Friday, June 22, 2012

2 SPRM Tolong Siasat Keluarga Faekah Husin


Belum reda isu percakaran dalam PKR Selangor kini timbul pula dakwaan membabitkan Setiausaha Politik MB Selangor, Faekah Husin yang dikatakan telah mempengaruhi keputusan pengambilan panel peguam oleh Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB).

Berdasarkan pendedahan oleh Sel13.Com, Faekah dilaporkan telah menggunakan kepala surat Pejabat Menteri Besar Selangor untuk menyokong permohonan anak saudaranya yang memiliki kepentingan dalam firma guaman Sidrek Zeenat Asyiqin & Associates.

Hasil semakan oleh portal tersebut mendapati, Zeenat Asyiqin Binti Dato’ Ahmad Zaki yang merupakan rakan kongsi firma guaman tersebut adalah anak kepada abang kandung Faekah, Dato' Ahmad Zaki Bin Husin.

Sekadar untuk rekod, Dato' Ahmad Zaki Bin Husin adalah bekas Ketua Pengarah BPR bermula dari 24 Mac 1999 hingga 23 Mac 2001. Sekarang beliau adalah Pesuruhjaya Kehakiman di Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Portal tersebut turut melampirkan dua bukti bertulis bagi menyokong pendedahan berkenaan yakni surat serahan tangan yang diterima oleh Faekah diikuti dengan surat sokongan dari Faekah kepada PNSB.

Pada Julai 2010, MB Selangor, Khalid Ibrahim pernah mengeluarkan arahan melarang pihak berkepentingan dalam kerajaan negeri daripada mengeluarkan sebarang surat sokongan terhadap mana-mana permohonan tender atau kerja.

Jelas terdapat kontradiks diantara arahan tersebut dengan situasi terkini yang membabitkan Faekah.

Timbul persoalan yang agak mengasak minda kita, adakah dalam kes Faekah ini polisi dan arahan tersebut terkecuali?

Apakah Khalid Ibrahim sengaja memejamkan mata membenarkan penyalahgunaan kepala surat pejabatnya semata-mata untuk membantu sanak saudara dan ahli keluarga Setiausaha Politiknya?

Apapun, amat wajar untuk pihak berkuasa khususnya SPRM memberi perhatian serius dalam isu ini dan melakukan siasatan rapi terhadap Faekah dan ahli keluarganya demi kepentingan umum.

Soal besar atau kecil nilai sesuatu kontrak yang diperolehi bukan persoalan kerana sebarang unsur salah guna kuasa apatah lagi untuk kepentingan kroni dan ahli keluarga sendiri tidak boleh dipandang sepi.

0 Sidang Media #BNYV



KENYATAAN MEDIA BENGKEL SUKARELAWAN PEMUDA BN: “TAKE CHARGE, MAKE A DIFFERENCE” - 24 JUN 2012

Sukarelawan Pemuda BN/ Barisan Nasional Youth Volunteers (BNYV), satu inisiatif baru Pemuda Barisan Nasional akan menganjurkan Bengkel Sukarelawan Pemuda BN yang bakal melibatkan penyertaan kira-kira 400 sukarelawan berdaftar pada 24 Jun ini di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bermula dari 0900 hingga 1800. Bengkel satu-hari ini akan disertai oleh sukarelawan dari seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Objektif bengkel ini ialah untuk mempersediakan para sukaralewan BN untuk mengkoordinasi gerakan sukarelawan politik untuk membantu jentera pilihanraya Barisan Nasional (BN) di seluruh negara. Pelbagai pengisian menarik akan diadakan seanjang bengkel yang akan berlangsung selama sehari itu termasuk perbentangan kertas kerja oleh para ko-ordinator BNYV dalam lima bidang tugas utama iaitu pengurusan majlis/organisasi, komunikasi, penyelidikan, kempen umum dan pidato umum. Bengkel ini juga bertujuan untuk mempertingkatkan ilmu pengetahuan para sukaralewan dalam proses pilihanraya Malaysia dan menjalankna kempen politik secara sukarela mempereratkan hubungan silaturrahim antara para sukarelwan yang berbilang bangsa dari seluruh pelusuk negara.

