Friday, August 31, 2012

14 BERSIH Mahu Tukar Bendera Malaysia Seperti ala-ala Bendera Republik Singapura, Indonesia!



Siapa agaknya yang ajar mereka buat begini.Ini adalah antara gelagat budak-budak Bersih yang berhimpun sekitar Dataran Merdeka Khamis malam menyertai himpunan ‘Janji Demokrasi’.
Mereka fikir boleh buat apa saja sesuka hati hingga bulan dan bintang pada bendera negara, Jalur Gemilang ditukar ke warna kuning dan dikibarkan di celah himpunan itu.

Tak cukup itu warna bendera ditukar ke merah putih...macam bendera Republik Singapura dan Indonesia
Apakah ini bendera Republik Bersih Malaysia atau bendera negara jika pembangkang berkuasa?

Apakah mereka merancang hendak jadikan negara ini sebuah republik?

Juga tersebar risalah mengenai pertukaran bendera negara.
Mungkin pihak penganjur gabungan 47 NGO yang pro-Bersih boleh tolong jawab tentang perbuatan yang over dan biadap ini.
Ramai orang biasa di situ  yang melihat gelagat  terkinja-kinja budak-budak ini kedengaran mencemuhnya.
bersih-bendera2-513

Puak Bersih mungkin merasa syok sendiri dapat berkumpul sekitar Dataran Merdeka.Namun kalangan orangramai yang ditemui wartawan meluahkan rasa kecewa gara-gara mereka tiada majlis countdown ambang Merdeka seperti yang diadakan setiap tahun.
Pada jam 11.30 malam dianggar sekitar 5,000 orang yang memakai t-shirt kuning Bersih bercampur aduk dicelah orangramai yang datang ingatkan ada countdown ambang Merdeka.
Awalnya 10.30 malam sekitar 1,000 orang sahaja yang kelihatan mundar mandir di situ.
bersih-pamplet513

Geng gabungan 47 NGO itu yang membawa ungkapan sama seperti Bersih menuntut pilihanraya adil kemudiannya disertai oleh puak Selamatkan Jalan Sultan yang mula berhimpun di Jalan Hang Jebat dekat Stadium Negara jam 8 malam.
Puak yang menuntut kerajaan menghentikan pengambilan tanah untuk projek MRT kemudiannya berarak ke jalan dekat stesen lama bas Klang.Mereka bersurai jam 9.30 malam untuk ke Dataran Merdeka.
bersih-mat513

Polis hanya berkawal memastikan lalulintas berjalan lancar dan tidak mengambil sekarang tindakan terhadap mereka yang berhimpun di kedua tempat.
Kawasan padang Dataran Merdeka telah ditutup kepada orang ramai kerana persiapan perbarisan Hari Merdeka pagi Jumaat.
Pada sebelah petangnya polis telah menyatakan perhimpuan Janji Demokrasi adalah haram kerana penganjur tidak memberi notis 10 hari seperti yang ditetapkan oleh Akta Perhimpunan Aman.
Namun penganjur berdegil hendak teruskan juga himpunan itu.
Kini ramai ternanti-nanti apa pula alasan hendak digunakan oleh puak Bersih ini untuk balon polis yang ‘berlembut’ terhadap himpunan haram mereka.
Puak ini diketahui umum cuba berselindung disebalik kehadiran orangramai yang kebiasaanya berpusu-pusu ke Dataran Merdeka untuk meraikan countdown ambang Merdeka.
bersih-samad513

Pihak penganjur cuba ‘ coverline’ menyalahkan pihak berkuasa sekat mereka turut meraikan ambang Merdeka sedang kehadiran mereka adalah satu perhimpunan  yang terancang.
Kecuali Timbalan Presiden PAS ,Mat Sabu,orang kanan PKR Tian Chua dan Fuziah Salleh tiada pembesar pembangkang lain yang hadir di himpunan itu.
Seperti mereka rancang,Datuk A Samad Said telah mendeklamasi sajak di depan bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur mengadap ke Dataran Merdeka.
Himpunan itu mula bersurai sekitar jam 12.30 malam.Tiada insiden tidak diingini berlaku. - OLEH HELME HANAFI,LUKMAN ABDULLAH DAN NOOR HASILAH ISMAIL -Agendadaily

14 comments:

Anonymous said...

Hasrat mereka untuk menukarkan Jalur Gemilang adalah suatu talkin untuk mereka sendiri...!!

We saw your colours clearer... Makin jelas terserlah hasrat jahaty mereka..!!

Alhamdulillah..

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO said...

.

(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

Ibnu Hatari said...

biadap sekali, sampai sanggup menukar warna n corak bendera msia yg dicintai!

saya sbg rakyat msia yg sejati, perbuatan ini takdpt diterima sekali!!

baron_indonesia said...

Inilah asal-usulnya :
1. http://10tahun.blogspot.com/
2. http://www.youtube.com/view_play_list?p=C3476003550E3781

davekl said...

Suprised...!! Saya pun x suka diorang buat macam ni.. Tapi..Kena tahu jugak kenapa diorang buat modification macam ni dulu. Merah tu lambangkan apa? Putih tu lambangkan apa? Kalau kita nak asyik nak menyumpah jer nak ke mana?

Anonymous said...

