Friday, February 5, 2010

Lim Guan Eng DIKTATOR - RACIST!!


Demonstrasi: Patung Guan Eng dibakar



Aktivis Islam dari pelbagai NGO mengadakan demonstrasi di sebuah masjid di Jalan Macalister, Georgetown sebelum dan selepas solat Jumaat hari ini kerana membantah layanan kerajaan negeri terhadap orang Melayu-Islam Pulau Pinang.



Demonstrasi selama hampir 45 minit di luar masjid yang terletak kira-kira 100 meter dari Komtar itu, adalah anjuran Sedaq , menyaksikan perhimpunan yang berjaya mengumpul lebih dari 3000 orang.



Ia diadakan sebagai membantah dakwaan berlakunya diskriminasi dan peminggiran orang Melayu-Islam di Pulau Pinang oleh kerajaan negeri pimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng.



Sambil memakai ikat kepala sambil meluangkan 'Sedaq' dan laungan 'Hidup Melayu', mereka mengecam kerajaan negeri kerana didakwa tidak memperduli dan menghiraukan nasib orang Melayu-Islam Pulau Pinang.

Ia menjelaskan bahawa tindakan mengusir penjaja tanpa lesen di negeri itu oleh Majlis Bandaraya Pulau Pinang adalah dibuat secara saksama.



Itulah bahananya kerakusan Anwar Ibrahim dan PAS bersekongkol dengan mereka ini DAP.



Lim Guan Eng Diktator, racist jangan bermain dengan isu perkauman dan hak orang melayu di pulau pinang! CUKUPLAH... JANGAN LAGI CABAR ORANG MELAYU. Hati orang Melayu sudah banyak kali terguris!!!

2 comments:

Anonymous said...

10,000 BAKAL SERTAI PERHIMPUNAN SEDAQ HARI INI - melayau

Lebih 10,000 orang dijangka menyertai Perhimpunan Sedaq esok, yang diadakan bagi menyedarkan orang Melayu bahayanya 'penjajahan' parti pembangkang khususnya DAP.

Perhimpunan itu juga bertujuan memberi ingatan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan kerajaan negeri supaya tidak terus menindas orang Melayu.

Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Jais Abdul Karim berkata, sebanyak 50,000 risalah mengenai perhimpunan berkenaan diedarkan secara serentak di seluruh negeri sejak semalam oleh kira-kira 100 ahli GPMS.

HANYA 300 YANG SEDAQ – 9700 TERSEDAK – malaysiakini

Selepas solat Jumaat, kira-kira 300 orang berarak ke Komtar untuk menyerahkan memorandum bantahan kepada Guan Eng.

Demonstrasi tersebut diadakan selepas mendapat permit polis yang dikeluarkan oleh pemangku ketua polis daerah Timur Laut, Gan Kong Meng.

KAH KAH KAH...

woit... DAPAT PERMIT POLIS... kah kah kah...

woit... KENAPA HANYA 300 YANG DATANG?.... kah kah kah...

woit... APA JADI DENGAN 9700 MANGKOK MANGKOK YANG LAIN... kah kah kah...

kah kah kah.... TAK SEDAQ ATAU TERSEDAK SEDAK... kah kah kah...

AbgTuah said...

BIBIT-BIBIT PERPECAHAN DAN KERUNTUHAN PR TELAH BERLAKU SATU PERSATU..

JIKA SI NUAR SANGKUT DIDALAM KES SODOMI II..PR KEHILANGAN IBARAT KEHILANGAN NAHODA KAPAL..KAPALNYA AKAN HANYUT TANPA HALUAN..

IBARAT ANAK AYAM KEHILANGAN IBU..

ITULAH HUKUMAN KEPADA MEREKA JUGA KEPADA HAMPAS KERANA TERLALU BONGKAK