Sesi pembentangan kertas kerja ini akan disusuli dengan sesi khas bersama Setiausaha Agung BN, YB Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan Ketua Pemuda BN, YB Khairy Jamaluddin. Setelah majlis disempurnakan, para sukarelawan akan mengambil bahagian dalam program “Amazing Race” di mana para sukarelawan akan dibahagikan dalam kumpulan kecil berempat dan ditugaskan untuk mendapat butiran informasi umum dari seluruh Kuala Lumpur.

Bengkel ini akan diakhiri dengan “Satay Gathering” di Pejabat Operasi BNYV di 73,Jalan Telawi, Bangsar Baru yang akan bermula pada 8.30 malam pada hari yang sama.

Tentang BNYV

BNYV adalah program sukarelawan di bawah Pemuda BN dan merupakan satu platform bagi penyokong muda BN yang tidak menjadi sebahagian dari jentera rasmi parti untuk membantu dalam Pilihan Raya Umum ke-13. Ia juga menawarkan peluang yang menarik dan hebat kepada mereka yang ingin mengecapi sendiri pengalaman mengambil bahagin di dalam mengelolai proses kempen pilihanraya dan demokrasi di negara kita Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai BNYV, orang ramai boleh mengikutinya melalui Facebook, http://www.facebook.com/bnyv2012, Twitter @BNYV2012 atau emel pertanyaan anda di bnyv.workshop@gmail.com.

Ainul Aizat Ahmad Ishak
Head of Communications
BN Youth Volunteers 2012
E: stone.aizat@gmail.com
M: +60123938884 Twitter: @ainulaizat

0 Letak Jawatan: Rafizi Minta Anwar Pujuk Tu..


SEMUA orang dalam inner circle PKR tahu yang Rafizi dan Anwar adalah 2 lelaki berlainan sama sekali. Selain berbeza generasi, mereka berdua juga tidak mempunyai talian persaudaraan tapi intimnya mengalahkan laki bini yang baru balik honeymoon. Bak kata pepatah gay, “cubit punggung kanan, punggung kiri terasa juga tau”, begitulah.

Justeru bila Rafizi meletakkan jawatan sebagai CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor semalam, ia agak mengejutkan ramai orang kerana memikirkan siapa yang berani beri masalah kepada Rafizi sehingga menyebabkannya mengambil keputusan sedrastik itu. Mengusik Rafizi sama seperti mengusik Anwar, mengusik Anwar, faham-faham sajalah.

Even Azmin pun difahamkan tak berani mengusik Rafizi, cakap-cakap belakang bolehlah – itupun bisik-bisik.

Justeru penulis yakin apa pun masalahnya yang menyebabkan Rafizi meletakkan jawatan, ia ada kaitan antara dia dengan Anwar. Sama ada Anwar sudah tidak mahu melayan dia lagi atau Anwar tidak menolongnya berhadapan dengan semakin ramai puak dalam PKR yang tidak senang dengan kehadirannya memotong jalan ramai di antara mereka yang lebih lama dalam parti tersebut.

Umum tahu, kerana Rafizi seorang, begitu banyak nama yang tenggelam, antaranya Shamsul Iskandar (Ketua AMK) dan Chegu Bard. Sedangkan inilah dia pun yang satu ketika dahulu menjadi hulubalang utama Anwar di zaman susah dan senangnya, sedangkan Rafizi bila saja munculnya? Tau-tau sudah jadi Pengarah Strategik PKR.

Itu di peringkat parti, di peringkat kerajaan negeri lain pula ceritanya.