PAS BODOH - Cakap bab Hudud.., sekejap panas.., sekejap sejuk... Sekejap nak teruskan.., sekejap nak tangguh dulu... Depan masyarakat melayu cakap lain.., depan cina cakap lain.., depan masyarakat india cakap lain.. Gelarkan umat melayu yang tak sokong dia tu kapir.., kalu orang kata diaorang munafik, makin meroyan. Tuduh orang tak ader ilmu.., tapi yang puak2 dia lagi tak ader ilmu.. Tumpang dengar ceramah dari pemimpin2 dia yang berbelit2 lidah; kunun dari situlah mereka dapat ilmu. Orang cari ilmu kat tempat 'mengaji ilmu', bukan dari atas padang2 bola tempat ceramah politik.

Dulu Hj Hadi cakap, sebelum ayam berkokok esuk pagi, andai Pas perintah Terengganu, hudud akan d laksanakan.., tapi bila dah perintah Terengganu, sebelum ayam berak pagi, dah tutup tadika2 anak2 melayu.

Sekarang Hj Hadi cakap, pelaksanaan Hudud BUKAN satu keutamaan, tapi soal kebajikan rakyat yg akan diutamakan. UMNO dah cakap gitu dah lamaa dah, semasa Hj Hadi hanya seorang ahli biasa Pas lagi.

Pas memang bodoh. Dok percaya pemimpin dia sekerat2..

Aku pun bukan ahli UMNO.., tapi nampak yang mana bodoh, yang mana lebih baik..

Anonymous said...

Kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat ibarat kedudukan buruh ladang Indonesia dalam ladang kelapa sawit!!

Ladang orang punya, rumah kongsi pun towkey punya, mereka hanyalah pekerja makan gaji jer, tapi ada hati nak menentukan polisi syarikat.

Kerusi kat Parlimen paling sedikit. DAP lagi banyak. PKR pun lagi banyak dari PAS. Patut la, kena herdik sedikit oleh DAP, puak2 kecut telur terus.

Kunun parti ulamak, padahal hanya Musyidul Am dan Presiden saja yang ada ilmu ugama. Yang lain nya, Timb. Presiden dan naib2 presiden tu belajar ilmu sekuler belaka. Malahan, ada yg degree ITM pun tak lepas!

Parti Islam hotak dia.!!

Anonymous said...

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO,
macam kau ni pandai sangat tunjuk terer, ILMU sedang usahakan hukum hudud telah pun di laksanakan di johor tinggal beberapa negeri lagi sedang di kemas kini kan, PAS 23thn memerintah kelantan ada hudud ke sultan Muhammad IV telah luluskan enakmen hukum hudud kenapa PAS masih senyap macam babi bawah tempurung tidak hantar kertas kerja tentang hudud? cakap orang bodoh melantun ke cermin muka, ini parti PAS bela syiah makin ramai dan pula syiah dan yahudi sama sahaja doctrine agama mereka, mereka ini sama-sama terkutuk di laknat allah swt

Anonymous said...

Political issues in Malaysia is being ridiculously more and more..!! Hahaha.. even our National Flag also were included in this moronic issues of this party..!! funny.. why dont we changed our country name instead? idiot!! Study our susur galur. study our sultan. study our history before trying to make any changes.Malaysia is my country!! I proud the way it look!! and I rather die or kill you people who were trying to change it..!!

Anonymous said...

Tak petriotik langsung. Riot je tahu mrk2 ni. Pengisian kosong

Anonymous said...

Ni bukan bendera Singapura. Ini Bendera Sang Saka Malaya, original sewaktu Ahmad Bosteman, Kesatuan Melayu Muda sewaktu melawan Jajahan Inggeris. Merah putih adalah darah orang melayu yang mengalir (merah darah - putih suci), sama seperti bendera UMNO. Republik Indonesia dan Singapura juga mengangkat warna ini sebab adalah hak darah orang melayu.

Bendera Malaysia sekarang diciplak dari bendera America (13 Federated of original 13 colony). Nama Bendera Amerika adalah "GLORIOUS STRIPES" - sama ciplak lagi malaysia pakai nama "JALUR GEMILANG".

Tolong update fakta, ini bukan bendera Singapura.

Malaysian said...

Cina pun ada duduk malaysia ma.bodo punya orang.mau tuka bendera.merah melayu saja ka?fuck melayu.

Anonymous said...

Well person above me is "almost" correct in his fact, the Malaysian flag does not actually copy the States flag but both flags was inspired by the British Indian company which have colonise both parts of the world. There were no such nickname given as "GLORIOUS STRIPES" but the closes you can get is "Old Glory" which is less popular, the commonly used nickname is "The Star-Spangled Banner".

For my opinion, both flags looks ugly they should put a T-Rex eating a skyscraper and while a unicorn poop rainbows at it.

Anonymous said...

'Cina pun ada duduk malaysia ma.bodo punya orang.mau tuka bendera.merah melayu saja ka?fuck melayu.' - ni ape cina tongsan ni...org cerita pasal bendera...lu fuck2 melayu apa pasal...?? lu duduk dalam malaysia pun apa pasai...?? lu ada pikir...?? orang sudah bagi duduk sini...lu duduk diam diam suda maa...ini negeri melayu punya maa...bukan cina punyaa..kita suma malaysian juga..lu mau fuck sama melayu...

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates