Thursday, July 14, 2011

Pemimpin PAS Bacul... DAP Terus Hina ISLAM

Pemimpin Pas yang kononnya melaung-laungkan kepimpinan Islamik hari ini dibidas kerana gagal memberikan dakwah yang sebenar kepada sekutu mereka khususnya kalangan pimpinan DAP yang secara terang-terangan menghina Islam.

Keghairahan pemimpin DAP untuk memetik hadis nabi secara semberono, sedangkan mereka sendiri tidak beriman kepada kenabian Nabi Muhammad SAW adalah disebabkan tindak-tanduk Pas yang terlalu mengejar matlamat politik berbanding agama.

Sambil membidas kegagalan Pas itu, bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Prof. Datuk Dr. Muhammad Yusoff Hussein berkata, apa yang berlaku di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor semalam merupakan satu lagi detik hitam kepada agama Islam.

Beliau yang kesal dengan perbuatan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim menegaskan, tindakan sewenang-wenang sekutu Pas itu memetik hadis nabi tanpa beriman kepada kenabian Rasulullah, adalah biadab serta menghina kesucian agama Islam.

“Jangan hanya kejar kuasa politik semata-mata. Sekali sekala jenguk-jenguklah rakan seperjuangan agar Islam tidak menjadi bahan politik. Apakah pemimpin Pas yang melaung-laungkan mereka kalangan ulama sudah lupa atau demi kepentingan politik sanggup membiarkan perkara itu berlaku.

“Seingat saya, ini bukan kali pertama pimpinan DAP melakukan perkara sedemikian rupa, malah sudah beberapa kali termasuk membacakan ayat al-Quran. Bukankah akidah itu terbahagi kepada tiga iaitu pertamanya ketuhanan, keduanya kenabian dan ketiganya sami’yat.

“Dalam konteks ini, mereka yang membacakan hadis nabi itu perlu beriman dengan nabi. Kalau tidak beriman bagaimana mereka mahu percayakan hadis berkenaan. Beriman dahulu baru boleh baca hadis nabi,” katanya seperti dipetik dari portal http://umno-online.com.

Semalam, Ketua Pembangkang, Datuk Mohamad Satim Diman diarahkan keluar daripada Sidang DUN Selangor oleh Speker, Datuk Teng Chang Kim, setelah beliau mempertikaikan tindakan Suee Lim yang dikatakan cuba mempersendakan Islam.

Tambah Muhammad Yusoff, teguran keras beliau terhadap pemimpin Pas adalah bertujuan untuk memastikan agama Islam terpelihara dan bukannya dijadikan bahan mainan atau objek politik semata-mata demi kepentingan sesetengah pihak.

“Kalau benar-benar minat masuklah Islam dan mendalami sepenuhnya, bukan sekadar membaca sepotong dua hadis nabi. Kita juga khuatir hadis yang dipetik itu sama ada hadis daif atau sebaliknya. Jangan main petik sahaja. Saya berharap perkara seumpama ini tidak lagi,” katanya.


Baca Artikel ini juga: Khalid Samad lebih Sayangkan Anwar Daripada Hadi

1 comment:

Anonymous said...

Salam saudara2 ku (Saya Cina Muslim),
Saya bukan ahli politik maupun suka politik.
Tapi tak tahan tengok politik campu-adukkan Islam yg suci & dikhianati si bangsat Anwar Ibrahim/DAPig.
Sorry to say, kita kena faham Sejarah, tanpa Umno jaga hak2 Melayu, habis lah hak2 Melayu/Bumiputra semua dirampas komunis-DAPig.
Belajarlah SYUKUR, kita boleh gerak sini-sina, kereta mewah, anak2 kita dapat ke sekolah, boleh tambah bini x2,x3,x4(joking saja…)
Kita dapat breath-in "fresh air".
Sedih bila saya ke Jakarta, kanak2 mengemis ditepi jalanraya.
Saya really2 bersyukur pada Allah bagi saya peluang keEmasan di lahirkan ditanah yg saya pijak skrg MALAYSIA.
Ibubapa saya memang pelarian dari Cina masa perang-saudara & kita ini memang tetap "consider pelarian" di Malaysia, tapi amat syukur pada kerajaan Malaysia telah mengiktirafkan
kita sebagai “Citizen of Malaysia/Rakyat Malaysia”.
Cuma DAPig & segolongan cina dibawah pengaruh DAPig lah yg tak bersyukur & ingin membuat kacau-bilau & nak merampas hak Melayu.

PAS akan kuat balik tanpa bergabung dgn kafir DAPig.
Awas : Cina DAPig memang komunis, anti-Islam/anti-Melayu sedang memperkudakan Melayu melalui pengkhianat/syaitan Melayu bernama Anwar Ibrahim utk memecah belahkan bangsa Melayu (niat JAHAT DAPig & si pengkhianat ialah nak tengok Melayu lawan/bunuh sesama Melayu).
Banyak Melayu(PKR/PAS) sanjung tinggi cina DAPig, I just can’t belief it! (otak golongan ini tak boleh fikir logic lagi!)

Saudara2 seIslamku(Melayu), Sedarlah (Wake up please!!!)

Trust me sebab darah saya cina yg sukakan keamanan seperti ibubapa saya yg suka bergau dgn bangsa Melayu; dapat rasa kejahatan darah DAPig yg niat jahat tersembunyi!
Ceraikan secepat mungkin kerana segolongan ahli2 PAS sedang dlm deep dilema macam ahli2 Umno time Pak Lah.
Mereka lah yg akan collapsed kan parti sendiri (undi atas pagar).
Berjuang balik dilandasan Islam yg betul dgn FATWA2 yg TEPAT, akan dapat sokongan yg padat, insyaAllah.
PAS kena buangkan 'Fatwa slogan undi PAS -masuk Syurga'.
Ini amat merunsingkan saya & saudara2 baru lah!
Ini akan mengelirukan saudara baru : boleh buat maksiat sepuas2nya, nanti 5 tahun sampai pilihanraya, cepat2lah undi PAS, confirmed/guranteed masuk syurga.
Fast path to syurga!!
Maafkan saya ini jika menginggung perasaan saudara2 PAS.
Sebab dlm Al-Quran tak ada sebut undi dlm politik boleh keSyurga.
Saya pakai otak(brain) fikir : negara2 Arab, Jakarta, Bosnia dll yg ada penduduk Islam, mereka kuat beribadah, tapi pilihanraya dinegara tak dapat pangkah PAS, habis mereka semua terus ke Neraka, macam mana ini!!!
Elok mereka semua migrate ke Malaysia yg ada parti PAS utk guaranteed ke syurga.
Itu sebab, parti politik JANGAN sesekali campur aduk Islam dlm politik, hilang kesucian Islam kita ini.
Jika PAS tak sudi atau belum time lagi nak bergabung dgn UMNO, keluar dari pakatan
Kafir, STANDALONE balik PAS dulu; selamat didunia & akhirat.
PAS akan kukuh balik.

Doa2 Ketua Tok Guru Pondok dapat memperbetulkan kekeliruan fatwa2 yg ada di pasaran(market).
Orang Melayu Islam di Malaysia paling kuat sekali sebab:
1. Dlm business saya dgn saudara pak Arab Iranian(JV di Malaysia). Terkejut saya, si Iranian makan DA"Pig", minum arak,, kaki perempuan.
Islam di Indonesia pun tak sehebat kita Malaysia.
2. Saya ke luar negara dgn pekerja2 Melayu, kita elak makan makanan yg kita was2. Survive dgn kentang goreng & maggie mee.
Betapa hebatnya Melayu Islam Malaysia.
Dari pergaulan diri saya dgn saudara Melayu, saya dapat elakkan perbuatan yg haram, insyaAllah.
Jagalah kesucian Islam kita supaya kita sentiasa dihormati negara2 Islam lain.

Saudara seIslamku(Melayu), jangan bagi peluang kpd si pengkhianat Anwar Ibrahim/DAPig/Ambiga/Yahudi
Ambil peluang keeamasan ini utk menghancurkan kekuatan Melayu, please, please, please……
Melayu akan KUAT kembali jika bersatu, Untouchable by si kafir!

Maafkan saya sekali lagi.
Sekian,
Chow Abdullah