Untuk makluman semua, pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor sebenarnya terletak dibawah Pejabat Menteri Besar, di zaman pemerintahan BN, pejabat ini tidak wujud pun. Sesuai dengan kedudkkannya dibawah Menteri Besar, pejabat ini sepatutnyalah perlu melapor segala aktivitinya kepada pejabat Menteri Besar Selangor.

Itu kalau nak dihujah dari segi logik. Tapi dengan jawatan Penasihat Ekonomi Selangor itu dipegang oleh Anwar Ibrahim, tidak mungkin Tan Sri Khalid Ibrahim (yang dilantik ke jawatan Menteri Besar oleh Anwar) ada kuasa ke atas pejabat tersebut, menjadikan semua kakitangan Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri yang diketuai Rafizi, beraja di mata bersultan di hati.

Malah tidak keterlaluan dikatakan disini bahawa Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor adalah jauh lebih berkuasa daripada pejabat Menteri Besar sendiri!

Dengan ‘kekuasaan’ yang begitu besar, mustahil ada pihak lain terutama di kalangan kakitangan kerajaan Negeri yang berani menyentuh Rafizi, memikirkan kepada siapa dia melapor. Itu yang penulis sebutkan di atas, apa pun masalahnya yang membawa kepada perletakkan jawatan Rafizi adalah antara dia dengan Anwar sahaja, tidak ada orang lain.

Tak tahulah kalau Azmin sudah main jarum lebih besar. Ini satu kemungkinan juga, sebab kebelakangan ini kelihatan Azmin bulldoze semua orang dalam PKR dan kerajaan negeri Selangor yang kelihatan tidak sebulu dengannya seperti Hasan Ali dan terbaru Faekah.

Mana-mana satu pun, penulis lihat ini bukan masalah yang besar mana pun. Apatah lagi memikirkan kehebatan Anwar sebagai pelakon dan pengarah yang hebat sebelum ini, lagilah penulis tak hairan mana. Psikologi menawan hati lelaki lembut ni bukan susah sangat pun, maklum, dia bukan perempuan sejati, hajat-hajat nak jadi perempuan sahaja.

Nanti Anwar tepuk mana bahagian yang patut-patut, eloklah Rafizi tu....

Wednesday, June 20, 2012

3 PAS Dijangka Menang 20 Kerusi Parlimen, Nasib Hudud?..


Pada Julai 2011, PAS menyatakan hasratnya untuk bertanding di 80 kerusi parlimen dengan mengambil alih beberapa kerusi milik PKR bagaimanapun tentangan keras dari PKR memungkinkan impian PAS itu tidak akan tercapai.

PKR terutama Anwar Ibrahim melihat sebarang cubaan PAS mahu merampas kerusi milik PKR sebagai satu ancaman terhadap penguasaannya dalam pakatan pembangkang.

Mengikut maklumat dalaman PAS yang terbaru, dalam pilihanraya umum ke 13 (PRU 13) akan datang, PAS dijangkakan hanya akan bertanding di 67 kerusi parlimen.

Walaupun ia belum muktamad disebabkan isu perebutan kerusi di antara PAS dan PKR masih belum diselesaikan bagi kerusi campuran, namun keputusan akhir tidak akan jauh berbeza dari angka tersebut.

Daripada kira-kira 67 kerusi yang dipertandingkan itu, pimpinan PAS meramalkan mereka hanya berkemampuan mencatat kemenangan di 20 kerusi parlimen sahaja, merosot berbanding PRU 12 2008.

Berikutan itu, timbul persoalan di mana duduk letaknya nasib hukum hudud PAS yang sebelum ini sering diwar-warkan kepada umum konon akan dilaksanakan sebaik sebelum ayam jantan habis berkokok.

Dalam konteks perancangan pakatan pembangkang kini mereka masih meletakkan harapan besar kepada undi masyarakat Cina sekalipun pasca Bersih 3.0 menyaksikan sokongan pengundi kaum itu untuk pembangkang semakin merosot.

DAP mahupun PKR tentu sahaja tidak akan membenarkan isu hudud PAS terus merencatkan peluang pakatan pembangkang yang diketahui semakin kelam selepas kekacauan dan keganasan dalam demonstrasi jalanan Bersih 3.0 tempohari.

Manakala PAS pula terpaksa menghadapi hakikat saban hari pengundi atas pagar kian menjauhi mereka disebabkan kelemahan pimpinan PAS dalam menghadapi tekanan DAP dan PKR berhubung isu hudud dan negara Islam.

Sementara itu, dalam perkembangan lain, beberapa mesyuarat peringkat tertinggi di antara pimpinan pakatan pembangkang merumuskan jalan menuju Putrajaya agak sukar dan terlampau jauh untuk digapai.

Sekalipun DAP diramalkan mungkin mengekalkan kedudukan sebagai parti pembangkang yang paling banyak memenangi kerusi parlimen, di masa yang sama PAS dan PKR berdepan situasi sukar untuk mengekalkan sebahagian kerusi parlimen dan DUN yang mereka miliki sekarang.

Sebagai langkah pro aktif untuk merencatkan kebangkitan BN, satu cara yang bakal mereka laksanakan ialah dengan mempertikaikan kelayakan calon-calon BN dengan harapan kemenangan tanpa bertanding akan menjadi milik calon pembangkang.

Melalui beberapa siri mesyuarat dan kursus khas pilihanraya yang telah dan sedang giat dilaksanakan sekarang, mereka juga sepakat menumpukan usaha untuk mempotretkan imej hitam pada SPR sebagai salah satu kaedah psycho war menjelang PRU 13.

Berdasarkan gerakan aggresif pemimpin pembangkang dan NGO proksi mereka tika ini, jelas sekali maklumat terbaru ini ada asasnya untuk diambil perhatian serius oleh SPR, apatah lagi beberapa pendedahan berkaitan puluhan pengundi yang beralamat sama kebanyakannya timbul selepas SPR membenarkan agen parti politik mendaftarkan pengundi.

Tak mustahil, bilamana pembangkang gagal mengekalkan prestasi mereka, maka imej buruk yang dipotretkan pada SPR itu akan diterjemahkan kononnya sebagai justifikasi wujudnya ketidakadilan dalam sistem pilihanraya kendalian badan tersebut.

Tuesday, June 19, 2012

1 Khairy Jumpa Mahasiswa... Bikin Adam Adli Kepanasan...


kj-uitm
Program ini bukan program yang dijadualkan lebih awal, ini hanya program terkejut tergempar, apabila sekumpulan mahasiswa UiTM Shah Alam jemput Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin untuk berdialog.

Sebab program 'terkejut-tergempak' maka dipilih sebuah restoran mamak, Khulafa Bistro dekat Seksyen 7 Shah Alam sebagai lokasi 'santai bersama KJ'.

Sebuah ruang berhawa dingin disediakan, kapasitinya 120 kerusi, jadi pada Isnin malam, ia pun diadakan.

Program dijangka mula jam 8.30 malam, Khairy tiba lima minit awal, tapi mahasiswa ada yang berkumpul sejak lepas Mahgrib lagi. Sudahnya, kerusi di dalam penuh, yang lambat kena duduk di luar, dan paling menarik, dua jam Khairy kena tanya soalan demi soalan, yang kebanyakkannya bersifat 'shot to kill'.
kj-uitm1

Dengar cerita kawan-kawan 'belah sana' dari Soladiriti Mahasiswa Malaysia (SMM) pun hadir dan 'bakar line' dengan soalan panas. Majoritinya soalan PTPTN dan Khairy jawab satu per satu, macam biasa dengan keyakinan orang politik.

Menurut Khairy, program tersebut adalah yang pertama beliau buat secara tidak rasmi dengan mahasiswa UiTM.

Ia merupakan program santai yang mana konsepnya, boleh tanya apa saja, tidak ada tapisan, dan akan dijawab secepat mungkin, supaya yang lain boleh tanya lagi.
"Program ini yang pertama, melihat kepada sambutan begini, kita akan buat lagi, kita akan buat jelajah bertemu mahasiswa," kata Khairy.

Ruangan berhawa dingin itu tidak mampu menahan 'aura' kepanasan dialog pelajar universiti dengan ketua pemuda UMNO. Bayangkan, dalam air con kami berpeluh. Berpeluh sebab sesak sangat, sampai susah nak bernafas...

Kipas tambahan terpaksa dibawa masuk khas dan paling tidak dijangka, sempat terjadi suasana kecoh berikutan mahasiswa yang geram tidak boleh masuk dan minta yang bukan mahasiswa keluar dari bilik tersebut.
kj-uitm2

Bagaimanapun, suasana tersebut sekejab sahaja, sebab masing-masing memberikan perhatian kepada apa soalan yang diajukan kepada Khairy.

Antara yang menarik adalah ke mana RM238 bilion duit Petronas yang dibayar kepada kerajaan di era pemerintahan Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi dari 2004 hingga 2008.



Khairy menjelaskan bahawa semua wang yang dibayar kepada Petronas dimasukan dalam akuan kerajaan yang disatukan dan ada rekod.

"Apa yang saya boleh jelaskan peruntukan pendidikan dalam bajet di zaman Pak Lah merupakan antara yang paling tinggi dalam sejarah," katanya yang diasak mahasiswa yang nak tahu berapa duit Petronas untuk dana pendidikan.

Menurut Khairy, beliau tidak boleh jawab secara detail sebab semua masuk dalam satu akuan induk.

" Dalam akaun induk kerajaan, duit Petronas, cukai, dividen bank, khazanah semua masuk situ.

"Jadi yang tuduh kita songlap duit Petronas itu tidak betul," katanya.

Beliau turut ditanya mengenai isu yang panas di laman sosial seperti kes mahasiswa yang didakwa kerana melakukan kesalahan itu ini...

Kata Khairy, apa yang jelas bukan soal mahasiswa atau bukan, tetapi siapa yang melanggar undang-undang akan didakwa kerana tidak ada sesiapapun lebih tinggi dari undang-undang.

"Jika ketua pemuda (UMNO) salah maka saya akan didakwa juga, tidak kebal," jelasnya.

Soalan-soalan berkaitan PTPTN, Khairy jawab seperti yang kita tengok debatnya dengan Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli baru-baru ini. Khairy menampilkan fakta-fakta yang beliau gunakan untuk berdebat dengan Rafizi dan kembangkan lagi dengan penjelasan-penjelasan baru.

Mengenai soalan mengapa tidak guna duit Petronas membiayai pendidikan percuma di Malaysia seperti yang dijanjikan PKR, kata Khairy jawapannya adalah "apakah perlu Petronas berbuat demikian...?"

"Itu tidak bertanggungjawab, saya rasa pendidikan ini merupakan pelaburan bersama antara mahasiswa dan kerajaan, masing-masing ada sumbangannya dalam bentuk kewangan.

"Jika hendak guna duit Petronas memang boleh, macam jika kita hendak buat 10 lagi lapangan terbang dan guna wang Petronas, boleh... tetapi wajarkah?" soalnya semula.

Walaupun soalan jenis 'shot to kill' dari mahasiswa, namun Khairy jawab dengan tenang dan menyakinkan.
kj-uitm3
Sampai di satu peringkat, beliau sendiri buat lawak, kata mahasiswa sekarang ini serius sangat, sebab dari puluhan soalan yang diterimanya, tidak ada satupun yang bersifat 'santai' macam tengok bola ke tidak, pasukan mana pilihan, semua soalan politik dan berat-berat.

Khairy ditemani leftenan-leftenannya seperti Pengerusi UMB Tun Faisal Ismail, ketua pemuda bahagian Shah Alam, Kapar, Sungai Besar dan Kelana Jaya.

Sebelum menutup majlis selepas dua jam bercakap hingga suara naik serak, Khairy berjanji akan datang lagi ke Shah Alam untuk sesi kedua.

Beliau nampak gembira dengan sambutan diterima, manakala mahasiswa biarpun yang 'kaki bangkang' puas hati sebab dapat berdialog dengan ahli parlimen dan juga Ketua Pemuda UMNO Malaysia.- Agendadaily

Monday, June 18, 2012

1 Majlis Santai Khairy Jamaluddin Bersama Mahasiswa Hangat #UITM


Majlis santai Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin bersama mahasiswa yang berlangsung di  Khulafa Bistro UiTM Seksyen 7, Shah Alam hari ini mendapat sambutan yang hangat, di mana ada diantara mahasiswa turut berada di luar dewan kerana keadaan didalam dewan tersebut padat dan sesak. Majlis tersebut bermula jam 8.30 malam.


Khairy mengulas mengenai peluang pekerjaan kepada graduan di Msia bersama lebih 120 pelajar UiTM Shah Alam.



Antara Ketua Pemuda Bahagian dan EXCO yang hadir, Pengerusi UMB, Sdr Tun Faisal, Sdr Azhari KP Shah Alam, Sdr Roslee KP Kapar, Sdr Budiman KP Sg Besar, Sdr Affandi KP Kelana Jaya dll.


Khairy memberikan penerangan khusus tentang PTPTN kepada mahasiswa UiTM di khulafa bistro. Elok sangat jika Adam Adli dan rakan-rakannya hadir bersama.


Khairy menjawab soalan-soalan dari mahasiswa

Suasana di luar dewan


Mahasiswa UiTM mengambil kesempatan untuk beramah mesra bersama pemimpin idola mereka.

5 Haji Hadi Kena Minta Fatwa Tentang 'Dosa' Dari Mat Sabu


Selepas Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkisah tentang spekulasi pilihanraya pada musim Haji,Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang pula tampil dengan kenyataan yang panjang lebar.

Pada kenyataan yang dihantar pada media petang Sabtu itu beliau antara lain seperti biasa hendak tunjuk bagaimana pakatan pembangkang akan jaga hak rakyat jika duduk di Putrajaya.

Katanya PAS yang bersama Pakatan Rakyat, sekiranya diberi kuasa memerintah negara tidak mengizinkan musim haji menafikan hak rakyat menunaikan kewajipan politik ini tanpa mengira menang atau kalah, kerana hak politik adalah amanah besar dalam ajaran Islam.

Haji Hadi juga hendak gambarkan bagaimana jahilnya orang UMNO dan mereka yang membuat kenyataan menentang desakan PAS agar Perdana Menteri memberi jaminan pilihanraya tidak akan diadakan pada musim Haji.

Sebelum ini seluruh pimpinan PAS termasuk juga Musyridul Am Datuk Nik Aziz Nik Mat bersuara senada mahu mereka yang berkepentingan yakni bakal calon dan jentera parti menangguhkan tunai Haji.

Kata Presiden PAS itu parti pimpinannya tetap mendidik ahli dan penyokongnya bahawa politik tidak boleh dipisahkan daripada agama Islam, laksana tidak boleh dipisahkan kepala dengan badan.

Seperti juga Tuan Ibrahim,kenyataan Haji Hadi diselitkan dengan berbagai hujah keagamaan.Maksudnya kalau tidak dipenuhi tuntutan PAS maka ' berdosa ' seperti yang disebut oleh Timbalan Presiden PAS Mat Sabu.

Sebelum pergi lebih jauh rasanya Haji Hadi dan Tuan Ibrahim kena minta fatwa dari Mat Sabu terlebih dahulu apakah ' berdosa' bagi seseorang lelaki menelefon isteri orang untuk bercengkerama mengenai soal seks antara mereka berdua.

Ini merujuk kepada penyebaran rakaman perbualan telefon antara Mat Sabu dengan isteri orang, Normah yang menjadi isu yang cuba dipendam oleh PAS hingga ke hari ini.

Kata orang kalau maruah orang nombor dua dalam parti itu 'amat dicurigai' apa hendak sembang panjang-panjang macam awak itu hulubalang penjaga kesucian Islam.

Ini belum masuk lagi bab dakwaan moral selekeh Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diangkat menjadi ' imam' pakatan pembangkang.

PAS dikatakan tidak pernah berani mahu mendesak dicari kebenaran dalam dua isu besar kerana bimbang senario politik pakatan pembangkang akan jadi kelam kabut.

Ada yang bertanya kalau awak itu parti yang memperjuangkan agama seperti digembar gemburkan mengapa bertindak memilih dalam soal mencari kebenaran.

PAS boleh turun padang menyertai Datuk S Ambiga,yang diketahui peguam yang membela orang murtad - konon hendak mencari kebenaran dan kebersihan dalam soal pilihanraya.

Apakah mereka tidak merasa perlu soal maruah dan imej orang nombor dua PAS dan ketua pakatan pembangkang ' bersih' juga.

Makanya Haji Hadi maupun Tuan Ibrahim jangan marah jika ramai yang merasakan desakan agar Perdana Menteri memberi jaminan pilihanraya tidak diadakan musim Haji semata-mata diselubungi oleh motif politik.

Bagaimana pula tentang nasib ribuan rakyat di Kelantan yang selama PAS memerintah negeri itu lebih 20 tahun terpaksa hidup bergelumang dengan air paip yang kotor.

Apakah ' air bersih' bukan menjadi satu perjuangan Islam bagi PAS.Bukan setahun atau dua tahun tetapi sudah lebih 20 tahun lamanya.

PAS kini hidup diawang-awangan dibuai mimpi yang dilakarkan oleh Anwar tanpa merasa berbagai hipokrasinya semakin terserlah.

Dalam isu spekulasi PAS pasal pilihanraya di musim Haji....soalnya apakah PAS pasti ia akan diadakan pada musim Haji?

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menilai desakan PAS itu tidak wajar berkata...'entah-entah selepas musim Haji pun belum tentu ada pilihanraya'.

Sekalipun tidak perlu disebut kerana ia menjadi hak ekslusif Perdana Menteri menentukan tarikh pilihanraya ....namun ramai yakin soal pilihanraya pada musim Haji tidak akan berbangkit.

Namun PAS melihat ini semua satu peluang untuk mengunakan sentimen keagamaan itu untuk mencetuskan kekeliruan dan rasa marah orangramai pada kerajaan.

Maka seperti juga slogan mengarutnya ' undi PAS masuk syurga' PAS merasa ia sudah berhak meletakan dosa kepada Perdana Menteri kerana tidak ikut kehendaknya.

Hebat PAS...apakah PAS pernah peduli kalau ia tidak ikut tuntutan orang lain?

Apa kata jika nanti betul pilihanraya tidak diadakan pada musim Haji...apakah PAS hendak mengaku ia berdosa mencetuskan prasangka buruk tidak tentu pasal.

Semua orang tahu PAS mana pernah merasa ia bersalah kerana ia parti bertunjangkan agama.

Atas sebab itu baik Haji Hadi,Tuan Ibrahim dan juga Nik Aziz perlu lebih merenung diri.

Cakap sahaja bab politik dan agama...tetapi apa yang nampak politiknya lebih kedepan.

Mat Sabu tentu tersenyum riang dapat menuduh orang itu dosa dan orang ini dosa.

