Saturday, November 5, 2011

Gambar DS Najib di Mekah Pun Jadi Isu...


Gambar diatas membuatkan ramai puak pembangkang meroyan dan berasa dengki khianat apabila melihat 'layanan' yang diterima Dato' Seri Najib semasa menunaikan haji.

Bagi yang rasional, apa peleknya seorang pemimpin negara Islam yang mempunyai hubungan penting dengan Arab Saudi terima layanan istimewa tersebut.

Lagi pula ia merupakan Standard operation procedure (SOP) biasa tentang keselamatan apabila ia melibatkan pemimpin negara.

Kalau di Mekah, tanggungjawab kerajaan Arab Saudi lindungi dan jaga keselamatan,Dato' Seri Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Protokol negara Arab Saudi yang menyediakan pengawal keselamatan untuk pemimpin-pemimpin Islam dunia. Dan perkara ini tidak asing lagi.

Malah, pemimpin-pemimpin Islam yang sebaris dengan Najib Razak seperti Presiden Iran dan Presiden Palestin juga mendapat layanan yang sama.


President Palestin, Mahmoud Abbas dikelilingi 'bodyguard'



Presiden Iran,Mahmoud Ahmadinejad dikelilingi 'bodyguard'


Sejak tahun 70'an lagi 'bodyguard' di tugaskan menjaga keselamatan pemimpin Islam

Andai kata PM Malaysia itu namanya Hadi Awang atau Nik Aziz itulah juga layanan yang diterima, sebab ia merupakan SOP kawalan biasa ke atas pemimpin-pemimpin negara.

Bagi yang dengki dan busuk hati, semua benda tak betul. Memang jenis yang suka cari salah orang.

Selamat Menyambut Hari Raya Idul Adha... Semoga pengorbanan kita demi agama bangsa dan negara beroleh kerahmatannya...

12 comments:

Ms Pearl said...

really? itu pun dipersoalkan? hmm sungguh tak masuk akal! kepentingan politik membuatkan orang hilang akal dan pertimbangan.....hmmmm

Anonymous said...

biasa lah bro! Diorg tak Dapat !! Jeles la!!

Anonymous said...

puak pembangkang bila kena kat batang hidung sendiri baru diaorg senyap..

Anonymous said...

....Dan pabila akal di penuhi dengan sisa buangan dare Indah Water Konsortium...maka fikiran Pakatan Haram yang menabur Fitnah Akan jadi najis.....


ARK2

Anonymous said...

cemburulah tuuuu

Anonymous said...

Biasa le.....pembangkang begitu sifatnya.Bodoh tak reti SOP.Itu biasa le.Skrang ni LGE jdi KM PP d beri SOP Keselamatan seperti termaktub dlm peraturan.Bodoh punya orang la pembangkang di Malaysia.Ini puak2 PAS,PKR n DAP la.

Anonymous said...

Bukan cemburu,tapi sedarlah yang kita ni hamba yang hina lagi lemah. Mekkah adalah bandar suci Islam, orang tua yang uzur pun dapat buat Haji dengan usahanya tanpa dikawal sebegitu rupa.

Dalam islam, semua taraf manusia adalah sama. Buanglah keistimewaan sebagai pemimpin (yang duniawi tidak kekal) dgn merendahkan diri, berusaha semasa beribadah pada Allah SWT. Percaya pada jagaan Allah SWT di tempat suci itu.

Janganlah sampai memakai topeng muka, dikawal sebegitu rupa dan tunjuk kelebihan kuasa yang ada semasa di Mekkah. MasyaAllah. PERCAYA PADA KEKUASAAN ALLAH SWT DAN SEDAR DIRI BAHAWA KITA MANUSIA YANG TIADA PERBEZAAN DARJAT/TARAF MALAH HINA LAGI LEMAH.

Anonymous said...

yerla,,sume nak jadi isu,,,sekarang ni geng mereka sendiri yang sokong Lesbian dan Gay,, terus senyap,,,betol tak??haha

Anonymous said...

Bukan Masaalah Body Guard, Tapi Cuba Fikirkan Tentang Rukun Haji :
9(sabtu) -Arafah
9/10(Sabtu Mlm Ahad) -Muzdalifah
10(Isnin) - Melontar (satu Jamrah)
11(Selasa) - Melontar 3 Jamrah
12(Rabu) - Melontar 3 Jamrah
13(Khamis) - Melontar 3 Jamrah
Tapi PM Kita Balik Hari Rabu Pagi, Tu Yg Kita Nak penjelasan, Tentang Melontar Pada 12/13 Zulhijjah, Apa Pandangan Tuan2 Dan Puan2 Yang Arif

ayu adnan said...

Ade sedikit pembetulan kpd Anonymous di atas....
Melontar di 3 Jamrah pada 3 hari iaitu 11,12 dan 13 Zulhijjah bukanlah Rukun Haji...tetapi WAJIB Haji...Rukun haji dan wajib haji adalah berbeza....

Rukun Haji...jika tidak dibuat maka tidak sah atau terbatal haji nya....
manakala Wajib Haji jika tidak dilakukan...tidak terbatal haji nya tetapi dikenakan bayar dam....

Saya bukan nak menangkan Dato' Sri Najib atau mana-mana pihak...tetapi saya hanya berkongsi ilmu yang saya tahu...lagi pun kehadiran Dato' Sri ke Mekah turut diiringi oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri..Dato Seri Jamil Khir Baharom...saya percaya ape yang dilakukan oleh PM setelah mendapat penjelasan lanjut daripada menteri tersebut.

Wallahualam.....

ayu adnan said...

Berkenaan dengan isu bodyguard seperti di dalam gambar....

Saya telah berkesempatan menunaikan umrah pada tahun 2001 dan 'percayalah' kejadian seperti di dalam gambar tersebut memang perkara biasa di sana. Saya memang pernah lihat kejadian seperti itu di depan mata saya sendiri...cuma saya tidak mengenali pemimpin@orang yang diiringi tersebut. Percaya atau tidak...jenazah untuk disembahyangkan di masjidil haram pun diiringi seperti itu...

Satu perkara lagi...Dato Seri diiringi seperti itu hanyalah di dalam kawasan masjidil haram...tetapi semasa melakukan tawaf dan sa'i...beliau tidak lah di kawal seperti itu...beliau turut bersesak...sesak seperti orang lain...

wallahualam

aminah kamal said...

PR semakin stupid. kerja nak cari kesalahan PM saja