Wednesday, June 10, 2020

MENGEJUTKAN ANWAR KANTOI DRAMA PH TERBONGKAR!



Pakatan Harapan Kemaruk Kuasa, UMNO Fokus Bantu Kerajaan Dan Rakyat!

Anwar Ibrahim ulas mesyuarat PH bersama Dr M, 100 hari Perikatan Nasional. PH dan sekutu ada 107 kerusi parlimen, kata Anwar!


Mula-mula 129 kemudiannya sekarang 107 Ahli Parlimen…jadi kena tanyalah angka apa yang sebenarnya beliau ada, demikian reaksi spontan Ketua Penerangan UMNO, Shahril Hamdan mengenai kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa Pakatan Harapan (PH) dan sekutunya kini mempunyai sokongan 107 anggota parlimen dalam Dewan Rakyat.

Beliau seterusnya berpandangan apa yang berlaku itu hanya sekadar ‘psywar’ daripada pihak PH yang gusar dengan prestasi kerajaan yang ada hari ini malah senario tersebut sebenarnya memaparkan mereka kemaruk kuasa semata-mata.

“Jadi bagi saya fokus kerajaan sekarang dan UMNO hari ini adalah membantu dalam pemulihan ekonomi…membantu dalam pelaksanaan pemulihan-pemulihan tersebut agar ianya turun ke bawah untuk rakyat di akar umbi dan itulah yang kita tengah fikirkan.

“Kita tidak fikirkan 107….129 itu sebelah Pakatan Harapanlah yang cuba… kemaruk kuasa dan itu bukan menjadi satu kerisauan kepada kita kerana kita yakin sebenarnya kalau ada angka tersebut benda ini akan berlaku dan ini hanyalah ‘psywar’ daripada PH yang risau prestasi yang baik daripada kerajaan sekarang,” katanya.

Terdahulu sebelum itu beliau mengadakan lawatan ke Kumpulan Karangkraf.

Memetik laporan, Pakatan Harapan dan sekutunya kini mempunyai sokongan 107 anggota parlimen dalam Dewan Rakyat, kata Anwar Ibrahim.

Ketua pembangkang mendedahkan perkara itu semasa sesi siaran langsung di Facebook hari ini, yang antaranya menyentuh berkaitan mesyuarat PH, Warisan dan kumpulan Dr Mahathir Mohamad di Petaling Jaya semalam.

Shahril seterusnya menambah semenjak kejatuhan kerajaan PH dengan sendirinya UMNO memainkan peranan sebagai sebahagian daripada kerajaan baharu pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yasssin  dan  UMNO kembali di mata rakyat sebagai salah satu kuasa politik yang mampu memperjuangkan agenda rakyat yang jauh lebih baik daripada PH.

“Saya nampak itu situasi pertama UMNO sekarang iaitu mempertahankan kerajaan sedia ada. Itu kita konsisten dan pada masa yang sama dalam  situasi COVID-19  dan situasi ekonomi yang mencabar ini, itu kerisauan dan kekhuatiran rakyat yang pertama dan UMNO mencerminkan kekhuatiran tersebut dengan bekerja untuk rakyat,” ujarnya.


Terima kasih kerana bersama Bro Jinggo Channel, mohon [SUBSCRIBE] serta tekan butang [Notification] untuk mengikuti lebih banyak video menarik di masa akan datang! Jika anda menyukai berita ini mohon [LIKE] dan [SHARE] sebagai tanda sokongan anda. Sokongan anda amat hargai. Terima kasih.  

2 comments:

Anonymous said...

Pengakuan bekas AG - atok arah tangkap Najib

Dedah jer perilaku tua haramjadah ni.. jangan kesian kesian lagi... taji jer kaw kaw org tua tak guna ni..

Apandi berkata, beliau bertanya Sri Ram atas alasan apakah tangkapan tersebut dibuat, namun bekas hakim itu sekadar menjawab, rakyat kecewa dengan Najib.

"Kata Sri Ram, tanpa alasan, penangkapan Najib membuatkan rakyat gembira.

"Beliau menggesa saya supaya segera bersetuju dengan rancangan tersebut, bagaimanapun saya meminta masa untuk memikirkannya," katanya.

Menurut Apandi, Sri Ram boleh menafikan dakwaan beliau tersebut.

"Bagaimanapun, saya ingin mengingatkannya bahawa ketika itu saya masih Peguam Negara dan rumah saya dilengkapi dengan sistem kamera litar tertutup (CCTV) terutama di ruang tamu.

"CCTV tidak berbohong dan saya juga mempunyai saksi," katanya.

Apandi berkhidmat sebagai Peguam Negara dari tahun 2015 hingga 2018.

Anonymous said...

Azmin ajar metamatik pada bakal Professor genral degree bidang Sastolologi Haaktuih.

Matematik baru dng formula baru kira tolak campur... hahahah

Bekas Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali ajar matematik baru Pakatan Harapan (PH) dengan meletakkan ciapan angka “129 – 1 = 107” dalam akaun Twitternya semalam.

Dengan status itu, ruangan komen Twitternya meriah dengan pelbagai ulasan dari netizen, termasuk penyokong PH.

Angka itu dipercayai merujuk kepada kenyataan pimpinan PH sebelum ini, yang mendakwa mempunyai nombor mencukupi untuk mengambil alih kerajaan dari Perikatan Nasional (PN).

Formula Tepok Berderai Wak Jemin : 129 - 1 = 107

haahhh tepokkkk...!!!

kah kah kah... kah kah