Normah bagaimana Bang Mat ? Rakaman suara seksi abang Mat itu masih terus popular di Youtube.- Agendadaily

0 Khairy Jamaluddin - Tarik Sokongan Belia Bandar



Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) akan menggiatkan usaha untuk menarik sokongan dan keyakinan generasi muda di kawasan bandar supaya mereka dapat bersama-sama untuk menyokong setiap aspirasi kerajaan.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, usaha menarik lebih ramai generasi muda di kawasan bandar untuk bersama-sama dengan BN adalah sebahagian daripada inisiatif untuk memastikan parti itu terus kekal memenangi pilihan raya umum akan datang.

Menurutnya, BN tidak mahu lagi menjadi jaguh kampung yang hanya popular dalam kalangan pengundi muda luar bandar tetapi gagal menarik sokongan mereka yang tinggal di kawasan bandar.

“Selama ini kawasan luar bandar cukup dikenali sebagai kubu kuat BN kerana sokongan mereka kepada BN sentiasa kuat tetapi kita juga mahu generasi muda di kawasan bandar turut sama memberi sokongan padu kepada BN.

“Ia penting kerana kita akan menuju ke arah negara maju yang lebih 70 peratus penduduknya tinggal di kawasan bandar dan sekiranya BN gagal mendapat sokongan mereka, ia akan memberi impak tidak baik kepada parti," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Pemuda PPP di Kelab Golf Kota Permai di sini sini hari ini.

Hadir sama ialah Presiden PPP, Datuk M. Kayveas; Timbalan Presiden PPP, Datuk Maglin De Cruz dan Ketua Pemuda PPP, Harridz Mohan dan Pengerusi Unit Pidato Pemuda BN, Lokman Noor Adam.

Mengulas lanjut, Khairy Jamaluddin berkata, untuk menjayakan program itu, pihaknya telah melancarkan program BN Youth Volunteers (BNYV) baru-baru ini.

Melalui program itu, katanya, pelbagai aktiviti santai bagi menarik pengundi muda khususnya di kawasan bandar akan diadakan seperti pengedaran risalah penerangan mengenai dasar kerajaan di lokasi yang terdapat ramai orang muda seperti di pasar raya.

“BNYV adalah program sukarela dan ia melibatkan generasi muda yang berminat untuk bersama-sama membantu BN secara sukarela," katanya. -Utusan

Sunday, June 17, 2012

0 Video #TwtupKJ #BNYV : Bloggers #UMB Lebih Berhemah Dalam Hentam Puak Pembangkang


Ketika sessi 'TweetUpKJ' malam kelmarin, Ketua Pemuda UMNO YB Khairy Jamaluddin turut menjawab soalan daripada seorang rakan twitter beliau mengenai gelagat para bloggers pro UMNO yang gemar menggunakan bahasa kesat dalam tulisan mereka.


Menjawab soalan tersebut, YB Khairy Jamaluddin akui bahawa bloggers mempunyai dunia mereka tersendiri yang mana ianya sukar dikawal lebih-lebih lagi bloggers-bloggers 'sensasi'.

Tetapi bloggers yang bernaung dan membawa nama parti seperti Unit Media Baru yang ditubuhkan oleh Pemuda UMNO diakui lebih berhemah dalam menyampaikan hujah mereka.

Malah beliau turut menyatakan bloggers Unit Media Baru 'lebih ada kelas' dalam menjawab tuduhan yang dilemparkan oleh pembangkang kepada kerajaan.

Ikuti video komen Ketua Pemuda UMNO YB Khairy Jamaluddin ketika sessi 'TweetUpKJ' di NZ KLCC.

Sumber- UMB

0 Video: KJ Cerita Bagaimana Tercetusnya Idea #BNYV "Take Charge. Make A Difference."


Sessi 'TweetUpKJ' BN Youth Volunteers (BNYV) bersama Khairy Jamnaluddin Di NZ Garden. Yang diadakan pada hari Jumaat yang lalu bertempat di NZ Garden, Jalan Ampang.

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates