Thursday, March 7, 2013

Jeneral Pengganas Sulu Terbunuh, Kematian Pengganas Meningkat 52 Orang



Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar mengesahkan jumlah pengganas Sulu yang dibunuh dalam Op Daulat sehingga kini ialah seramai 52 orang.

Menerusi sidang media pada petang Khamis, Ismail berkata anggota keselamatam berjaya menembak mati seramai 31 lagi pengganas bersenjata dalam operasi mopping-up yang dijalankan pada Khamis.

Menurut Ismail, kesemua 52 musuh yang dibunuh itu termasuk sejak pertempuran pertama setelah pasukan keselamatan Malaysia diserang hendap Jumaat minggu lalu di Kampung Tanduo di sini.

Antara yang terbunuh ialah pemimpin pengganas yang berpangkat jeneral namun belum dipastikan sama ada mangsa ialah adik kepada Sultan Sulu iaitu Raja Muda Agbimuddin Kiram yang mengetuai kumpulan itu menceroboh Sabah.

6 comments:

Anonymous said...

Semoga Allah masukkan mereka ke dalam syurga bersama para syuhada. Amin

Anonymous said...

Semoga Allah balas kekejaman lanun-lanun ni.
Aminnn...

Anonymous said...

Meraka bulan lanun lah...
Mereka adalah pejuang2 yg mahu menuntut tanah air mereka yang di "TIPU" oleh Tanah Melayu dan penjajah British ketika itu.

Pejuang2 yang terkorban untuk menuntut tanah air mereka adalah syahid di sisi Allah.

Anonymous said...

Kalau orang sulu ini ambil Sabah ....apa dia boleh buat, pulau pulau yang ada ditangan pun sampai kiamat tak mampu dimajukan.Rakyat Sabah bersyukur , tinggal aman dan cukup makan.800ribu lagi rakyat filipina dapat menumpang hidup selesa disini.Majukan lah Pulau pulau diSulu sehingga boleh pula rakyat Sabah cari makan disana.

Anonymous said...

Apapon cara mereka yang buat mereka dilabel sebagai lanun. Camana nak mati syahid kalau menganiaya mayat and bertindak luar batas kemanusiaan sesama islam? Bertindak cam org tak bertamadun dan tak berugama...apalaaaa

Anonymous said...

Semoga Allah membalas segala kekejaman yg mereka lakukan...Amin...