Wednesday, August 5, 2020

Move on antara dua Generasi dan oldguard dalam UMNO



Move on mudah sahaja pengertiannya. Tidak berbelit nak faham.. Pandang dan gerak kedepan. Itu sahaja.


2. BIla KJ sebut pandang dan gerak kedepan dengan menggunakan perkataan move on. Kenapa jadi isu dan perdebatan? dan kecam mengecam antara dua generasi dalam UMNO.


3. Adakah KJ tidak bercakap benar akan perihal Najib Razak sudah didapati salah dalam kes DPP vs Najib Razak dalam wang SRC? Benarkan. Najib Razak sudah didapati salah dengan dijatuhkan hukuman penjara yang di kumpulkan selama 12 tahun.


4. Dalam kehidupan kita, berbagai perkara terjadi hingga menjejaskan kehidupan kita. Kita dibuang kerja, kita kehilangan orang tersayang. Tiba-tiba kita hilang punca menghadapi kehidupan seterusnya. Baca lagi >>>


1 comment:

Anonymous said...

SAYA TAK MAHU KES SAYA DI GUGUR KAN SEPERTI PH GUGURKAN KES BANGLO ITU.
I AM READY.. : NAJIB TUN RAZAK

Tanpa kalibat Jholo dan Nik Faisal kes ini pincang, cacat dan berat sebelah. Terserlah penganiyaan dan kezaliman dalam kes ini.

Kes BMf kita kehilangan seorang syuhada Jalil Ibrahim dibunuh kejam. Hingga kini pembunuh syuhada Jalil Ibrahim masih bebas hingga kini. Alfatihah

Dalam 1MDB, SRC saksi Jholo dan Nik Faisal dihilangkan dari radar kes 1MDB. Mereka sedang bersenang lenang dan bermewahan diluar sana.

Pengarahan dan rekayasa kes BMf dan 1MDB hampir sama dan guna skrip yang sama. Pengarah rekayasa masih sama cuma pelakon sahaja yang berbeza.

Sebaliknya jika keputusan di Mahkamah Tinggi tidak memihak kepada Najib, sudah tentu Najib akan membawa kes ini ke Mahkamah Rayuan untuk penghakiman yang adil oleh panel tiga hakim dan bukan seorang hakim seperti keputusan esok.

2 tahun yang berlalu ini bagaikan kegelapan dengan permainan politik kotor dan penuh dengan kekejaman oleh kerajaan PH.

Hanya dengan sinar daripada sokongan rakyat selama ini yang memberikan Najib kekuatan untuk bangkit melawan dan mendorong Najib terus ke hadapan.

Ya, lepas ini kita ke Mahkamah Rayuan.

Najib sudah bersedia. we are ready. Are you ready..!?

Najib tidak mahu mana-mana kesnya digugurkan seperti kerajaan PH menggugurkan kes rasuah Lim Guan Eng walaupun sudah bermula prosiding di mahkamah.

Demi DAP dan Lim Guan Eng, undang-undang dan sistem kehakiman dimainkan begitu sahaja oleh PH.

"Saya tidak mahu. Saya tidak mahu. Saya tidak mahu" kata Najib.

"Saya mahukan keadilan..! kata Najib lagi. Najib mahu membersihkan namanya.

Setiap manusia yang dicipta Allah akan diberi musibah, ujian atau dugaan hidup di dunia.

Ujian Allah datang dalam pelbagai bentuk.

Betapa sukar atau berat.

Hadapilah dengan hati yang tenang dan tidak berputus asa.

Kerana sesungguhnya Allah menyayangi kita dan akan memberkati kita.

Tanpa Jholo dan Nik Faisal kes ini pincang, tempang, cacat dan nnpk fitnah jijik dari rekayasa sang fitnah puaka purba ini..

Sama kes BMf bila takut pekong sebenar terbuka maka Syuhada Jalil Ibrahim di bunuh dengan sangat kejam. Siapa yang mengarahkan pembunuhan syuhada Jalil Ibrahim. Pembunuh dan pengarahan pembunuhan masih bebas sampai sekarang. Nau zubillah min zallik..!! Kau balas lah dengan balasan yang setimpal kelak.

Mungkin pengarah yan g mengarahkan kes bunuh kejam ini sudah kaya raya 7 keturunan

Begitu dng Jholo dan Nik Faisal mungkin tidak senasib syuhada Jalil Ibrahim tapi dihilangkan dari kes ini. Persoalan nya IGP lantikan puaka purba ini tak mampu berbuat apa apa untuk tangkap Jholo dan Nik Faisal.

Story line masih sama cuma barisan pelakun berbeza, pengarah masih puaka yang sama.