Tuesday, March 5, 2013

14 Kartunis Zunar Bangsat Kutuk Pengorbanan Wira Negara!


Terdahulu Tian Chua sebelum ini buat kenyataan bangang yang menyatakan kejadian di Lahad Datu adalah konspirasi UMNO.

Terbaru kartunis puak pembangkang Zunar, melukiskan kartun Perdana Menteri, Datuk Seri Naib Tun Razak (yang dilukis penuh dengan kebencian) seolah-olah menjadikan insiden di Lahad Datu sebagai alasan untuk melambatkan pembuburan Parlimen bagi membuka laluan untuk pilihan raya umum.

Apa masalah dan bezanya Zunar dengan Tian Chua yang sama-sama mempolitikan situasi di Sabah yang menyaksikan 8 perwira negara terkorban?

Kalau Zunar rasa pembangkang yang disanjungnya sudah pasti menang pilihan raya kali ini pun, tak perlu sombong sangat dan sindir-sindir orang tak kena tempat.


Orang macam Zunar ni sama ada terlalu bodoh atau sengaja buat-buat benda sensasi untuk mendapatkan publisiti.

Tak habis-habis puak pembangkang ni nak rosakkan minda rakyat Malaysia. Tindakan tegas perlu di ambil kepada mereka ini!

Kita kehilangan lapan perwira negara. Mereka berkorban supaya kita dapat hidup aman dan damai. Kita perlu ingat dan balas jasa ini.

Seluruh rakyat Malaysia bersama-sama dengan anggota keselamatan dalam isu Lahad Datu.

Tangisan anak dan balu meratapi wira negara yang terkorban. Namun semua itu dianggap sebagai sandiwara lagi oleh puak pembangkang!!!!!

Memang mereka ini melampau. Sampai bila kartun sebegini mahu dibiarkan?

14 comments:

Anonymous said...

Ape bende la kau orang ni. Macam budak beringus. Sampai karton pun kau orang takut?

"Ada konet ka atau tak dak konet kau orang ni?"

Anonymous said...

Ooo... kartunis barat hina Nabi Muhammad s.a.w. kau tak marahlah!
Mungkin kau tak marah sebab kau ni Cina Komunis.

Anonymous said...

ini soal penghinaan terhadap wira yg terkorban!! korang lgsg x sensitf pada keluarga yg terkorban ke? dasar binatang betul puak pembangkang ni!!!

Anonymous said...

ini bukan soal takut!! ini soal maruah!!! bangsat punya zunar!

mansor said...

kau ni bodoh betol la...mana dia menghuna askar atau polis..yang dia cuba sampaikan ialah nyawa askar dan polis kita jadi pertaruhan Najib dan UMNo untuk kekalkan kuasa...ada faham....ini la otak UMNO macam lembu...

Anonymous said...

otak ko 2 yang perlu dicuci.bodoh tak bertempat.maaf ya terkasar bahasa.dah memang niat kartunis ni untuk menghina.now everyone can lie.apa maksudnya 2.nah saya nak tanya encik yang saya percaya berpendidikan.........bolehkan encik nafikan laporan akbar filipina.....reuters yang mengatakan pihak pembangkang malaysia adalah antara yang terlibat.......umnokah yang bayar akhbar filipina........reuters........sedangkan reuters adalah antara agensi bertia yang paling dipuja oleh anwar ibrahim.kesimpulannya saya menjangkakan encik ini seorang yang tiada hati perut terhadap pengorbanan anggota polis.

Anonymous said...

Saman je kartunis ni..!!!!

Anonymous said...

Orang yang takut bayang2, itu lah jadinya. Dgn lukisan karton pun takut.

Perghhhhh.....pejuang kepala hantuk macam ni. Dgn lukisan kartonpun tewas...
Apa barang..... kah..kah..kah...!!!

Anonymous said...

KANTOI LAGI UMNO. YG AKHBAR PHILIPINA KATA PEMBANGKANG TU BERMAKSUD PEMBANGKANG PHILIPINA LA BODOH. BUKAN PEMBANGKANG MALAYSIA. SEPATUTNYA KORANG LUDAH JE MUKA MAMAK KUTTY KORANG TU SEBAB PROJEK IC DIA. BUKAN DOK CIUM TANGAN DIA. BANGANG PUNYA UMNO. TU LA PASAL. BODOH SAMPAI KE TUA SEBAB DAH TERMAKAN NASI KANGKANG ROSMAH.

Anonymous said...

Hahahaha... comeon larr..geng BN ni tak ada sense of humor langsung.

Tulah dah lama kena brainwash taat membabi buta kpd pemimpin.

Anonymous said...

ni laa melayu..hari-hari maki hamun sesama kaum..bukan nak meningkatkan prestasi diri..

Anonymous said...

sedih ku lihat saudara islamku bercakaran sesama sendiri..

Anonymous said...

korang semua janganlah pikir politik ni berkaitan baik vs jahat..masing2 ada kepentingan sendiri.pemimpin2 kita tu xkira pembangkang atao kerajaan diorg bukannya berakahlak mcm Rasul.jgnlah membabi buta taat pada pemimpin dan kate diorg tu sume x salah dan semua betul belaka..

Anonymous said...

berdasarkan analysis, setiap komen dr pembangkang msti berbaur kata2 lucah, nista dan maki hamun.Ada yg begitu teruk fanatiknya sehingga menyerang peribadi2 org2 tertentu,maki hamun spt nasi kangkang la, panggil kutty la..ntah apa lagi. Pembangkang mempunyai parti islam di dalamnya, tp perilaku mereka lebih buruk dr kafir. Maruah diri semakin tipis.Sbb tu aku benci pembangkang yg pembangang camni. Yg sedihnya ramai yg berbangsa Melayu mengutuk sesama bangsa kerana berbeza parti politik.Cina walaupun berbeza haluan politik, bangsa mereka tetap dijaga dan diperlihara.Melayu ?

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates