Thursday, November 3, 2011

Pemuda UMNO Bertegas Mahu Kerajaan Halang Festival Seksualiti Merdeka


Kerajaan hari ini di desak agar bertindak tegas menghalang Festival Seksualiti Merdeka bagi mengelakkan golongan berkenaan berterusan melakukan perbuatan yang akan merosakkan masyarakat.

Pengerusi Biro Agama Pemuda UMNO, Ustaz Hj Mohd Afandi Yusoff berkata perkara tersebut tidak boleh dibiarkan kerana kesannya amat besar selain dibimbangi akan dilaknat Allah s.w.t.

Menurut beliau kerajaan perlu bertindak tegas menghalang dan menyekat usaha tersebut seberapa segera, lebih-lebih lagi Malaysia adalah sebuah Negara Islam yang dikenali di peringkat antarabangsa, yang mana undang-undang negara dengan jelas menyatakan seks songsang adalah salah dari segi undang-undang.



“Program yang berlangsung sehingga 13 November ini di Annex Gallery KL membuktikan bahawa penganjur telah kehilangan arah tuju. Objektif festival tersebut ternyata untuk mendesak penerimaan masyarakat ke atas golongan LGBT (Lesbian, gay, Biseksual dan Transeksual) agar amalan seks songsang ini dihalalkan oleh masyarakat.

“Perkara ini tidak boleh dibiarkan, jika pihak berkuasa berdiam diri tanpa apa-apa tindakan, golongan ini akan semakin berani, besar kepala dan gejala LGBT akan semakin berleluasa sehingga suatu hari nanti boleh menenggelamkan masyarakat kita, kerana kegilaan kepada budaya LGBT bukan sahaja ancaman kepada anak-anak generasi akan datang, tetapi bahaya yang pasti akan melanggar jati diri bangsa dan Negara yang tertegak diatas nilai-nilai agama dan moral yang tinggi.

Rasulullah bersabda : “ Dan sesungguhnya yang aku takutkan atas umatku ialah para ulamak yang menyesatkan”… (Riwayat Abu Daud)

Rasullullah bersabda lagi : “ Para dai’e yang berada dipintu-pintu jahannam, barangsiapa yang menerima ajakan mereka, nescaya mereka jerumuskan ke dalam neraka” .. (Riwayat Bukhari),” katanya dalam satu kenyatan kepada umno-online, di sini hari ini.

Ustaz Afandi yang juga Ketua Pemuda Rantau Panjang seterusnya menyeru agar seluruh rakyat bangkit membantah program yang menjurus ke arah budaya yang tdiak sihat untuk masyarakat.

“Kami menyeru seluruh umat Islam di Malaysia bangkit menentang habis-habisan kumpulan ini, bersama kita menolak budaya songsang ini, bahkan budaya ini tidak pernah menjadi ajaran mana-mana agama termasuklah ajaran Kristian, Hindu dan Budha.

“Kita bimbang, sekiranya budaya ini tidak dibenteras sehingga ke akar umbi, tidak mustahil suatu hari nanti Malaysia akan mempunyai ketua Negara atau Perdana Menteri dari golongan LGBT,” katanya.

Beliau seterusnya membidas sikap berdiam diri pembangkang khususnya Pas berhubung isu berkenaan.

“Persoalan yang timbul pada hari ini, kenapa pembangkang, khususnya Pas tidak keluar berdemonstrasi membantah usaha jijik sekutu rapat mereka Datuk Ambiga Sreevanasan?

Pemuda UMNO melihat isu ini amat memalukan pembangkang yang hanya mampu berdiam diri ibarat “syaitan bisu” yang tidak mampu berkata apa-apa dalam memperjuangkan kebenaran.

“Sepatutnya semua pihak termasuk pakatan pembangkang menempelak penglibatan Ambiga yang nyata menyimpang dari norma-norma kemanusiaan dan juga ketamadunan.

“Adalah wajar jika pembangkang terlebih dahulu menilai semula hubungan akrab pembangkang dengan Datuk Ambiga Sreevanasan yang telah diberi penghormatan oleh golongan LGBT untuk merasmikan festival mereka kali ini. Walaupun suatu ketika dahulu pakatan pembangkang pernah menjulang Ambiga sebagai seorang imam, bahkan wira agung yang berprinsip dan berani berkata benar ketika menerajui BERSIH, tetapi kini beliau juga dikenali sebagai pejuang golongan songsang,” katanya.

Beliau seterusnya berpedapat perlu ada usaha untuk mendidik golongan berkenaan agar mereka tidak terus terjebak dengan gejala tersebut.

“Kami mengakui, bahawa golongan ini sama sekali tidak boleh dipinggirkan, perlu ada usaha mendidik dan membimbing mereka secara berhikmah ke arah yang lebih positif.

“Umpamanya membuka ruang dialog secara tertutup, agar suara dan pandangan mereka dapat didengar. Sekiranya dibuka ruang sehingga ianya diarus perdanakan, ia suatu tindakan tidak bijak,” katanya. -MediaUMNO

No comments: