POLITIK HARIAN: Ali Setan Tampil Beri Keterangan Pada Polis

Wednesday, August 24, 2011

Ali Setan Tampil Beri Keterangan Pada Polis

Memang sah PAS suka berkawan dengan setan... Jemput Penceramah pun namanya setan, patut lah puak PAS perangai macam setan.. Bulan Puasa orang beramal ibadah kepada Allah, PAS tabur fitnah sana sinun macam setan!

PAS memang dah sebati dengan setan... setan... setan...

Bekas pelakon popular yang kini bertukar menjadi pendakwah bebas, Azmil Mustafa, pada Rabu tampil memberi keterangan kepada pihak polis selepas didakwa mengkafirkan kerajaan dan mengecam sistem pemerintahan sekarang dalam satu ceramah yang diadakannya di sebuah masjid di Subang baru-baru ini.

Azmil berkata, dia telah ke Ibu pejabat Polis Daerah Petaling pagi ini setelah dihubungi pihak polis untuk memberi keterangan berhubung ceramahnya di Masjid An Nur, Kampung melayu Subang, minggu lalu.

Pihak polis telah menghubungi Azmil pada Isnin selepas Bilal Masjid An Nur, Mohd Sani Nasib membuat laporan polis terhadap Azmil berhubung kandungan ceramahnya itu yang dikatakan menghina orang Melayu, Raja-Raja Melayu dan juga sistem pemerintahan sekarang.

Dia bagaimanapun tidak dapat hadir memberi keterangan pada hari tersebut kerana berada di Kedah.

Bagaimanapun, bekas pelakon filem "Ali Setan" itu berkata, beliau akan terus menyampaikan ceramah di masjid-masjid sekiranya dijemput.

Kalau dah 40 orang gelar dia setan... Paham-paham aje lah...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

11 comments:

Anonymous said...

ali setan berceramah slh tempat....

Anonymous said...

bagus dia ceramah dengan dia sendiri sebab diaitu setan yg memerlukan ceramah...

Anonymous said...

kalau berkata tentang perlunya takut pada ALLAH walau di mana,walau siapa pun dia,itu tidak SALAH DI SISI ALLAH...sdna Umar pun dulu jahiliah..hanya yg tk faham AGAMA ISLAM saja yg menentang dan melenting...bukan semua bilal faham tentang islam..SUBHANALLAH

Anonymous said...

betul betul betul.dengar dan faham isi ceramah azmil dan kaji pada diri sendiri.betul tak apa yang azmil kata.Lampu merah kita taat,larangan tuhan kita langgar...............

Anonymous said...

menyedarkan pemimpin amalan mulia dan disuruh Allah.mengampu pemimpin tak bertempat itu sebesar2 syaitan yang direjam.

Anonymous said...

ADAKAH PENULIS NI IMAM BESAR @ MUFTI BESAR @ GOLONGAN YANG TIDAK SUKA KEPADA AJARAN ISLAM ?ORG BERCAKAP TNTG TAKUT PD ALLAH DIA KATA ORG TU SETAN.APA NI !!!

Anonymous said...

hang tengok logo pun tau imejnya mcm mana.sedang main gitar.alat muzik syaitan.nama pun jinggo.macam nama kristian je.mana ada nabi bernama jinggo.sahabat nabi pun tak ada yg bernama jinggo...

Anonymous said...

dh la dtg masjid kg aku pkai kerusi roda pastu bg tazkirah merepek2 ..org dtg nk semayang terawih bkn dgr ceramah politik yahudi tu...aku dan anak jati kg melayu subang menyampah dgn mahluk2 dr PARTI AMBIGA SREVANESAN(PAS)...

Anonymous said...

anda memang tak kenal Islam...tu bukan ceramah merepek atau ceramah yahudi..tu ajaran ISLAM...aku rasa anda tak pergi surau pun cuma baca paper je...

Anonymous said...

barang siapa yang meyampah bila dgr ajaran supaya takut kpd ALLAH sesungguhnya golongan itu lah golongan yang kufur

Anonymous said...

page ni bawa isu murahan. saja nak test glemer...layan majalah upin ipin lg baguih...hujah penulis setelah aku kaji TIDAK ILMIAH LANGSUNG...macam orang tak ada agama..ada ke kutuk org berkerusi roda yang bagi ceramah...lebih bagus berkerusi roda bagi ceramah supaya takut pd ALLAH drp bawak BMW tp guna utk ke disko dan berzina dengan pempuan3...MASYAALLAH...AKU HANYA TAKUT PADA ALLAH WALAUPUN AKU JAHIL