Thursday, June 30, 2011

AMK Jambu Terpaksa Panggil Polis Untuk Hentikan Kemaraan Pemuda PATRIOT

Polis terpaksa meleraikan pertembungan yang menyebabkan huru di perkarangan ibu pejabat PKR di Tropicana yang membabitkan Pemuda Umno dan Angkatan Muda Keadilan (AMK) tengah hari tadi.

Enam kereta polis yang turut berlegar-legar  di kawasan ibu pejabat PKR itu.

30 ahli Pemuda Umno yang diketuai Ketua Penerangannya Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican bertembung dengan 50 anggota AMK yang menunggu di hadapan ibu pejabat PKR.

Ini Kali kedua Pemuda PATRIOT gegar Pejabat PKR, yang menjadi tanda tanya sekarang beranikah AMK Jambu membuat serangan balas gegar Ibu Pejabat Pemuda... Umno. PWTC?

Atau pun AMK terus menikus menjadi AMK Jambu dibawah pimpinan ketuanya Shamsul Iskandar Bachol...

Exco Pemuda Umno Buat Laporan Terhadap Saifuddin 

Pergerakan Pemuda Umno pada Khamis membuat laporan polis terhadap Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Saifuddin Nasution Ismail atas dakwaan memfitnah seorang exco ingin membakar ibu pejabat parti itu.

Exco Pemuda Umno, Lokman Nor Adam membuat laporan tersebut di balai polis Tropicana bersebelahan ibu pejabat PKR.

Dalam laporannya, Lokman mendakwa Saifuddin telah memfitnahnya mahu membakar ibu pejabat PKR, Selasa lepas.

Beliau juga mendakwa Saifuddin turut memfitnahnya mahu mengugut Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pengerusi Perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 2.0, Datuk S. Ambiga sekiranya perhimpunan itu diteruskan pada 9 Julai ini.

Lokman yang memakai kemeja-T berwarna merah tiba di balai polis Troicana pada pukul 12.5o tengah hari. Beliau diiringi kira-kira 30 ahli Umno dan Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA).

Lokman bersama Ketua Penerangan Pemuda Umno, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican masuk membuat laporan.

Lokman turut mencabar Saifuddin supaya menunjukkan pita video yang mendakwa beliau mengeluarkan kenyataan mahu membakar bangunan PKR.

No comments: