Sunday, March 3, 2013

5 Mulut Longkang... Azwan Ali Ada Hati Nak Jadi YB!


SIAPA tak kenal personaliti mulut longkang, Azwan Ali? Namanya sering kali dikaitkan dengan kisah kontroversi dan sikap buruknya dalam berbicara.

Amboi... Amboi... Amboi.... Ada hati nak jadi YB ye....

Azwan Ali menyatakan hasratnya untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) atas kapasiti bebas.

Azwan berkata, hasrat itu semakin membuak-buak setelah mendapat sokongan daripada para peminatnya.

"Ya... saya ada menulis beberapa kali di Twitter tentang hasrat untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum akan datang. Alhamdulillah maklum balas sangat menggalakkan.

"Buat masa ini saya tidak mahu bercakap apa-apa dahulu, kita lihat apabila tiba masanya nanti," katanya.

Azwan yang juga adik kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, beliau tidak akan mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sepertimana yang diperkatakan oleh ramai pihak dalam laman sosial.

Beliau juga tidak berhasrat untuk mewakili mana-mana parti sekiranya ada tawaran.

"Saya memang berhasrat untuk bertanding tapi bukanlah di Pekan sepertimana yang diperkatakan dan jauh sekali untuk mencabar Perdana Menteri," katanya lagi.

Jelas Azwan, hasratnya untuk bertanding itu dibuat selepas melihat semakin ramai golongan selebriti mula menyertai parti politik.

"Saya rasa saya ada pengikut saya sendiri. Jika kita lihat, ada juga calon Bebas yang kita tidak kenal langsung pun cuba untuk bertanding. Saya yakin saya ada pengaruh,” katanya.

Jelas Azwan, jika perkara itu menjadi kenyataan dia mahu memperjuangkan nasib individu sepertinya selain bercita-cita untuk menjadi seorang pemimpin parti politik yang unik.

pisssttt... Tak payah lah nak perasan lebih-lebih...

5 comments:

Anonymous said...

mungkin ada beberapa rakan bapoknya yang nak mengundi dia....agaknya AZMIN pakai lambang parti cap sotong...ha..ha..ha

Anonymous said...

Memang dia ni terkenal sangat. Pondan tua katakan. Minta jangan la terlalu memberi fokos pada si pondan ni. lagi banyak berita tantang dia, lagi kembang jubur dia. Muka yang ditampal kulit babi mana tahu malu.

Anonymous said...

Ha Ha Ha.. YB longkang..mesti lambamg azuan pakai skirt.. yang vote mesti pondan pondan. sudah sudah lah azuan. u dah old stock. bawa bawa berubah..nobody are greedy to vote u. Unnormal person je may be try vote u. Tapi normal human so sorry, u are not the type.Jangan malukan my malaysia.Petaka nanti

Anonymous said...

Gelinya aku dgr bapok tua nak jadi calon...

betul dah pengikut ko ramai, tapi yg jenis mulut longkang ngan jual jubor jer la...kalau aku mampos hidup balik lepas tu mampos hidup balik sekali lagi, tak akan aku pangkah ko azwan woiiii....

Simpang malaikat 44..

Lukman Hakim said...

hei pondan nak tak aku hantr ko ke lahad datu ....bial org suluk tu juluk bontot ko smpi tembus pipi....celaka hara jadah anak gampang....sial tujuh keturunan....ko pun aku ta akan sokong ...ko cari la pengundi2 suluk tu nti diorg bleh santap ko dgn kejam sekali

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates