Saturday, March 21, 2009

KJ berpeluang besar untuk menang kerusi Ketua Pemuda UMNO Malaysia



Hanya tinggal 4 hari saja lagi pemilihan Pemuda UMNO, semua kem telah bersedia dengan mempertarungkan jaguh masing- masing. Berbagai strategi yang telah diatur bagi memancing undi perwakilan dan segala tugas telah dijalankan oleh jentera masing-masing dan masing-masing mengakui akan memenangi pemilihan Pemuda kali ini. Bila ditanya kem Mukhriz , mereka yakin Mukhriz akan menang dan bila ditanya kepada Kem Khir Toyo mereka yakin Khir Toyo akan menang dan bila di tanya kepada Kem KJ mereka juga yakin KJ akan menang. Apa juga jika kita dengar cakap-cakap dibawah kita akan mendapat raeksi yang berbeza-beza, ada yang mengatakan bahawa Mukhriz telah menggunakan senjata akhir beliau dengan menggunakan pengaruh ayahnya , seperti biasa lah untuk sabotaj dua calon yang lain. Itu kata mereka. Ranking sebenarnya menunjukkan Mukhriz sekarang sukar untuk menang dan itulah sebab beliau terpaksa menggunakan senjata akhir. sejauh mana kebenarannya tidak pula kita ketahui.

Ada juga yang mengatakan bahawa Pemuda tidak akan memberikan kepada Khir Toyo kerana Pemuda mahukan pemimpin segenerasi dan Pemuda mahukan pemimpin yang tidak berkaliber untuk memimpin Pemuda UMNO. Rekod Khir Toyo di Selangor juga menjadi ukuran dan ramai yang mengatakan bahawa faktor ini adalah kelemahan Khir Toyo. Peluang KJ amat cerah kerana belia memenuhi ciri-ciri kepimpinan pemuda UMNO. Beliau menepati ceteria sebagai pimpin Pemuda dan beliau juga adalah di kalangan Ketua Pemuda dan beliau juga adalah penyandang Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Dari segi susunan jentera juga menyebelahi kepada KJ kerana KJ mendapat pengiktirafan dari Ketua Pemuda UMNO dan beliau yang telah membuktikan bahawa segala gerak kerja dan idea-idea bernas untuk Pemuda datang dari beliau sendiri dan tiada pengaruh dari Pa Lah . Isu lembaga displin UMNO juga , beliau telah mendapat simpati dari perwakilan dan di sini KJ mendapat ‘ advantage ‘ dan kemungkinan besar KJ akan menterjemahkan segala kerja kuat beliau sebelum ini akan berbaloi dan akan mengisi kekosongan Ketua Pemuda UMNO, Selamat Bersidang…

No comments: