Monday, March 4, 2013

Insiden Lahad Datu: Harakah Mengeluarkan Kenyataan Fitnah Lagi...


Oleh kerana hendak menyelamatkan Anwar Ibrahim yang didakwa badan perisikan Filipina sebagai dalang kejadian di Sabah dan Naib Presiden PKR, Tian Chua yang mendakwa Lahad Datu konspirasi UMNO, Harakah tampil dengan versi sendiri penafian.

Mereka memperlihatkan sekeping gambar pemimpin kaum Sulu di Perhimpunan Agung UMNO 2012.

Gambar tersebut diambil ketika Najib dan Malaysia menjadi orang tengah mendamaikan pertelingkahan diantara BangsaMoro dan juga kerajaan Filipina pada 16 Oktober 2012.

Amat memalukan Harakah tampil dengan tajuk – Kantoi: Pemimpin utama Sulu hadir Perhimpunan Agung UMNO 2012.

Namun, fitnah itu disedari penguna laman sosial di Facebook;

Fitnah terbaru yang dilemparkan oleh HarakahDaily ini jelas menunjukkan kebodohan melampau pemilik dan ketua editor portal ini nyata tidak tahu membezakan di antara pemimpin MILF, Ebrahim Murad Al-Haj dan pemimpin penceroboh Sulu, Jamalul Kiram III.

KALAU NAK COVER ANWAR NGAN TIAN CHUA PUN AGAK2 LAH HARAKAH EBRAHIM MURAD AL-HAJ TU ADA LAH PEMIMPIN MILF YANG MENANDATANGAI PENJANJIAN DAMAI DENGAN FILIPINA ATAS USAHA MALAYSIA.

Itu adalah pemimpin MILF yang menandatangani perjanjian perdamaian dengan kerajaan Filipina dalam usaha yang digerakkan oleh Malaysia.

Mereka adalah pemimpin Sulu yang mencari kedamaian untuk memajukan Selatan Filipina dengan bantuan Malaysia selepas ini.

Yang berada di Lahad Datu itu ialah pengikut MNLF di bawah pimpinan Misuari yang mengadakan pertemuan dengan Anwar baru-baru ini.

Jika benarlah Anwar merasakan dirinya difitnah didalam isu di Sabah ini, sila saman pihak media asing dan juga perisikan Filipina sendiri.

No comments: