Wednesday, May 23, 2012

KJ: Yuran PASTI Pun Tak Boleh Bagi Free! #KJvRafiziDebate


Kata penutup yang buat Rafizi Ramli tepok dahi!!!

Yuran tadika PASTI (Umur 6 Tahun) Jumlahnya RM494.00

Yuran Pendaftaran - RM30
Yuran Tahunan - RM70
Yuran Bulanan - RM120
Pakaian Seragam - RM60
Buku Teks/Tulis/Lencana/Kertas Periksa -RM62
Alat Bantuan Mengajar - RM100
Buletin dan Sukan serta Ihtifal -RM50
Takaful - RM2.00
Jumlah - RM494.00

YB KJ berkata " Sebelum berjanji nak bagi pendidikan percuma di Malaysia, Tunaikanlah dulu nak bagi pendidikan percuma untuk taska di Selangor".

KJ mengingatkan janji menifesto yang tidak ditunaikan oleh Pakatan PKR!



Rafizi terus jem dan tepok dahi!

4 comments:

Anonymous said...

Maybe YB KJ xdngar btul2 time saudara Rafizi jwb persoalan yg diutarakan oleh YB KJ tntg soal yuran kat Kedah yang bertambah. Saudara Rafizi telah jawab dengan jelas tetapi YB KJ still menimbulkan persoalan yuran pasti pun xboleh nk bgi free dkat Selangor. Jwpnnya sma shja dengan persoalan yg telah djwab oleh saudara Rafizi. Maybe YB KJ terlupa atau shja menimbulkan persoalan atau kekeliruan terhadap rakyat ketika sesi penggulungan. Di sini, saya ingin menyatakan semula jwpan yg diberikan oleh saudara Rafizi ketika saudara Rafizi mnjawab tntg persoalan di Kedah. Perkara seperti ini (yuran PASTI bgi free) mampu dilaksanakan jika KERAJAAN PERSEKUTUAN membahagikan peruntukan secara adil kepada semua negeri tidak kira sma ada di bwh pemerintahan kerajaan mahupun pembangkang. Malang sekali, perkara ini xdak berlaku. Xdak membahagikannya secara adil satu perkara, ditambah pulak dengan pertanyaan seperti "kenapa yuran meningkat?, kata nk bgi free" dan sendaan seperti "yuran PASTI pun xboley bgi free". Wahai YB KJ, jika seseorang itu xdak memahami konsep KERAJAAN PERSEKUTUAN dan KERAJAAN NEGERI, xdak memahami bdg tgasnya, mmg bulat2 dya mmpercayai ap yang diperkatakan tetapi xdak bgi orang yg menyedarinya.Sedarlah, sesungguhnya hnya Allah yang Maha Adil lagi Maha Mengetahui.
Wallahualam (:

Anonymous said...

saudara, ni tadika saudara oiii.. takde kontrak2 yang ditinggalkan dalam penubuhan tadika PASTI.. in fact, rafizi yang tak jawab balik jawapan KJ tentang pematian kontrrak2 kecil yang rafizi kemukakan dalam penubuhan UNSEL dan KUIS tu..
wahai saudara, penahkan kerajaan kelantan mengaku dapat bantuan dari persekutuan? tak dihebahkan? saudara mengharap kerajaan persekutuan lepaskan kepentingan politik dalam masa yg sama kerajaan negeri PR nak jaga kepentingan politik, mmg LAGI TAK Adil.. same macam pencacai2 pakatan protes utusan sebb bias padahal harakah lepas pulak.. dengan alasan tu media arus perdana.. sesapa yg tahu maksud media arus perdana dalam definisi sebenarnye, takkan kua desakan bodoh ini macam..

Unknown said...

Janji pilihanraya dulu pun tak ditunaikan lagi, ni dah nak buat janji baru!

SKANDAL SEKS NURUL IZZAH DAN TIAN CHUA - SENJATA RPK MAKAN TUAN! Baca di sini.

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Jgn ingt jumlah murid tadika lebih sikit dari pelajar yang memasuki ipta....jumlah warganegara selangor yg berusia 5 hingg 9 tahun pada tahun 2010 adalah 530894 org...jika 530894 dibahagi 5 dan didarab dgn rm400 equals to 42.5mil....selangor adalah kerajaan negeri...bukan kerajaan pusat...ingt....rm1000 utk yg masuk ipta,memberi bantuan/biasiswa,memulakan tabung bernilai rm100 utk setiap kelahiran dan memberi subsidi kepada ibu bapa yg hantar anak ke nusery di selangor telah pun dilaksanakan dengan mengunakan duit kerajaan negeri....

Sang Curiga