Tuesday, May 29, 2012

16 No Plat WWW 1 : Tengku Mahkota Johor Murka! Nizar Membuat Tuduhan Palsu!

Nizar Derhaka!

Sekali lagi Mohammad Nizar Jamaluddin (Nizar DERHAKA)  mohon DERHAKA kepada Sultan! Kali ini beliau cuba mempertikaikan tindakan Sultan Johor membeli no Plat WWW 1 yang berharga RM 520,000.00 dalam laman twitternya.

Lebih memalukan lagi Nizar membidas Tengku Mahkota Johor dengan tuduhan palsu yang menyatakan bahawa keluarga DiRaja Johor telah menggunakan duit Rakyat untuk membida nombor kenderaan "WWW1".

Di bawah kenyataan Tengku Mahkota Johor di twitter berhubung isu no plat WWW1...



"Keluarga Diraja Johor tidak pernah mengambil apa-apa Wang daripada kerajaan sejak zaman Almarhum Sultan Ibrahim. Selesa untuk tidak meminta dari MB atau dari mana-mana pegawai Kerajaan. Wang yang diperuntukkan kepada Bapa saya dan saya setiap bulan sebagai Sultan dan Tunku Mahkota dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim. Ini bertujuan (Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim) untuk membantu rakyat dan Kerajaan Negeri Johor. Sejak saya menjadi Raja Muda, tidak sekali-kali saya mengambil 1 sen daripada kerajaan hingga ke hari ini. Ia Wang Rakyat saya. Jadi sebelum Anda buka mulut anda, sila selidik."


Mungkin Nizar Bangsat lupa bahawa keluarga Sultan Johor mempunyai kekayaan mereka sendiri.

16 comments:

Anonymous said...

nizar xde kene mengena ngan negeri Johor .so bleh berambus .jgn nak sebok2 .

Anonymous said...

dah KERAJAAN BN takut sangat nak tangkap NIZAR .... ini la akibat nya ..... SIKIT DIA TAK HERAN PON DENGAN MANA2 SULTAN di NEGARA INI .ARMY LAGI DI FITNAHNYA . TAMBAH SULTAN .... MEKAR LAGI MARAH KAT RAJA AZLAN sebenarnya RAMPAS kuasa MB dia . TAK APA NIZAR negara ini BEBAS bersuara . SISTEM PERUNDANGAN MALAYSIA adalah YANG TERBURUK DALAM SEJARAH DUNIA.DENDA PENARI TIANG (SEX BEBAS ) RM25

Anonymous said...

Jom kita ramai-ramai buat laporan Polis, supaya si Nizar tu disiasat. Elok juga DYMM saman je dia tu! Ni belum lagi jadi kerajaan, kalau dah jadi kerajaan tak tau la apa akan jadi! Moga dijauhkan Allah! Nizar tu tak takut dengan siapa pun sebab dah dijamin masuk syurga!

Anonymous said...

setuju dengan anon 5.47, nizar ni dah meroyan tahap kronik. Bahaya org mcm ni. Cakap ikut suka dia tanpa ada bukti. Sembang kedai kopi pun ada fakta....

JAKA said...

kenapa marah nizar....sultan johor dah kalahkan YDP Agung utk no tu.

kan lebih manis bagi je kat YDP Agung...atas nama YDP Agung bukan atas nama peribadi.

anyway kalau duit tu buat bantu madrasah tahfiz...berapa istana boleh dapat kat akhirat ekk?

hak masing2 la

wallahualam....

Anonymous said...

sikit2 nak report polis...penat aku tgk org melayu...

Anonymous said...

mungkin tindakan tuanku sultan johor nampak membazir, tetapi tegurlah baginda dengan cara berhemah ... kerana walaupun baginda kelihatan membazir, duit itu datang dari poketnya dan masuk kepada tabung pendapatan negara dan boleh digunakan untuk pembangunan negara seperti sebagai belanjawan untuk membayar gaji ahli parlimen dan ahli dewan negeri ...

hafiz said...

Kenapa sampai raja pun xboleh ditegur,mereka bukan golongan Nabi pun untuk tidak terlepas dari ditegur, hatta Nabi pun pernah ditegur Allah.. siapa yg memahami golongan raja tidak ditegur boleh membawa syirik....jd la rakyat yg matang... walaupun itu harta sultan x perlulah memaparkan kekayaan tanpa menjaga hati2 orang yg tidak berkemampuan di Johor....

Anonymous said...

Aku rasa .. tak salah sultan Johor membida no rm520K tu ... cuma, pd pandangan aku - sbg org tertinggi dlm hieraki negara @ lebih semua rakyat mengenali mereka sbg individu yg sepatutnya menjaga kebajikan rakyat, termasuk PM, Menteri2 dan penjawat awam dlm kerajaan. Mereka sepatutnya tidak menunjuk2 kekayaan mereka dgn benda2 yg boleh dianggap rakyat sbg membazir ... (aku tak kata Sultan mmbuat benda yg mebazir - SULTAN JOHOR AMAT TERKENAL DGN BANTUAN KPD RAKYAT JELATANYA, BANTUAN KEWANGAN, BANTUAN PEMBELAJARA MELALU YAYASAN SULTAN ISKANDAR) mgkin itu hak mereka, sbg pemimpin - contoh tauladan, etika dan keperibadian amat penting. Cuba elakkan drpd sesuatu yg mgkin akan menimbulkan implikasi yg buruk terhadap keperibadian mereka yg sepatutnya menjaga hati persaan rakyat jelata. Ampun TUANKU ...

Anonymous said...

Aku rasa .. tak salah sultan Johor membida no rm520K tu ... cuma, pd pandangan aku - sbg org tertinggi dlm hieraki negara @ lebih semua rakyat mengenali mereka sbg individu yg sepatutnya menjaga kebajikan rakyat, termasuk PM, Menteri2 dan penjawat awam dlm kerajaan. Mereka sepatutnya tidak menunjuk2 kekayaan mereka dgn benda2 yg boleh dianggap rakyat sbg membazir ... (aku tak kata Sultan mmbuat benda yg mebazir - SULTAN JOHOR AMAT TERKENAL DGN BANTUAN KPD RAKYAT JELATANYA, BANTUAN KEWANGAN, BANTUAN PEMBELAJARA MELALU YAYASAN SULTAN ISKANDAR) mgkin itu hak mereka, sbg pemimpin - contoh tauladan, etika dan keperibadian amat penting. Cuba elakkan drpd sesuatu yg mgkin akan menimbulkan implikasi yg buruk terhadap keperibadian mereka yg sepatutnya menjaga hati persaan rakyat jelata. Ampun TUANKU ...

Anonymous said...

Tuanku haramkan Nizar masuk ke tanah jajahan Johor. Tuanku Sultan Johor sangat kaya kerna dia ada ladang kelapa sawit yang sangat luas.Belaiu pakai duit sendiri mengapa nak jealous. Nizar kalau dah tidak ada isu untuk berpolitik bagi pembangunan negara buatlah kerja lain. Ladang Tuanku kat Johor rasanya memerlukan pekerja angkat buah kelapa sawit.Itu pun kalau Tuanku perkenankan untuk memijak bumi Johor. Daulat Tuanku.

Anonymous said...

duit tuanku sukati tuanku la nak beli ape pun..sape korang nak pertikai kan amalan jariah tuanku..tuanku nak wat amal jariah xkan nak war2 kan kot..nnti pembangkang ckp menunjuk2 plak..so jgan la persoalkan amal jariah tuaku..entah2 amal jariah tuanku lebih daripada y kite sangka..CUBA SELIDIK SBLUM BERKATA2..dari sini pun kite bleh nampak sultan dan agong pun terpaksa bersaing ngan rakyat tuk dapat kan no.plat tu..wajarkah??dimana hak keistimewaan agong dan sultan melayu?? klu korang ada duit dan harta bertimbun2, korang mesti la nak beli y best2 jgak kan..begitu la jgak ngan tuanku..

Anonymous said...

klu gaji korang setiap bulan 5k..mesti korang teringin nak beli Samsung Gelaxy Note kan.. tak kan masih nak pakai Nokia 3310 kan..walhal setiap kali dapat gaji anda mesti sedekah kat tabung masjid..itu biar la Allah dan anda saja y tahu..

Anonymous said...

pasal amal jariah..biarlah die dan tuhan je yg tahu..xperlu la kite persoalkan.tanye la diri kite sndiri b4 kite tuju pd org lain.saye sayang negeri..daulat tuanku..

Anonymous said...

Tak, yang korang x puas ati sangat ngan pembelian flat tu wat pe., harta die, wit die..mane-mane orang yang tak puas hati, x habis-habis ckp wit tu bagi rakyat la, ape la, nampak sangat orang-orang tu ialah golongan yang malas dan x nak berusaha..x habis-habis mintak Wang dari kerajaan. Ya, mmg duit kerajaan duit kita, tetapi tuanku tak pernah ambil sesen pun Wang rakyat tau. Lihat jela dulu ketika almarhum sultan iskandar menjadi YDP Agong, semua alaun yang diterima sebagai YDP juga diberikan kepada yayasan terpilih diseluruh malaysia. Dah cukup baik sultan n krabat johor dah bagikan semua wit alaun diterimanya kedalam yayasan tujuan untuk kebajikan rakyat johor..Bersyukur la wahai sahabat-sahabat ku. Tuanku beli nombor flat mahal-mahal pun wit tu akan dipulangkan kepada rakyat semula melalui pembentangan bajet dan sebagainya. Yela, JPJ kan. Lagi satu Malaysia rasa. Kalau yayasan sakarang ni tu memang untuk orang jhor je..hahh..Tanpa tuanku dan almarhum-almarhum tuanku terdahulu, tiadalah negeri johor bumi yang ku pijak selama ini sejak dulu. Daulat Tuanku!

Anonymous said...

duit sultan, suka dia la, nape sibuk?

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates