Monday, March 26, 2012

Anwar Fail Saman RM100 Juta Terhadap Nalla


Nampak gaya macam sudah ON. Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Senator Datuk S Nallakarupan akan berentap di mahkamah kerana dakwaan biseksual. Ketua Umum PKR itu pagi Isnin fail saman fitnah RM 100 juta terhadap bekas rakan tenisnya zaman beliau Timbalan Perdana Menteri kerana buat dakwaan itu dan juga akhbar Utusan Malaysia kerana siar dakwaan itu.

Saman berkenaan difailkan di kaunter pendaftaran Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Nalla Isnin lalu membuat dakwaan itu menerusi satu sidang akhbar. Khamis Anwar menghantar surat tuntutan RM100 juta padanya dan Utusan.Sabtu Nalla cabar Anwar samannya kerana sangat mahu bersemuka dengannya di mahkamah.

Apa yang menjadi tandatanya ramai sekarang apakah perbicaraan kes ini boleh cepat diadakan yakni sebelum pilihanraya umum ke 13 yang perlu diadakan sebelum April 2013.

Kebiasaanya penetapan perbicaraan kes ambil masa berbulan manakala prosidingnya pula boleh mereleret lama.Contohnya apa yang berlaku semasa perbicaraan kes liwat Saiful Bukhari Azlan.

Jadi hasrat rakyat Malaysia untuk tahu kedudukan dakwaan dan cabaran antara dua bekas sahabat itu besar kemungkinan tidak selesai sebelum PRU13.

Nalla dalam sidang akhbarnya Sabtu kata Anwar tidak pernah samannya sebelum ini sekalipun sudah membuat pelbagai dakwaan sejak keluar PKR pada tahun 2007.

Beliau mendakwa Anwar ambil tindakan undang-undang keatas dakwaan biseksual ini semata-mata kerana PRU13 sudah dekat.

Kata Nalla beliau akan mendedahkan segalanya tentang Anwar di mahkamah nanti.-Agendadaily

2 comments:

Anonymous said...

dedah jangan tak dedah.

Anonymous said...

Pasni., nak kata mahkamah adil ker tak..?