Monday, March 4, 2013

2 ‘Ustazah Jadian’ Abby Abadi Boleh Pesongkan Akidah


Bekas pelakon dan anggota kumpulan Elite, Abby Abadi dilabelkan sebagai ‘Ustazah Jadian’ dan mampu memesongkan akidah umat Islam di negara ini.

Sehubungan dengan itu, Presiden Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi menasihati selebriti yang kini menjadi penceramah Pas agar muhasabah diri sebelum sewenang-wenangnya mengeluarkan sebarang kenyataan.

“Abby ibarat seorang ustazah tidak bertauliah yang sesuka hati mengeluarkan fatwanya sendiri seperti mana yang pernah ditunjukkan beberapa pemimpin Pas lain.

“Jadi, bila seseorang ‘Ustazah Jadian’ ini berbicara, saya khuatir macam-macam perkara buruk akan terjadi ke atas anak bangsa Melayu kerana statusnya sebagai seorang artis mampu mempengaruhi sekali gus menggugat keimanan peminatnya,” katanya ketika dihubungi, di sini hari ini.

Zed Zaidi atau nama sebenarnya, Rozaidi Abdul Jamil mengulas kenyataan Abby yang menuduh artis negara ini sebagai golongan buta politik dan tersasar jauh dari landasan Islam serta mendakwa kebanyakan artis mempunyai ego yang tinggi sehingga lupa rezeki adalah pemberian Allah.

Dalam ceramah anjuran Pas kawasan Permas, di sini semalam, Abby juga menyifatkan rakan-rakannya dalam dunia seni yang menyertai majlis anjuran UMNO atau Barisan Nasional hanyalah sekadar untuk menghiburkan penonton dan mendapat bayaran tanpa mengambil tahu perihal politik.

2 comments:

Anonymous said...

Bila dah meluat tengok perangai janda pelesit ni, kalau dia kangkang bagi freepun rasanya kote aku tak boleh tegak.

Anonymous said...

Salam. Baru2 ini ada Penanugerahan Filem kepada Artis. Dia jealous la tu, apabila lihat Program itu di TV. Ramai rakan artis datang glamour lagi. Dalam sudut hati Ababi ini masih nak seglamour mcm artis2 berkenaan. Tapi apa kan daya kerna terjebak dengan PAS malulah nak undur balik. Kata dia slalu dapat upah ceramah 3-4k, ingat besau sangat ka? Jantan PAS mana yg bg. Bagitau bagitau bagitau.... Mana ada Hijrah diri kalau duit yg diharapkan. Kita tengok lepas P/raya nnti samaada PAS akan bg dia makan upah lg tak????????

 

POLITIK HARIAN Copyright © 2013 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates