Monday, March 12, 2012

5 Surendran Peguam Bodoh! Wan Azizah Muka Tak Malu ?


N Surendran yang dapat kerusi Naib Presiden PKR secara percuma berkokok lagi.

Peguam ini tidak puashati kerana Datuk Seri Shahrizat Jalil hanya nak letak jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Lakonan terbarunya konon terkejut mengapa Shahrizat tidak melepaskan jawatan Ketua Wanita UMNO sekali.

Dakwanya ini membuktikan UMNO tidak ada kesungguhan untuk mengambil tindakan terhadap pemimpin yang terlibat salahlaku.

Nak kata Surendran ini peguam bodoh dia peguam yang ada nama.Cuma mungkin sebagai ahli politik yang dilantik oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dia kena berkokok macam orang yang kelabu mata.

Sebagai perbandingan Surendran patut bertanya kepada Presiden PKR Datuk Seri Wan Dr Azizah Ismail kenapa beliau masih sanggup tampil 'buat muka tak malu'.

Atas apa alasan sekalipun Shahrizat sudah umum akan letak jawatannya sebagai menteri pada 8 April ini.Dan...dari segi teknikal beliau tidak didakwa atau dihukum oleh mana-mana mahkamah.

Orang cuma bercakap dari segi moral kerana Pengerusi NFC,Datuk Seri Dr Mohamed Salleh Ismail ialah suaminya.

Dari sudut politik beliau kini seri 0-0 dengan Wan Azizah yang masih terus pegang jawatan Presiden PKR.

Surendran mungkin buat-buat lupa tapi satu dunia masih ingat dan tetap ingat Anwar masih berdepan dengan dakwaan isu moral dan kemungkaran skandal video seks yang 99.9 peratus disahkan tulen oleh pakar luar negara.

Dakwaan ini belum selesai.Di Youtube video seks itu masih segar hangat.

Kalau nak cakap bab jawatan politik,maka Wan Azizah sebagai isteri Anwar juga patut letak jawatan selagi nama Anwar tidak dibersihkan.

Sebenarnya cabaran ini pernah disuarakan oleh Shahrizat sendiri terhadap Wan Azizah dalam ucapan beliau di perhimpunan Wanita UMNO.

Bayangkan seorang yang bercita-cita nak jadi Perdana Menteri didakwa terjebak dengan kemungkaran sejijik semua orang tengok dalam video seks itu.

Ia bukan satu dakwaan kosong tetapi lengkap dengan video aksi,CCTV naik turun lif dan beberapa bukti lain.


Apa yang kita dengar selama ini Anwar cuma membuat penafian kosong sahaja dan mengelak bila ditanya lebih-lebih oleh wartawan.

Lebih pelik ...beliau masih kekal kecut tidak berani saman Datuk Sharzly Eskay Abdullah atau trio Datuk T yang membuat pendedahan pasal video itu.

Trio Datuk T juga sudah bersumpah di dalam masjid untuk membuktikan dakwaan itu betul.

Bukan setakat itu ..mereka juga masih menunggu dan dan menunggu disaman oleh Anwar bila-bila masa sahaja.

Kalau Surendran bukan peguam bodoh kenapa beliau tidak bantu Anwar saman Datuk T pada sesuatu yang mereka dakwa fitnah.

Apakah beliau pun sama dengan Anwar gabra jika kes ini dibawa ke mahkmah 'berat nak jawab'.

Surendran boleh berkokok macam-macam ayat politik kononnya UMNO tidak berani ambil tindakan terhadap Shahrizat.

Soalnya PKR sendiri dengan Anwar bagaimana? Apakah kerana Anwar buat muka toya dan diiystihar oleh isterinya sebagai 'Anugerah Tuhan' segalanya dikira beres.

Hakikat di depan mata - ada dakwaan cukup serius keatas moral Sivaji The Bos mereka.

Kalau setakat nak nafi kosong sahaja semua orang boleh buat.


Kenapa takut nak selesaikannya di mahkamah ataupun menerusi satu penyiasatan yang rasmi dan terbuka.

Itu Surendran kena tanya Anwar dan dia kena tanya dirinya sendiri.

Kalau nak suruh kita fikir tentu sekali kita teringat pada perumpamaan Melayu yang berkata: Takut kerana salah,berani kerana benar...

Kenapa Anwar perlu takut...?

Why oh why ? Surendran boleh bisik tanya pelawak Nabil kenapa dia pakai tagline...lu fikirlah sendiri.

-Agendadaily

5 comments:

Anonymous said...

Keling pariah memang fiil nya macam tuuu!!! Tak usah layan.....

Anonymous said...

paria ni sama la dgn betina yg berjiwa paria...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Dua-dua loyar dlm gambar tu loyar buruk je. Mana ada kredibaliti utk dipercayai.Cakap je belit2 mcm aular dlm seluar!

Anonymous said...

sharizat bukannya nak berhenti atau letak jawatan TAPI penggal senatornya dah nak tamat.Jadi apabila penggal Senator beliau tidak akan di sambung secara automatik dia akan gugur dari jadi menteri.ADA FAHAM.

Anonymous said...

sharizat bukannya nak berhenti atau letak jawatan TAPI penggal senatornya dah nak tamat.Jadi apabila penggal Senator beliau tidak akan di sambung secara automatik dia akan gugur dari jadi menteri.ADA FAHAM.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates