dan Aljizera.

Ini yang di agong agongkan oleh puak Brother Anwar Bin Inrahim dan agen agen dan konco konco PKR DAP Bersatu berkenaan apa apa movement NGO demokrasi human right tahap dewa yang ditaja Amerika Syarikat yang dijulang puak puak PH di Malaysia..

Mereka ni champion human right yg nak hapuskan tahfiz, kebebasan murtad, kebebesan hak asasi manusia yang champion COMANGO Marina Gereja, SIS CT Kassim, LGBT Pluralist Murtad kebebasan agama dalam bab George Flyod kenapa semua duam bangang mcm setan gondol yang bisu.

Mana pergi champion human right DAP PKR Atok Marina Gereja Ambiga n gang karat nya, CT Kassim Brother Tony Phua Hanna Yeoh di Malaysia ini mcm setan bisu semuanya

Hipokrit tahap dewa Amerika ini yg cuba dibawa ke Malaysia melalui barua barua mereka yang kononya kadi champion human right USA.. bebas memfitnah jijik , bebas membatu api demi human right...Podaah Pundek laaa..!!

Berambosss.. berambos... beramboss

Malaysia baru yang tanpa muka muka super hodoh ini.

Berambos berambosss dan beramboss..!!

Anonymous said...

pembaca skrip dlm clip video bro ni setaraf budak sklh rendah darjah tiga...tak spt pembaca berita yg pro....rimas&boring mendengar...